Permalänk

Tum icke lika med cm

Tjennare där
Det är så att min förmodade 19 tums BenQ FP9IG+ 8ms datorskärm inte alls är en 19 tums BenQ FP9IG+ 8ms datorskärm utan istället, med ramen inkluderad, en 17-tummare. Betyder det att mitt nästa inköp bör vara av storlek 21 för att få en 19?
//Alcaponey

Permalänk
Medlem
Skrivet av alcaponey:

Tjennare där
Det är så att min förmodade 19 tums BenQ FP9IG+ 8ms datorskärm inte alls är en 19 tums BenQ FP9IG+ 8ms datorskärm utan istället, med ramen inkluderad, en 17-tummare. Betyder det att mitt nästa inköp bör vara av storlek 21 för att få en 19?
//Alcaponey

Mätte du diagonalt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segimer:

Mätte du diagonalt?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är också en bra fråga. Men en ännu bättre fråga är vad rubriken på tråden har med TS fråga att göra...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

TFT sägs väl vara 2" större än CTR i upplevelse även fast det 'inte' är det egentligen?

Många mäter skärmerns yta även om det ibland kan täckas av flera mm/cm. på gamla CTR's kunde man ibland vara fräck och montera av skalet och fick någon extra tum större skärm då det gick bakom plasten.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Räknat fel?
Antar att det inte är en crt

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

bra svar & inf om tft, det löste sig. kan ha varit att linjalen var korrupt eller att jag räknade fel. Den luddiga rubriken var mest ifall tum omvandlades till cm på ett annat sätt beroende på plattform , om ramen skulle exkluderas i beräkningen etc., men det lät alltför osannolikt från början och så stämde det inte.

19" är inte lika vass som den en gång var.

Permalänk
Medlem

När formaten blir bredare och bredare så minskar också den totala ytan du får ut för en viss tum.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

När formaten blir bredare och bredare så minskar också den totala ytan du får ut för en viss tum.

Det är sant men min 24" 16:10 skärm är fortfarande 61cm mätt diagonalt över.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.