Vilken laptop för att klara BF3 @ ~medium och >40 FPS

Permalänk
Medlem

Vilken laptop för att klara BF3 @ ~medium och >40 FPS

Hej på er.

Rubriken hoppas jag är någorlunda förklarande. Jag vet att vi ännu bara har alphan att gå på, och att betan kommer snart, så visst blir det lite gissningar av detta. DICE har själva sagt att slutprodukten kommer bli ganska lik BFBC2 vad gäller systemkrav. Jag har dock aldrig lirat BFBC2 på annat än en överklockad i7a med dubbla gtx480 (vilket gick bra ), och har därför inget hum om ungefär vad som krävs av det heller när det kommer till laptops.

Med tanke på Havoc så är väl en fyrkärnig ett krav mer eller mindre. Men utöver det? Frågan är väl egentligen om man klarar sig på någon av de många som finns idag med i7 SB och gtx560m (Asus, MSI tex), eller om man bör satsa på något mer exotiskt med någon dubbelgpu-lösning eller en lap med HD6990m eller motsvarande.

Jag misstänker att man bör ligga omkring medium eller high med kanske 2xAA och runt 40 FPS för att ha en njutbar upplevelse.

Vad tror ni? Klarar man sig med en enklare Asus eller MSI med i7 och gtx560 eller måste man lägga mer? Har idag en g73 (se sign), men den har en i5 480 så jag tror inte den kommer att palla riktigt. Den klarar Metro 2033 på dx9-grafik och medium/high 1600x900 men då går graffet över 100 grader också.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

om du väntar till betan så vet vi nog bättre:/.
men ett 560m är nog det minsta du ska satsa på.

kommer testa min g74sx igen när betan kommer. hade urusel fps i alphan.

Permalänk

Hade jag köpt en spellaptop idag så hade jag valt något kraftigare en GTX560m eftersom utvecklingen går så fort när det gäller spelprestanda nu så jag skulle valt minimum 6970m eller GTX570m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

om du väntar till betan så vet vi nog bättre:/.
men ett 560m är nog det minsta du ska satsa på.

kommer testa min g74sx igen när betan kommer. hade urusel fps i alphan.

Ajdå. Vilken upplösning/inställningar körde du då? Och vad är urusel FPS för dig? Mätte du eller kändes det bara inte ok?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fullhd på low settings. ~20-30 fps.

Kommer vänta tills Betan, kommer troligtvis dissa BF3 om det inte fungerar bättre då.
Har en stationär men orkar inte sitta vid den.

Permalänk
Medlem

Tror ni denna datorn kommer att klara BF3 ?

http://www.webhallen.com/hardvara/137194-msi_ge620dx-293ne-co...

Nu tänker jag inte på max-inställningar men iaf 1680x1050 och medium?

Kan ju meddela om att jag förtillfället har den datorn och kör BF BC2 i 1680x1050 med allt på högsta jag kan ha och det flyter på.

Permalänk

Ärligt talat, jag vet att du gärna vill ha en bärbar, men ska du spela hyfsat tunga multiplayer spel där man vill ha hög fps så bör du verkligen inte köpa laptop Överhettning och dålig prestanda för priset är ett faktum

Permalänk

hoppar in med en fråga ? är det så att man inte kan spela alls utan hack å överhettning på en bärbar även om man satsar på ett bättre kort en 560m?
sen undrar jag om det går att lira multiplayer trådlöst med bärbara utan att det hackar emellenåt?

Permalänk

Trådlöst är lika bra som tråd

Permalänk

om man inte kan lira multiplayer via trådlöst vilket man inte kan elller har jag fattat d fel ? då köper man enbart för att lira singel eller med kabel i vilket gör att man lika väl kan köra med en stationär dator ???

Permalänk
Skrivet av 2012--BANG:

Trådlöst är lika bra som tråd

Hur kan du tro det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Ärligt talat, jag vet att du gärna vill ha en bärbar, men ska du spela hyfsat tunga multiplayer spel där man vill ha hög fps så bör du verkligen inte köpa laptop Överhettning och dålig prestanda för priset är ett faktum

Japp, jag vet detta, men nu är det fyra till hemma som delar på våra kvadratmeter och då rök min datorhörna. Så det måste vara laptop.

20-30 fps 1920x1080 med allt på low lät inte så trevligt. Får hoppas det optimeras en hel del då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snor tråden liten!

Jag har en g73 med i5, och ett 5870m i, kan det överhuvudtaget lira bf3 på den?
Har en ssd som ska i den + att jag har tänkt att uppgradera minnet.

Kraven är att det flyter på!

Vad tror ni? Är det möjligt?

Visa signatur

No pain, no gain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palie:

Snor tråden liten!

Jag har en g73 med i5, och ett 5870m i, kan det överhuvudtaget lira bf3 på den?
Har en ssd som ska i den + att jag har tänkt att uppgradera minnet.

Kraven är att det flyter på!

Vad tror ni? Är det möjligt?

Ganska lik den jag har då? Se signaturen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=slsUuJkHbFU kanske intresserar dig.
Video på en dator med 6770m ett kort som är sämre än 560m och 6850m klarar av alphan på medium med runt 40 fps. Dice har även själva sagt att om du klara bfbc2 på high kommer du kunna köra bf3 på minst en blandning av low & mid (datorer med 560m har visat helt ok på high i bfbc2).
Så datorn lär klara det, men belastas en del, som sagt vill du ha mer ögongodis får du göra som övriga rekommenderat och skaffa en dyrare dator i runt 20k klassen.

Visa signatur

Stationär: GTX 780 & Intel i7 4770k
Bärbar 1: Lenovo Yoga Pro 3 256 gig ssd & 8 gig ram
Bärbar 2: Apple rMBP 13" 256 gig ssd & 8 gig ram
Surfplatta: Ipad Air 2