Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

6950 är inte snarlikt ett 580, snarare ett 560 ti.

...

Så 2st 6950 kommer prestera bra, ultra kanske är att ta i, men de kommer prestera bra, men inte i närheten av 2x 580.

Okay, då hänger jag med! Men i vilket fall så även om de kanske inte går att jämföra med dubbla 580 så kan man lugnt säga att 2x 6950 ger bättre prestanda och FPS än vad enbart ett skulle göra vilket i slutändan är vad jag är ute efter

Körde Alphan och låg la runt 35-70 FPS beroende på situationen så ska bli intressant att se sin FPS i Betan och dubbla 6950.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

Herregud vilket tjaffs det var kring komponenter då, får väl ta att styra det här vidare genom att ställa frågan;

Vart anser ni att gränsen går när spelet blir ospelbart ? Syftar nu på folk som är oroliga för att dom inte kommer kunna maxxa spelet, vart går gränsen enligt er ?

Själv så skulle jag bli nöjd om jag kan spela på Medium/high och snitta 40-50 fps, vilket är lite lägre än vad jag får ut i BC2 med allt maxxat samt 1080p o allt annat lull-lull, men förhoppningsvis endå spelbart.

Antar att dice har lagt till massa tekniskt lull-lull så som ambient occlusion som knappast är något att höja ögonbryna över, säkerligen har dom någon form av uber sampling likt witcher 2 som bara åt GPU prestanda men gjorde inte så att spelet såg speciellt snyggare ut.

Witcher 2 är som sagt också ett bra exempel på spel med sjuka hårdvarukrav, skulle knappast tro att BF3 kommer kräva mer resurser än det spelet. Men vad vet jag ? Kan ha sjukt fel, är inte speciellt insatt i vad dom sysslar med i grafikvärlden nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzity:

Herregud vilket tjaffs det var kring komponenter då, får väl ta att styra det här vidare genom att ställa frågan;

Vart anser ni att gränsen går när spelet blir ospelbart ? Syftar nu på folk som är oroliga för att dom inte kommer kunna maxxa spelet, vart går gränsen enligt er ?

Själv så skulle jag bli nöjd om jag kan spela på Medium/high och snitta 40-50 fps, vilket är lite lägre än vad jag får ut i BC2 med allt maxxat samt 1080p o allt annat lull-lull, men förhoppningsvis endå spelbart.

Själv vill jag ligga 60+FPS för det blir alltid stora drops i mycket rök och explosioner å jag hatar när det laggar å för mig är FPS-spel ospelbara under 40FPS, jag blir bara yr å illamående å får även huvudvärk om jag spelar när det laggar.
Eftersom zh1nt0 twittrade om recommended system requirements är för medium settings så lär jag bli väldigt besviken då jag helst vill köra high, full HD och AF å AA(behöver dock inte vara max men inte heller av).

Permalänk
Medlem

så länge spelet fungerar i huvudtaget, även på low så länge det flyter så är jag nöjd. vad man har för fps då..ingen anning..inte brytt mig förr o bryr mig inte nu..har lirat bc2 på low tidigare o det är inte fult. så jag kan tänka mig att bf3 är mycket fint på low det med så..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzity:

Jag är nöjd om jag kan köra medium/high FPS spelar ingen roll så länge jag uppfattar det som att det flyter och dom siffrorna varierar mycket från spel till spel för min del. Kommer garanterat kunna hitta en bra nivå får o få spelet både snyggt och flytande, även om man skulle vart tvungen o köra alla instllingar på lägsta så är det ju fortfarande snyggare än CS

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Skrivet av enzity:

Witcher 2 är som sagt också ett bra exempel på spel med sjuka hårdvarukrav, skulle knappast tro att BF3 kommer kräva mer resurser än det spelet. Men vad vet jag ? Kan ha sjukt fel, är inte speciellt insatt i vad dom sysslar med i grafikvärlden nu för tiden.

Jag vill ligga på minst 90 utan v-sync, men jag klagar inte om det ligger på 60+. Sen så är ju inte spelen "ospelbara" under 60 fps men jag vill inte ha lagg när jag inte har har någon dum ai emot mig utan riktiga människor med lite skills:D

Angående dom "sjuka" hårdvarukraven för witcher så får jag högre fps med ett helt maxat witcher 2 (ink. uber sampeling) än i första och andra crysis. Så jag är inte så rädd för uber sampelings sitvationen utan mer rädd för ooptimerat spel för pc. Typ att cf/sli inte funkar eller att lägsta och högsta inställningarna bara ger 40 fps. Alltså dålig grundoptimering. Detta är jag alltid oroad för när ett nytt spel släpps.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem

När vi ändå pratar "fps-tolerans"...

Multiplayer, speciellt skjutare som BF3, är minimum 60 fps. Jag brukar offra ögongodis för att få en fps som ligger över den gränsen. Kan acceptera drops ner till 45 om det är snabba drops, exempelvis vid explosioner. Singleplayer är minimum 30 fps, fast där går nog gränsen, vill inte spela med lägre fps i något spel.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk
Medlem

Sålänge jag kan köra spelet i 60+ fps på 1440x900 så är jag nöjd iallafall... lär väl få köra alla inställningar på low, om jag inte lyckas skaka fram ett nytt grafikkort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Snack om CoD 4 hör inte hemma här.

Permalänk
Medlem

Fan grabbs...kan inte bestämma mej physical warfare package eller spectact !!1.... origin eller webhallen...sitter på webhallen ATM ..men går ju att avbeställa haha

Permalänk
Medlem

Snart är det nära

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Fan grabbs...kan inte bestämma mej physical warfare package eller spectact !!1.... origin eller webhallen...sitter på webhallen ATM ..men går ju att avbeställa haha

Jag valde Origin dels för att man kan köpa spectact senare (stämmer ju att man får PWP senare också), men att det är lite roligare med fler vapen i början. Älskade T88an i BC2. Och så kan man börja lira betan nu på tisdag redan

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

Dom har skrotat gamla nätkoden å byggt upp ny. Det är inte en dag försent!
Men hur ser det ut hos EA igentligen... Alla kommer väl ihåg början av BFBC2 med massiva disconnect/lagg osv.
Anf fps rollen håller jag med "Vlademil".
4GB mer ram beställt å inväntan på BD å SB-e för att sen köpa ny CPU/Mobo. Gpu klarar ja mig, nyss införhandla ett 580 ^^
Så till en början blir de nog medium/high å senare high å nudda på extreme xD *MUMS*

Vars ska jag köpa BF3???
Skriv där å fråga!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Vet inte om ni har snackat om detta men, kolla här.

http://bfhq.se/forums.php?m=posts&q=42268

"Jets do not have bombs"

Fyfan vad jag är besviken nu. Nu försvann hela poängen om att vara duktig på att flyga, fyfan va tråkigt. Jahapp... Nu tappa man stor det utav intresset för BF3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fRg!!!:

Hur ska sidofläkten mot grafikkorten placeras? Blåsa in på korten, eller utsug? Har själv 2 fläktar i front, en sido (som blåser på korten) och en fläkt baktill. Behöver råd

jag har min så att den blåser på men när jag har mitt nya graffe så skall jag dra ut ist

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

"Jets do not have bombs"

Fyfan vad jag är besviken nu. Nu försvann hela poängen om att vara duktig på att flyga, fyfan va tråkigt. Jahapp... Nu tappa man stor det utav intresset för BF3.

Lazer guided missiels ersätter "dumb bombs". Tror att det kommer bli mycket bättre så, det förespråkar teamwork och förhindrar rape av infantry.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

"Jets do not have bombs"

Vem kan inte flyga över marken och släppa en bomb?
Bättre med att störtdyka och skjuta missiler, thats the way the pros do it!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Vem kan inte flyga över marken och släppa en bomb?
Bättre med att störtdyka och skjuta missiler, thats the way the pros do it!

Jo men att flyga under kanske pressade förhållande, med tex ett fiende plan i röven och sen släppa bomb på känsla och träffa mitt på en tank. Vilket man måste för att förstöra dem, det kunde inte alla så vitt jag vet. (Snackar om BF2 nu) Att störtdyka är inte svårt, då är det bara sikta och skjuta.

Hoppas på att mods kommer till BF3 så får någon skapa ett riktigt Battlefield spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Dumt att köpa en ny dator så tidigt i syfte att kunna maxa BF3.

Själv beställde man dator nu för att överhuvudtaget kunna starta BF3

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det är någon som har MoH och fått sin beta nyckel i mailen än?

Hur vet jag att jag har registrerat mitt spel överhuvudtaget så att jag ska få min closed beta? Köpte det för ett tag sedan, men installerade och spelade det för första gången för nån vecka sedan bara! Räckte det med att registrera spelet för online inne i MoH, för där stod det något om att jag hade Tier 1 edition etc etc.
Eller måste jag göra något annat huxflux för att registrera spelet för att få tillgång till closed beta, skulle vara snopet om man bara sitter och väntar och så har inte betanyckeln kommit på mejlen!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lindgren92:

"Jets do not have bombs"

Ditt intresse för spelet står och faller alltså med att ett specifikt vapen till ett specifikt fordon beter sig på ett specifikt sätt? Tycker du inte att det är en aning inskränkt och bakåtsträvande att vara så rädd för förändring?

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Ditt intresse för spelet står och faller alltså med att ett specifikt vapen till ett specifikt fordon beter sig på ett specifikt sätt? Tycker du inte att det är en aning inskränkt och bakåtsträvande att vara så rädd för förändring?

Jag skrev lite dåligt, var för snabb I guess. Jag kommer fortfarande spela det som en galning, men så att säga stor del utav min hype försvann. Jag har sedan dem utannonserade flygplan för BF3 längtat att få släppa lite bomber, men det ser inte ut att bli så.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Jag skrev lite dåligt, var för snabb I guess. Jag kommer fortfarande spela det som en galning, men så att säga stor del utav min hype försvann. Jag har sedan dem utannonserade flygplan för BF3 längtat att få släppa lite bomber, men det ser inte ut att bli så.

Jets med bomber var för bra och tog bort hela nöjet med spelet.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

man blir ju inte lite sugen

Visa signatur

YOU SHALL NOT PASS!!

Permalänk
Medlem

var det bomber på flygen i bf2?...minns bara vietnam

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andyah:

var det bomber på flygen i bf2?...minns bara vietnam

Japp

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Tazur:

Jag undrar om det är någon som har MoH och fått sin beta nyckel i mailen än?

Hur vet jag att jag har registrerat mitt spel överhuvudtaget så att jag ska få min closed beta? Köpte det för ett tag sedan, men installerade och spelade det för första gången för nån vecka sedan bara! Räckte det med att registrera spelet för online inne i MoH, för där stod det något om att jag hade Tier 1 edition etc etc.
Eller måste jag göra något annat huxflux för att registrera spelet för att få tillgång till closed beta, skulle vara snopet om man bara sitter och väntar och så har inte betanyckeln kommit på mejlen!

Har inte fått någon nyckel, men jag vet att jag fick ett mail efter att jag registrerade spelet, där det stod att man blivit säkrad en plats i betan, eller nåt sånt där.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hade en kul chat med EA supporten idag, underbara svar. (Med detta menar jag att de inte verkar vilja hjälpa..)

Citat:

Andreas: Hi, i bought medal of honor tier 1 in hope of getting early access to the battlefield 3 beta
Andreas: but when i check my list of games it doesn't say its tier 1
EAperson: yes you will get an email for the invitation for early access.
Andreas: it just says "Medal of Honor"
EAperson: In that case you will not get the early access email invite.
Andreas: But i bought MoH tier 1 in physical form and it has the red beta sticker on the pack
EAperson: Okay.
Andreas: this was two months ago
EAperson: Then you will get early access invite email.
Andreas: so when are they sent out?
EAperson: I am sorry but we don't have updated information for the invite but it will be before release.
Andreas: okay then :/
Andreas: well thanks anyway!

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Hade en kul chat med EA supporten idag, underbara svar.

Hur f*n orkar ni ligga på supporten? har läst flera inlägg i bara denna tråden av samma natur, störande att jobba i support och få sådana frågor, ni vet ju redan vad som gäller, vad är problemet?