Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga som kräver ett svar!

Jag köpte MoH till PS3 och fick då min beta plats, betyder det att jag bara kommer kunna spela BF3 betan på mitt PS3 och inte på PC?

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Jag har också early access! Veckan kommer gå snabbt snart sitter vi och lirar BF3, första gången för mig.

Beta nycklarna skickas väl ut under veckan, skulle gissa på att dem börjar skicka ut dem imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus94:

Jasså, det visste jag inte då får jag väl vara bättre än dig med ditt snygga och taktiska spetact kit då

Nämen vad ingår i Physical warfare packet då? Om man inte får nån maffig grej måste man ju nästan avbeställa (ironi)

Phsyical warpake, Ingår typ 3 vapen med nån ljuddämpare osv. Men det är bara sån vapen som du låser upp ganska snart i spelet också. I betan så kan man ju levla till lv 50. Så vi kommer få testa dom vapnerna man får i psyical warpac i betan så då är dom tråkiga sen när spelet släpps hehe Det är alltså inga vapen som bara dom som har beställt på origin får utan dessa vapen låser alla upp på en ganska tidig rank. Var likadant i bc2 ..man fick en colt m1911 ..men låste ändå upp den på typ lv 5 så inte värst värt. Jag tyckte det var bättre att få extra dräkter gillar och snipra också och då är man gömd bättre..än att få 2 dagar tidigare beta, och vapen tidigare. Vill faktiskt inte få vapnerna heller vill låsa upp det själv istället nu kanske du förstår lite bättre så your call gör som du vill

Permalänk
Skrivet av Lalingoo:

Hur går det ihop? Kulan har ju en jäkla fart ifrån pistolen?

Han sa inte att den landar på marken samtidigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Phsyical warpake, Ingår typ 3 vapen med nån ljuddämpare osv. Men det är bara sån vapen som du låser upp ganska snart i spelet också. I betan så kan man ju levla till lv 50. Så vi kommer få testa dom vapnerna man får i psyical warpac i betan så då är dom tråkiga sen när spelet släpps hehe Det är alltså inga vapen som bara dom som har beställt på origin får utan dessa vapen låser alla upp på en ganska tidig rank. Var likadant i bc2 ..man fick en colt m1911 ..men låste ändå upp den på typ lv 5 så inte värst värt. Jag tyckte det var bättre att få extra dräkter gillar och snipra också och då är man gömd bättre..än att få 2 dagar tidigare beta, och vapen tidigare. Vill faktiskt inte få vapnerna heller vill låsa upp det själv istället nu kanske du förstår lite bättre så your call gör som du vill

Dock lite annorlunda i bf3. Vapnena i physical warfare package kommer inte gå att låsa upp för någon annan än de med packet förens dice släpper vapnena för alla senare i år. Det sa dom i en blogpost för ett tag sedan. Så har du inte physical warfare package så kommer du inte kunna låsa upp vapnena förens dice har släppt dem för alla men det är ju bara någon månad så det är ju inte så farlig väntan. Du måste även låsa upp vapnena som jag förstått det så det är inte som i bc2 där man fick dom lite tidigare bara.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Beror väl på om man har tid att vänta och hur stor skillnad det är, men främst så använder man väl för att hitta generellt billigaste stället för de sakerna man skall hitta. Man behöver ju inte vara så extrem att man beställer från 8 olika ställen, utan man kan beställa från 3 olika ställen.

Ändå onödigt. Då betalar jag ju hellre lite mer för att få allt i samma låda och samtidig. Fast nu handlar de om ett spel som inte kommer bli så mycket billigare än 449 kr om du inte beställer för typ usa men då får du ändå väl betala moms på skiten ?

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

Shit, kommer få en PS3 early access code på mailen. Om någon skulle vela byta den mot en ealry PC access key så är jag öppen för förhandling....

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Dock lite annorlunda i bf3. Vapnena i physical warfare package kommer inte gå att låsa upp för någon annan än de med packet förens dice släpper vapnena för alla senare i år. Det sa dom i en blogpost för ett tag sedan. Så har du inte physical warfare package så kommer du inte kunna låsa upp vapnena förens dice har släppt dem för alla men det är ju bara någon månad så det är ju inte så farlig väntan. Du måste även låsa upp vapnena som jag förstått det så det är inte som i bc2 där man fick dom lite tidigare bara.

Okej,det visste jag därimot inte. Vad är bäst då Spectact kit eller warfare ? antar att spectact kitet också kan köpas för en 50 lapp efter nån månad.. Du får dogtags med webhallen också ..inte för att det spelar så stor roll just sayin. Vad tycker ni webhallen eller Origin ? 2 dar tidigare beta + warfar packet VS Spectact kit + dogtags

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

Ändå onödigt. Då betalar jag ju hellre lite mer för att få allt i samma låda och samtidig. Fast nu handlar de om ett spel som inte kommer bli så mycket billigare än 449 kr om du inte beställer för typ usa men då får du ändå väl betala moms på skiten ?

365 på electro world. 100 kronor billigare (ungefär) är i mina ögon ganska mycket som i alla fall jag skulle kunna hitta på något kul med

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

Ändå onödigt. Då betalar jag ju hellre lite mer för att få allt i samma låda och samtidig. Fast nu handlar de om ett spel som inte kommer bli så mycket billigare än 449 kr om du inte beställer för typ usa men då får du ändå väl betala moms på skiten ?

Vad folk snackar om som är så billigt är cd-keys, ingen frakt inget moms. om någon sparar 150-200kr på 450kr så är det en rätt rejäl procent, kan vara värt det i slutändan om man använder denna typ av tänkande på alla inköp istället för att tänka "ett par hundralappar hit och dit gör ju inget" efter ett gäng inköp e du uppe i en tusenlapp...

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av 3xTra:

Inget, gjorde ett så kallat exempel på hur de kunde varit bara

Varför skulle man köpa 8 exemplar av samma spel, när man kan köpa ett och få allt?

399 på game.se, så får man alla så kallade tillbehör, plus en fysisk skiva!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Moderator
Moderator

Allmän uppmaning

Tänk på trivseln folk, det är meningen att detta ska vara ett trevligt forum att besöka. Höj stämningen lite, tack. Vänliga frågor och svar. Respektera skiljda åsikter och livssituationer.

Vi kommer att ingripa om saker spårar ur och då blir ingen glad så hjälp er själva innan det händer.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Varför skulle man köpa 8 exemplar av samma spel, när man kan köpa ett och få allt?

399 på game.se, så får man alla så kallade tillbehör, plus en fysisk skiva!

Om man köper via postförskott från game så blir det iaf dyrare än o köpa från webhallen tyvärr.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Ultra måste väl menas med allt på max inklusive AA och AF. tror nog jag kommer kunna lira det på 1080p högsta inställningar fast utan AA och AF. Hoppas iallafall;)

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av knaz:

Om man köper via postförskott från game så blir det iaf dyrare än o köpa från webhallen tyvärr.

Gör inte det då?

Varför betala extra när man lika gärna kan betala med kort?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det stämmer väl ändå inte?

Ptja, pröva.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Bokade mitt I dag ! Ses in game ^^

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

Vilken "gubbe" skall ni börja spela på först ?

Antar att du menar vilken klass men tror nog att jag har saknar Supporten rätt mycket så ska nog prova på den först

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Vad är bäst då Spectact kit eller warfare ? antar att spectact kitet också kan köpas för en 50 lapp efter nån månad.. Du får dogtags med webhallen också ..inte för att det spelar så stor roll just sayin. Vad tycker ni webhallen eller Origin ? 2 dar tidigare beta + warfar packet VS Spectact kit + dogtags

Permalänk
Medlem

Ni som undrar över pris ang BF3, hoppa in i denna tråd istället.
http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1034476-vart...

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Antar att du menar vilken klass men tror nog att jag har saknar Supporten rätt mycket så ska nog prova på den först

Det var Supporten jag spelade mest på Alphan, tycker den var riktigt skön..

Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i7 2600K @ 4,20GHz | Antec KÜHLER H2O 920 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600MHz XMS3 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | 250 GB Samsung 850 EVO SSD | 500 GB Samsung 850 EVO SSD | 2TB Seagate Barracuda Green | 4 TB WD40 EFRX-68N32N0 | Samsung SH-B123L Blu-Ray | Corsair HX 750W 80+ | ASUS Xonar DS | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Jag undrar varför ni inte gnällt på support klassen i Bc 2. För där är det understödsvapen på en medic. Är det samma upp och nervända sak i BF3?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Ptja, pröva.

Will do!

Citat:

Attaching a Red Dot Sight or 4X Rifle Scope to the weapon will not cause the bullet drop to disappear; however, the scopes help magnify the bullet drop as well as the target.

Behövde inte ens starta spelet för att få reda på att det inte stämmer.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Jag undrar varför ni inte gnällt på support klassen i Bc 2. För där är det understödsvapen på en medic. Är det samma upp och nervända sak i BF3?

enkelt
finns ingen "support klass"
assault har ammo, medic har feta lmg's...
Sämsta idén någonsin^^

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Vad är bäst då Spectact kit eller warfare ? antar att spectact kitet också kan köpas för en 50 lapp efter nån månad.. Du får dogtags med webhallen också ..inte för att det spelar så stor roll just sayin. Vad tycker ni webhallen eller Origin ? 2 dar tidigare beta + warfar packet VS Spectact kit + dogtags

Kan nån svara snälla vill verkligen veta.

Permalänk
Skrivet av Lalingoo:

Hur går det ihop? Kulan har ju en jäkla fart ifrån pistolen?

Den har bara en jäkla fart vågrätt. Lodrätt så har den ingen fart från början utan accelereras med ca 9,82 m/s2 (gravitation)

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Vad är bäst då Spectact kit eller warfare ? antar att spectact kitet också kan köpas för en 50 lapp efter nån månad.. Du får dogtags med webhallen också ..inte för att det spelar så stor roll just sayin. Vad tycker ni webhallen eller Origin ? 2 dar tidigare beta + warfar packet VS Spectact kit + dogtags

Om du köper på webhallen så får du spelet billigare, du får specact kit och du får warfare efter någon månad. på origin så får du 2 dagar extra beta och warfare nu men det kostar även mer + att du behöver köpa specact senare om du vill ha det. Jag skulle köpa på webhallen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Nu räcker det med de här halvotrevliga diskussionerna om folks ekonomiska situationer. Lan hade redan sagt till om detta, så jag är besviken på att ni ändå fortsatte. Nu har jag i alla fall tagit bort de relaterade inläggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snejbelsax:

enkelt
finns ingen "support klass"
assault har ammo, medic har feta lmg's...
Sämsta idén någonsin^^

mmm:) men hoppas det inte följer med i BF 3. För då avbokar jag BF 3 som jag beställde idag.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GAPa:

*tråd rensad*

Nu räcker det med de här halvotrevliga diskussionerna om folks ekonomiska situationer. Lan hade redan sagt till om detta, så jag är besviken på att ni ändå fortsatte. Nu har jag i alla fall tagit bort de relaterade inläggen.

JAg är besviken att jag inte fick se inläggen, vad spelar det för roll, inga dödshot eller så.

Jag bäställde mitt från webhallen blir nog fint med några nya snipah dräker om dom klär mig
Fast vet inte om jag ens kommer köra så mkt som det längre med tanke på scopsen på andra vapnen verkar va rätt nice.