Lian Li släpper portföljchassi i aluminium

Permalänk
Medlem

helt rätt tänkt men det borde vara 4 pci platser :/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zorp:

Finns plats, fast litta trångt ser det ut

http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=5...

Skumt länken funkar inte. Googla PC-TU200 så hittar ni en Lian li länk där.

Du fick med ett ¤ i din länk, prova utan så funkar det.
http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=5...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt måste jag säga! Gillar denna!

Skrivet av neom96:

Jo men försök hitta ett mITX kort med plats för två PCI-E portar.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av neom96:

Hur går det ihop? Det är ett mITX eller DTX chassi, ingen av dom har mer än 2 PCI-platser.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Snusfri

Såg riktigt trevligt ut faktiskt.
Skulle varit trevligt med en inbyggd skärm på någon av sidorna dock, men det går ju att lösa

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Hur går det ihop? Det är ett mITX eller DTX chassi, ingen av dom har mer än 2 PCI-platser.

Det menades nog att det skulle finnas en µATX-version.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Hade en polare som gjorde en snarlik mod med handtag på ett miniAT-chassi. I hade han ett av de sista babyAT-moderkorten sin gjordes med BX-chipset. Detta var ca 99/00 på den goda "Celeron 366@550MHz-tiden" (wow.. retro). Bästa lan-chassit!

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Kul chassi, umgicks ett tag med tanken på att bygga en dator i en fotoväska av aluminium, men Lian-Li han före (och ett antal moddare förstås).

Har haft exakt samma tanke, och har två aluminium väskor som jag kan ta! Men tid o lust ska med komma

Skrivet av Sambuccashake:

Ball idé men jag har aldrig sett vitsen med bärbara chassin.

Kräver väl lika stor försiktighet och lika torrt väder vid flytt att man lika väl kan ha ett helt vanligt chassi.
Tror inte man kommer se någon bära runt på det likt en portfölj.

Men men, designen är ju onekligen annorlunda och lär väl sälja lite extra bara på det.

Kanske inte riktigt som en portfölj , som man ska gå o bära runt på, men in o ut på LAN, perfekta lådan!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av grabben!:

Fläkten skulle placerats på baksidan... varför framsidan?

Var ska du få plats med fläkten bak?

Lådan är ju annars (mer eller mindre) en mer portabel variant av Q08, med den rätt stora nackdelen att handtaget gör att man inte kan ha någon takfläkt!
Jag skulle iallafall inte lita på ventilationen tillräckligt mycket för att våga trycka in nått större grafikkort, och därmed fallerar lite användningsområdet som LAN-burk för min del.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Riktigt fräckt chassi. Tänk bara efter ett tag när det får lite repor och sånt på sig ännu snyggare då ju!

Permalänk

va... fin....

Permalänk

Aldrig förstått varför chassi tillverkare alltid väljer att ha 1 handtag istället för 2, mycket smidigare och lättare att bära med 2. Inte lika snyggt kanske men om man ändå ska göra ett praktiskt chassi så kan man väll ändå göra det rätt.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematick:

Aldrig förstått varför chassi tillverkare alltid väljer att ha 1 handtag istället för 2, mycket smidigare och lättare att bära med 2. Inte lika snyggt kanske men om man ändå ska göra ett praktiskt chassi så kan man väll ändå göra det rätt.

Bär du en portfölj med båda händerna också? I andra handen måste man juh kunna ha sin mobil eller dyligt när man är på språng..

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

I denna får ju typ ingen CPU kylare plats =/

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Fyller mina behove perfekt, hade garanterat köpt om det stått 799:- eller där omkring på prislappen, nu är det mer tveksamt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Bär du en portfölj med båda händerna också? I andra handen måste man juh kunna ha sin mobil eller dyligt när man är på språng..

Hehe precis! ... denna lilla burk lär man klara med ett handtag!

Nån pratade om färgerna på burken förresten: undrar om inte silverchassiet, men med hörnbitarna (och kanske handtaget) från svarta chassiet skulle ge skönast väsk-vibbar?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

I denna får ju typ ingen CPU kylare plats =/

stockkylaren då

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem

Perfekt för hackern eller varför inte för grabben som ska iväg på LAN
Min LAN-dator när det begav sig, 2006 ^^
http://imageshack.us/f/102/bild002zi4.jpg/

Permalänk
Medlem

Lite större så man får in åtminstonne ett m-ATX.
Sedan ett par dämpade hjul på ena sidan och utdragbart handtag som på en kabinväska.
Då kan man ju surra skärmen åvanpå som med ölbackarna

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Skulle vara en perfekt lanlåda men 1500:- är den inte värd 700-800:- och jag hade börjat fundera på att bygga en smidig landator
om det nu går att ha i ett vettigt grafikkort i den.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk

Nej.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Hmm... man undrar lite försiktigt hur pass illa dom försökte med 2.5" disken när den inte ens får plats i bakplanet.... "faild 4 teh lulz" eller vad kidsen säger nuförtiden.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Den där va ju riktigt gullig måste jag säga, perfekt lanchassi.

Permalänk
Medlem

Det här chassit gillar jag, häftig design Behövs mer sånt på marknaden

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk
Medlem

[QUOTE="AMD_PERA;11386699"]Lite större så man får in åtminstonne ett m-ATX.
Sedan ett par dämpade hjul på ena sidan och utdragbart handtag som på en kabinväska.
Då kan man ju surra skärmen åvanpå som med ölbackarna :D[/QUOT

Ett utdragbart handtag hade varit det ultimata! Faktum är, att det inte är en dum lösning alls!! Dom som vet hur det är att dra en dator på lan fattar vad vi menar!!
Hade gärna sett en större låda!! !! !!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Taskigt pris men lian li vet vad de gör! Så funderar nog på att bygga mig en fin landator i ett sånt! :3

Visa signatur
Permalänk

Jag brukar gilla Lian Li, men denna ser ju bara fånig ut.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="skog1s;11387081"]

Skrivet av AMD_PERA:

Lite större så man får in åtminstonne ett m-ATX.
Då kan man ju surra skärmen åvanpå som med ölbackarna :D[/QUOT

Ett utdragbart handtag hade varit det ultimata! Faktum är, att det inte är en dum lösning alls!! Dom som vet hur det är att dra en dator på lan fattar vad vi menar!!
Hade gärna sett en större låda!! !! !!

Reparatörerna brukar ju ha en sådan dragvagn med en stor aluminium väska som ser ut som denna låda ungifär.
Hjulen bör vara dämpade på nått sätt, så inte allt skakar sönder.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematick:

Skrivet av Cheewie:

lite den tanken hade jag, men för ett mindre chassi blir nog 2 handtag mer konstigt än praktiskt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krutovs:

igenom? det var enda fläkten ju.. förstår faktiskt inte riktigt var luften kommer ut...

Ett ordentligt grafikkort med referensdesign samt nätagg som utblås.