Permalänk
Medlem

Items!

Nu har de lagt upp lite items också. Mycket trevligt

http://us.battle.net/d3/en/item/

Bul-Khatos i varje hand är målet *deggla*

Crafted items verkar ju helt ok också.

Permalänk
Medlem

Kul, nu har man lite att bli frestad av.

Permalänk
Medlem

stone of jordan finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ginta:

stone of jordan finns

Vad är det för itemtyp? Länk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Vad är det för itemtyp? Länk?

http://us.battle.net/d3/en/item/stone-of-jordan

Höhö

Visa signatur

PC: i5 12400f | GTX1080 | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem

Nice ring

Permalänk
Medlem

Eftersom alla föremål inklusive Legendary, har variabla stats så blir det att kolla noga när man ska köpa och sälja.

Permalänk
Medlem

WEE! Nu har jag mycket att gotta mig i och läsa om när jag kommer hem! Fast får nog bli i morgon tidigast förresten, inte tid ikväll...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Tycker det ser lite fantasilöst ut faktiskt...

Alla Sword base 1.40 attacks per sec
Alla Axe base 1.30 attacks per sec
Alla Spear base 1.20 attacks per sec
Osv...

I Diablo 2 hade varje vapen unik attackspeed, allt ifrån snabba till långsamma med stor variation även inom samma vapengrupp.

Hoppas de fixar detta.

Något annat som slår mig är att det inte längre verkar finnas strength requirement, bara level. Så då kan alltså wizards & witch doctors springa runt i full plate???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Något annat som slår mig är att det inte längre verkar finnas strength requirement, bara level. Så då kan alltså wizards & witch doctors springa runt i full plate???

Hmm, känner faktist inte till det. Låter konstigt att det inte finns några gearbegränsningar, men det kanske är en del av Blizzards nytänk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Tycker det ser lite fantasilöst ut faktiskt...

Alla Sword base 1.40 attacks per sec
Alla Axe base 1.30 attacks per sec
Alla Spear base 1.20 attacks per sec
Osv...

I Diablo 2 hade varje vapen unik attackspeed, allt ifrån snabba till långsamma med stor variation även inom samma vapengrupp.

Hoppas de fixar detta.

Något annat som slår mig är att det inte längre verkar finnas strength requirement, bara level. Så då kan alltså wizards & witch doctors springa runt i full plate???

Besynnerligt indeed.. får Blizzard allt ta och åtgärda.

Permalänk
Medlem

Bashiok om itemsdatabasen:
http://forums.battle.net/thread.html?topicId=27832813210&sid=...

Citat:

Item data we've exposed is by and large placeholder, and we're actually in the process of pulling it down due to a lot of reactions just like this. We thought it'd be cool to show some pre-release items in very temporary states, but it's just a matter of fact that people are going to take it at face value. Not that you or anyone else isn't able to discuss the particulars without assuming it's final content, we don't believe that to be true, but in general we don't think the discourse is healthy when it's going to be largely based on placeholder data.

Sen får man väl se hur mycket det ändras med tiden, speciellt när det börjar krypa närmare relase nästa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Tycker det ser lite fantasilöst ut faktiskt...

Alla Sword base 1.40 attacks per sec
Alla Axe base 1.30 attacks per sec
Alla Spear base 1.20 attacks per sec
Osv...

I Diablo 2 hade varje vapen unik attackspeed, allt ifrån snabba till långsamma med stor variation även inom samma vapengrupp.

Hoppas de fixar detta.

Något annat som slår mig är att det inte längre verkar finnas strength requirement, bara level. Så då kan alltså wizards & witch doctors springa runt i full plate???

Det är nog eftersom du inte kan ändra dina attribut själv utan de styrs av lvl och items.
Vissa grejjer är klass-specifika. De flesta är dock inte det. Tror dock inte en wizard har så stor nytta av tunga rustningar dock. Attributen på dem lär vara anpassade mer åt melee. Det kommer dock vara möjligt att göra sin wizard till en battlemage med rätt prylar.

Permalänk
Medlem

Jag undrar en sak, alla saker slutar vid lvl 60 och betyder det att 60 är max lvl? Eller har jag bara missat att läsa något viktigt?

Visa signatur

PC: i5 12400f | GTX1080 | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myskah:

Jag undrar en sak, alla saker slutar vid lvl 60 och betyder det att 60 är max lvl? Eller har jag bara missat att läsa något viktigt?

60 är max. Ungefärliga levels vid slutet är Normal ~30, Nightmare ~50, Hell ~60.

Permalänk
Medlem

Ik finns kvar!!!! Me like

Permalänk
Medlem

lvl 60 är max. Du får en ny skill varje lvl till lvl 30 så vid lvl 30 har du alla skills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

60 är max. Ungefärliga levels vid slutet är Normal ~30, Nightmare ~50, Hell ~60.

Jaha är det så det är, aja då vet jag tack så mycket

Visa signatur

PC: i5 12400f | GTX1080 | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem

Som någon skrev på US-forumet så verkar det som att legendaries och liknande items är mycket mindre kraftfulla än de var i Diablo 2. Ett legendary-vapen verkar med statsen de har idag endast göra ca 30% mer skada en en "vit" version av samma vapen. Låter ju ganska lite om man jämför med Diablo 2 där vapen kunde ha mer än 300% increased damage.

Nu ska man ju inte jämföra spelen så exakt och jag litar på att Blizzard gör rätt. Antar även att Blizzard vill lämna plats för mer roliga och mer kraftfulla attribut till framtida expansioner.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Känns som runestones är det som kommer göra störst skillnad. Jag ser fram emot craftingen som verkar vara ett kul moment också. Man är inte bara beroende av feta drops utan kan crafta rätt kraftfulla grejjer också.

Permalänk
Medlem

Känns som att man ska satsa på detta neck också
http://us.battle.net/d3/en/item/kymbos-gold
(http://us.battle.net/d3/en/item/xephirian-amulet för wizards)

Jäklar vad man hittar items som ser bra ut när man bara kollar omkring..
http://us.battle.net/d3/en/item/stone-gauntlets

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Inaktiv

fin fint
Tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Man ska nog inte titta så noga på de items som ligger upp. Det är tydligen bara placeholders och de kommer att ändras innan release.

Permalänk
Medlem

Jo men det kommer knappast bli som i diablo2 hur stats fungerade på olika vapen osv.. det är nog bara till att glömma.

Permalänk
Medlem

Det är väl ganska uppenbart att många stats där är temporära då den första hjälmen har armor 12-15 (leather hood) och ger mer armor än Cloth Tunic (3-7) och matchar nästan leather doublet (16-21)? Oavsett vad så är grejerna ruskigt snygga :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att det kommer tillkomma/ändras rejält bland items och framförallt sets när väl spelet släpps!!

blev nästan illamående av att se endast 4 sets bonusar...
bara dom inte faller i WoW:s fotspår.
ett set ska vara ett set (9-11 items)och inte 3-4 delar bara tycker också att set items ska vara "best in slot" och inte någon random enstaka legendary.

http://us.battle.net/d3/en/item/zunimassas-attunement

en till detalj/bagatell som jag noterar är alla massiva stats
varför redan på "vanilla" släppa saker med 992318472934 dps?
"BIG numbers on the screen" tycker inte jag gör spel roligare.
som ni hör så mysde jag som mest i WoW då det var 60-80 dps som var värst
nu ska vi ju inte ta ut något på förhand men om man ser till beta gameplay och deras hemsida med items osv att döma
kanske tillkommer lite mer rejäla sets vid release hoppas hoppas!

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

en till detalj/bagatell som jag noterar är alla massiva stats
varför redan på "vanilla" släppa saker med 992318472934 dps?
"BIG numbers on the screen" tycker inte jag gör spel roligare.
som ni hör så mysde jag som mest i WoW då det var 60-80 dps som var värst

Ang. stats och bonusar har det redan tidigare i tråden hänvisats till uttalande om att stats på den sidan är placeholders, vilket i princip att de egentligen kan ha slängt ut lite ogenomtänkta siffror, så det ska man inte lägga så mycket vikt vid. Personligen tycker jag inte att 160dps är så fruktansvärt mycket för ett max-level vaniljsvärd. Skills och annat kan ju (om man ser till diablo 2) få upp dps:en i ett par tusen.

BIG numbers on the screen? Jag hoppas för allt i världen att de inte skriver ut skadan när man slår a la wow. "On the screen" skulle i så fall vara begränsat till sin character screen eller liknande.

Ska väl nämnas att jag inte alls är 100% insatt och har kollat på beta gameplay-klipp mer än någon minut på youtube, så jag kan ju ha fel

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att 1+ to all skill levels tycks vara borta...
Diablo 2 var ju charmigt med den biten och att man behövde tänka igenom hur man lade sina skill pts och vilka items man använde samt resistance för att få framgång.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Tycker det är skönt att man slipper bry sig om det. Slipper man råka göra fel samt få en helt värdelös char sen om blizzard får för sig att balansera om. Det var mindre kul i diablo 2 tex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Som någon skrev på US-forumet så verkar det som att legendaries och liknande items är mycket mindre kraftfulla än de var i Diablo 2. Ett legendary-vapen verkar med statsen de har idag endast göra ca 30% mer skada en en "vit" version av samma vapen. Låter ju ganska lite om man jämför med Diablo 2 där vapen kunde ha mer än 300% increased damage.

Nu ska man ju inte jämföra spelen så exakt och jag litar på att Blizzard gör rätt. Antar även att Blizzard vill lämna plats för mer roliga och mer kraftfulla attribut till framtida expansioner.

Detta är sannolikt pga att vapenskadan i Diablo 3 är multiplikativ och Diablo 2 additativ.

Om du i Diablo 2 har en skill som gör +300% dmg och ett vapen med +300% dmg gör du alltså 700% totalt (100+300+300).

Om du i Diablo 3 har en skill som gör +300% weapon dmg och ett vapen som gör +300% dmg gör du 1600% totalt (100*4*4).

Eftersom alla skills i diablo 3 baseras på weapon dmg så gör varje % mer skada på vapnet helt enkelt mycket MYCKET mer skillnad i din slutgiltliga skada.