PS3 Fifa 11 Brandvägg är restriktiv, hur ska jag öppna den?

Permalänk
Medlem

PS3 Fifa 11 Brandvägg är restriktiv, hur ska jag öppna den?

Jag har en Thomson tg 789. Lirar på PS3 och vill göra så att mitt PS3 har en öppen brandvägg.
Det står att jag har en restriktiv brandvägg på FIFA 11, därför kan jag i princip nästan inte spela online matcher.
Jag har NAT type 2.

Vore tacksam för svar och helst inga "men köp en ny router då" svar.

Permalänk
Medlem

" i princip nästan inte "

när kan du spela online då?

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk

Tjena, jag har nu löst problemet med detta! Det du är tvungen att göra är att byta splittern (den med 3 kablar svart, grå,grön) till en vanlig som endast har 1 (grå) gjorde det själv nu och nu fungerar det!

Permalänk
Medlem

Du kan gå in på routern med IP som medföljer av Telia (deras standard "Gateway" väl?), tror du kan aktivera DMZ på en IP-adress, ha din PS3 igång och kolla i listan över anslutna enheter vad den har för IP och MAC, sätt då den MAC-adressen på att ha den interna statiska IP-adressen och sätt den på DMZ så går den förbi brandväggen och inget annat... ingen kommer kunna hacka sin PS3 utifrån så var inte oroad men sätt inte någon dator i DMZ

Permalänk
Medlem

Det är oerhörda problem med EA's sportspel och Felia Dum. Du bör inte vara ensam, då jag hört om problemet sedan Dum lanserades, så en googling borde kunna hitta en lösning, om det finns en.

Permalänk
Skrivet av risby:

Du kan gå in på routern med IP som medföljer av Telia (deras standard "Gateway" väl?), tror du kan aktivera DMZ på en IP-adress, ha din PS3 igång och kolla i listan över anslutna enheter vad den har för IP och MAC, sätt då den MAC-adressen på att ha den interna statiska IP-adressen och sätt den på DMZ så går den förbi brandväggen och inget annat... ingen kommer kunna hacka sin PS3 utifrån så var inte oroad men sätt inte någon dator i DMZ

Går ej att använda sig av DMZ med dessa skräp thomsons... :/