Tips: Deviltech 5700 570m ~10.000

Permalänk
Avstängd

Tips: Deviltech 5700 570m ~10.000

http://www.deviltech.de/

Nya modeller idag, deras Devil 5700 verkar väldigt prisvärd.
~10.000 för

GeForce 570m
i5 2.4ghz
8gb ram
15" 1920x1080
320gb HD med palts för 2st

Verkade prisvärd i mina ögon, och verkar vara många som ska handla gaming för runt den pengen!

Cheers!

Permalänk
Medlem

ser ut och vara ganska snyggt chassi också :).

men 10k för i5+570M är prisvärt : )

Permalänk
Medlem

Det är ju exakt samma skal på den som på min GT683. Konstigt.

Permalänk
Medlem

Och skippar man att lägga till Deviltechs snordyra ram och istället köper eget så får man en väldigt bra dator för runt 8.5k. Synd att euron stigit med över 50 öre sedan lågvattenmärket för några veckor sedan bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CanIhaz?:

Det är ju exakt samma skal på den som på min GT683. Konstigt.

Inte så konstigt, många stora laptopmärken som bara rebrandar laptops. I och med att både den här och MSI GT683 dessutom har HM67-chipset är de förmodligen byggda från samma barebone. Antingen är det ett MSI barebone eller så är båda byggda från någon tredjeparts barebone.

edit: Efter närmare efterforskningar verkar det vara ett MSI GT683 barebone, så i princip är det samma dator.

Permalänk
Medlem

Synd med den höga upplösningen på skärmen, blir alldeles för smått och därmed måste man spänna ögonen för att se något. Är förmodligen inget problem för en del, men det skulle finnas valmöjligheten att välja en lägre upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

http://www.deviltech.de/

Nya modeller idag, deras Devil 5700 verkar väldigt prisvärd.
~10.000 för

GeForce 570m
i5 2.4ghz
8gb ram
15" 1920x1080
320gb HD med palts för 2st

Verkade prisvärd i mina ögon, och verkar vara många som ska handla gaming för runt den pengen!

Cheers!

Verkar väldigt intressant! Det enda som gör mig tveksam är att det står att leveranstiden kan vara 6-7 veckor, är det värt att vänta eller kommer något annat vara billigare och bättre i början av november? Har inte riktigt koll på produktionscykler för bärbara...

Edit: Till saken hör att jag inte har något stort behov av ny dator innan Skyrim släpps i november, ska jag vänta?

Permalänk
Korsordsguru

Har också blivit högst intresserad av den här! Kollat på deras Clevo P150HM innan men den här datorn blir mer än 3000kr billigare, då med nedgraderingen till 570M istället för ett 6990M. Men får inte ihop datumen riktigt. De lade upp den här datorn 23:e september och skriver då att det är 6-7 veckors leveranstid, men att de första datorerna beräknas till 4:e oktober, d.v.s. om endast en vecka. Kanske menar de egentligen 4:e november. Ska invänta och se vad som händer med leveransstatusen och hur kursen för SEK/EUR tar sig.

Datorn är byggd på det här skalet http://www.msiwhitebook.com/product_spec.asp?model=MS-16f2-ID...

Visa signatur
Permalänk

Hej!

Har bara en liten fråga, är det någon skillnad mellan 2430M vs 2630QM i spel?
Sen ska man lägga till BIGFOOT Wireless-Lan Killer N ( ohne Bluetooth ) [+29,90] eller är det ovärt?

Annar var jag suger på att köpa den typ i vinter, sen köpa ram på tex webhallen.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Hej!

Har bara en liten fråga, är det någon skillnad mellan 2430M vs 2630QM i spel?
Sen ska man lägga till BIGFOOT Wireless-Lan Killer N ( ohne Bluetooth ) [+29,90] eller är det ovärt?

Annar var jag suger på att köpa den typ i vinter, sen köpa ram på tex webhallen.

2630QM skulle potentiellt kunna tänkas vara sämre (inte spanat någon benchmark men det vore logiskt) då den har lägre klockfrekvens. Inte så många spel som drar nytta av fyra kärnor för tillfället.

Wlan-kortet är med all sannolikhet ovärt. Undrar däremot vad det är för kort som sitter i default. Lär förmodligen vara någon Intel variant och om det i så fall skulle vara någon snikmodell a la 1030 med bara en antenn så kan det vara värt med byta om man har långt till APn, bor i fastighet med galet många wlan, etc.

Permalänk
Skrivet av björk:

2630QM skulle potentiellt kunna tänkas vara sämre (inte spanat någon benchmark men det vore logiskt) då den har lägre klockfrekvens. Inte så många spel som drar nytta av fyra kärnor för tillfället.

Wlan-kortet är med all sannolikhet ovärt. Undrar däremot vad det är för kort som sitter i default. Lär förmodligen vara någon Intel variant och om det i så fall skulle vara någon snikmodell a la 1030 med bara en antenn så kan det vara värt med byta om man har långt till APn, bor i fastighet med galet många wlan, etc.

Okej, så ovärt att lixom lägga ca 800kr på en quad, för jag tänke främst använda datorn att spela bla BF3 och BF3 drar nytta av 6 kärnor har jag hört.

Men jag ska först ta reda på vad default är.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Okej, så ovärt att lixom lägga ca 800kr på en quad, för jag tänke främst använda datorn att spela bla BF3 och BF3 drar nytta av 6 kärnor har jag hört.

Ah, om så är fallet kan det kanske vara värt. Kanske finns BF3 benchmarks att jämföra med till och med? Lär väl dyka upp om inte annat.

Permalänk
Avstängd

Deras Lev-tider verkar lite wonky minst sagt.
Ring o fråga kanske? Billigt med skype, mailade dom igår men än inte kommit nåt svar.

Permalänk
Medlem

Beställde precis en sådan idag, får se när den dyker upp. Köpte utan extra ram-minne så jag tänkte köpa det löst, vart är det billigast att köpa ram nuförtiden då? Dustin?

Permalänk
Medlem

Vad har man för betalningsmöjligheter från deviltech? är ju faktiskt ruskigt prisvärt. så köper man en ssd till och ram så är det klart

Permalänk
Medlem

Deviltech... Är inte Clevo system eller ?
tänkte mest på framtida grafikkortsuppgraderingar skulle kunna göras snabbt från pc-konsulten om det är ett Clevo bygge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrmidon:

Deviltech... Är inte Clevo system eller ?
tänkte mest på framtida grafikkortsuppgraderingar skulle kunna göras snabbt från pc-konsulten om det är ett Clevo bygge.

Är en MSI whitebook, samma som DaLys länkade http://www.msiwhitebook.com/product_spec.asp?model=MS-16f2-ID.... Är med all sannolikhet inte möjligt att uppgradera (ingen MXM slot) utan kortet är förmodligen fastlött.

Permalänk
Medlem

De flesta i Deviltechs butik är Clevo, dock inte 5700:an.

Permalänk
Avstängd

Samtliga är Clevo om jag inte har fel förutom dom nya med 570-korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

Deras Lev-tider verkar lite wonky minst sagt.
Ring o fråga kanske? Billigt med skype, mailade dom igår men än inte kommit nåt svar.

Efter att ha rotat runt på deras forum så verkar det som att leveranstiden faktiskt är 6-7 veckor... Kanske vettigare att lägga nån tusenlapp extra på Fragbook DTX med 6990 istället och få den snabbare, verkar ju vara clevo och uppgraderingsbart också!

Tankar kring det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marade:

Efter att ha rotat runt på deras forum så verkar det som att leveranstiden faktiskt är 6-7 veckor... Kanske vettigare att lägga nån tusenlapp extra på Fragbook DTX med 6990 istället och få den snabbare, verkar ju vara clevo och uppgraderingsbart också!

Tankar kring det?

Kommer du verkligen att uppgradera den då?
Eller kommer du sälja den och köpa en ny när den börjar bli sunkig?

Själv kommer jag inte uppgradera min, annars hade jag köpt 17tummaren med SLI, då 18tummaren kommer med lite svagare PSU.

Gissar på att min kommer duga i 2år kanske, då räknar jag med att kunna köra det jag vill spela på iaf low/med om 2 år, sen sälja, köpa nytt.
Enda jag kommer uppgradera är HD, Minne.
Men tvivlar på att jag orkar mekka med grafikkort.

Permalänk
Inaktiv

Riktigt prisvärt
Är i grund o botten en Msi GT683 dator (samma hårdvara och chassi) fast med GTX570, istället för GTX560m som Msi GT683 kommer med, så skillnaden är ca 15% beroende på spel, samma skillnad som mellan GTX460m och GTX560m, så det är ingen stor skillnad..

Skrivet av björk:

Det är ingen skillnad mellan dom i spel, i7 hjälper bara till när fler än 2kärnor behövs:
http://www.notebookcheck.net/Review-Intel-Sandy-Bridge-Proces...

Man får längre räckvidd med det kortet samt mer stabilt nät, tex vid gaming..

Skrivet av björk:

Är en MSI whitebook, samma som DaLys länkade http://www.msiwhitebook.com/product_spec.asp?model=MS-16f2-ID.... Är med all sannolikhet inte möjligt att uppgradera (ingen MXM slot) utan kortet är förmodligen fastlött.

Nej det är helt fel, den använder exakt samma hårvara som Msi GT683, samtliga Msis modeller använder MXM standarden.
Jag har själv bytt ut kort på flera olika modeller tex GT660/GT683R och GT683 som är = 5700

Det syns även på länken du gav, längst ner i mitten sitter kylaren över kortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

Kommer du verkligen att uppgradera den då?
Eller kommer du sälja den och köpa en ny när den börjar bli sunkig?

Själv kommer jag inte uppgradera min, annars hade jag köpt 17tummaren med SLI, då 18tummaren kommer med lite svagare PSU.

Gissar på att min kommer duga i 2år kanske, då räknar jag med att kunna köra det jag vill spela på iaf low/med om 2 år, sen sälja, köpa nytt.
Enda jag kommer uppgradera är HD, Minne.
Men tvivlar på att jag orkar mekka med grafikkort.

Ja, det är väl helt sant iofs... Men 6990m är väl värt jämfört med 570m? Fast kanske jag väntar och ser hur det utvecklar sig, behöver inte nytt innan Skyrim kommer ut i november.

Permalänk
Avstängd

Jag hade nog kört på nån 6990m modell isåfall, tror dock itne man blir missnöjd med 570m modellen, frågan är hur korten står sig om ett år, om skillnaden har gått ner eller upp i dom tyngre spelen då.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marade:

Ja, det är väl helt sant iofs... Men 6990m är väl värt jämfört med 570m? Fast kanske jag väntar och ser hur det utvecklar sig, behöver inte nytt innan Skyrim kommer ut i november.

Nope, 6990m är världens snabbaste laptop gpu, ett par % snabbare än GTX580m, GTX570m är ca 30% svagare än ett GTX580/6990m..
Om man ska jämföra GTX580/6990m med ett stationärt grafikkort så ligger det runt ett referens GTX460 1GB/Radeon 6850..
Medans GTX570m ligger runt ett GTX550ti (GTS450 OC) Radeon 5770..
Så man bör kunna köra alla spel i ett par år framöver på 1080p med låg/medel inställning...

Skrivet av bakemonster:

Jag hade nog kört på nån 6990m modell isåfall, tror dock itne man blir missnöjd med 570m modellen, frågan är hur korten står sig om ett år, om skillnaden har gått ner eller upp i dom tyngre spelen då.

Håller med, 6990m är mer framtidssäker då den är 30% snabbare, båda bygger på desktop korten, så dom kommer öka hand i hand som dom alltid gör..

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Men jag ska först ta reda på vad default är.

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist....

Visa signatur

* AMD Ryzen 5600X * ASUS RTX 3070 Dual OC * Gigabyte B550 Aorus Pro AX * Corsair RM650x V2 * Corsair 32GB 3200Mhz Vengeance LPX * Corsair MP510 960GB M.2 * Seagate 2TB * Fractal Design Meshify C * Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition. Byggd december 2020
Skärm MSI MAG342CQRV 34" 3440x1440

Permalänk
Medlem

Är ju exakt samma chassi som MSI fast verkar vara mattsvart? Nice!

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Slår nog till på en sån här jag med. En fundering bara.. i7orna pallar max 1333mhz minnen? (jag kommer också köpa minnen separat ..)

Edit: 2760qm klarar 1600 - woho! -> http://ark.intel.com/products/53474/Intel-Core-i7-2760QM-Proc...

Permalänk

Efter en del efterforskande.. det här måste vara värdaste laptopen på marknaden (åtminstone i Europa) just nu?

Permalänk
Medlem

Bra pris, men skulle inte köpa där ifrån pga konstiga leveranstider och om något skulle krångla så känns supporten sisådär?