Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk

Alla som har saker och säga som ni tycker borde ändras - buggar osv. Glöm inte att skriva i Officiella Battlefield forumen eller liknande så att dice ser vad som måste ändras!

Nu när de kommer vissa som tycker spelet känns sådär blir man jävligt orolig då ens förväntningar är så höga de kan bli

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Jag är kanske på att lira sen, dock har jag ej fått mailet Står i kö till EA live support

Sure ,adda skype kan vi snacka så länge :)? adde9400

Permalänk
Medlem

Tyvärr trodde jag att de hade kommit längre och att denna betan var iaf hyfsat spelbar för de flesta.
Jag kan inte ens starta spelet,skärmen blir bara svart och grafikdrivrutinen kraschar,knappast ensam om det om man kollar på battlelog forumet.Både AMD och Nvidia ägare har problem.
Andra spel fungerar utmärkt.

Får se om AMD kan trycka ut nån bättre drivare under morgondagen.
Men beta är beta,men dumt nog trodde man de hade kommit längre.Bara o avvakta då

Permalänk
Medlem

Tar en evighet att komma in på server nu. Alla verkar vara fulla. Tog quick match och hamnade på plats #50 i kön....

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Något jag måste säga med spelande är att själva "flytet" i spelet är sämre än Alphan.
Känns som att det är 200ping på servens "59" så skotten har det kända bc2 lagget.

Är är några bilder mellan dom olika inställningarna.
Har startat om spelet mellan, kommer fixa där det inte är moln som skymmer solen med.

Low

Medium

High

Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humanisten:

Hahaha!

Fullständigt hysteriskt roligt att läsa dessa fanatikers frustrerade inlägg om betakey hit och betakey dit För att vara lite mer seriös; Skulle gärna läsa lite mer seriösa inlägg om spelet som sådant. Hur pass väl står sig betan i förhållande till era förväntningar? Hur besvikna är ni i nuläget?

Själv tänker jag köra på en core i7-920 @ 2.67 Ghz med 4 GB minne och 2 st 5870. Någon med liknande speccs som kan berätta lite hur det flyter? Är det värt att lägga spelet på sin SSD? Alltså, läser den mycket från disk?

Kan säga att jag vart riktigt besviken.. alla som lirade alphan hypade sönder spelet

Jag vet att det är en Beta men jag kan förklara lite vad som behövs fixas och vad som gör spelet lite till en besvikelse.

- Rush
- Supporten suger rätt hårt i Rush då du blir counter sniprad 30 gånger om
- Hagelbössan gör pinsamt låg skada
- Du kan inte gå in på options eller exit spelet förrän du är vid liv med din gubbe
- Långa laddningstider, först måste man vänta en minut för alla stats sen ytterligare 30 sekunder för att börja röra gubben och under tiden kan du inte gå ut ur servern.
- Allt känns så segt på något vis
- Konsol menyer
- Du kan inte välja squad utan den för konsol versionen där den väljer squad åt dig, hamnade med 3 recons och kunde inte byta squad = tangentbordet fick smaka på näve.
- Kan inte ändra sensitivity
- Minimapen och "stora" M mapen var riktigt fula

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Något jag måste säga med spelande är att själva "flytet" i spelet är sämre än Alphan.
Känns som att det är 200ping på servens "59" så skotten har det kända bc2 lagget.

Är är några bilder mellan dom olika inställningarna.
Har startat om spelet mellan, kommer fixa där det inte är moln som skymmer solen med.

Low
http://i.imgur.com/VTow9.jpg

Medium
http://i.imgur.com/qOxRw.jpg

High
http://i.imgur.com/NZ5vc.jpg

Ultra
http://i.imgur.com/Adu43.jpg

Inte så stor skillnad mellan high och ultra, eller är det jag som är färgblind?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Alla som har saker och säga som ni tycker borde ändras - buggar osv. Glöm inte att skriva i Officiella Battlefield forumen eller liknande så att dice ser vad som måste ändras!

Nu när de kommer vissa som tycker spelet känns sådär blir man jävligt orolig då ens förväntningar är så höga de kan bli

Skulle du kunna länka de? har massvis med bugg reports och synpunkter.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Det fåtal jag hittar som inte är fulla enligt game browsern är fulla när man försöker joina dem, kanske samma för honom.

ah okej...

Permalänk
Medlem

Jag har en ny betakey om någon fortfarande behöver. Först till kvarn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

JA TACK!
!

Permalänk

blir fan lack om det inte når upp till mina förväntningar ... ikke ok!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

Kö!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Kan säga att jag vart riktigt besviken.. alla som lirade alphan hypade sönder spelet

Jag vet att det är en Beta men jag kan förklara lite vad som behövs fixas och vad som gör spelet lite till en besvikelse.

- Rush
- Du kan inte gå in på options eller exit spelet förrän du är vid liv med din gubbe
- Långa laddningstider, först måste man vänta en minut för alla stats sen ytterligare 30 sekunder för att börja röra gubben och under tiden kan du inte gå ut ur servern.
- Konsol menyer
- Du kan inte välja squad utan den för konsol versionen där den väljer squad åt dig, hamnade med 3 recons och kunde inte byta squad = tangentbordet fick smaka på näve.

Att man inte kan byta squad på ett riktigt sätt är ett jävla skämt! Samma med att man måste leva för att gå in i menyer. Fattar inte varför de inte använder samma squad join system som i tidigare bf spel.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av anthons:

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Skrivet av anthons:

jag vill ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

JA TACK!
!

Skickad via PM. Njut lite nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

ja tack

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte fått min key......-.-

Visa signatur

Antec Three Hundred | P6T Deluxe V2 | i7 920 @3,6GHz | GTX 680 Windforce | 20GB 1600 Mhz | Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

Skickad via PM. Njut lite nu

EN STOR ELOGE TILL DENNA SNUBBEN! DU ÄR FAN FÖR ALLTID I MITT HJÄRTA! PUSS PÅ DIG!

Permalänk
Medlem

sitter på ett 580 överklockat 950mhz och intel i7 950 ,4,2ghz...åker ner på cirka 45fps ibland på ultra..tycker det är rätt ospelbart..kännslan försvinner under 55fps typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

sitter på ett 580 överklockat 950mhz och intel i7 950 ,4,2ghz...åker ner på cirka 45fps ibland på ultra..tycker det är rätt ospelbart..kännslan försvinner under 55fps typ.

Ultra = 2x580

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Brusarn:

EN STOR ELOGE TILL DENNA SNUBBEN! DU ÄR FAN FÖR ALLTID I MITT HJÄRTA! PUSS PÅ DIG!

herregud vad tur man kan ha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Dessa delarna måste ju vara buggar och inte "features"?

Känns ju genant om detta beteendet återfinns vid launch.

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

- Rush
- Konsol menyer

Intressant!

Fyll gärna på med fler kommentarer, klipp och bilder! De tas tacksamt emot. Jag vill gärna att ni (besvikna) betatestare realitetsanpassar mina förväntningar, så jag själv slipper känna mig lurad 27 oktober

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Medlem

Nån annan som har sett att dom testar Caspian border? z1nth0 har också pratat om nån suprise då får velll se

Va dumt att hoppa ur en server nu är alla ja ser fulla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

herregud vad tur man kan ha...

Skämta inte, fy fan vad glad jag blev när jag fick koden asså

Permalänk
Skrivet av Brusarn:

Skämta inte, fy fan vad glad jag blev när jag fick koden asså

Inte sugen på att passa den vidare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

Inte sugen på att passa den vidare?

Hörrö, nu var ju jag faktiskt tvåa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av add9400:

riktigt dåligt
vad händer om du sänker till ex 1280*720 ?
ökar inte FPSen då så är det CPUn som inte orkar men det tvivlar jag på
kör ett test och återkom

fattar inte att många klagar på grafiken
av videorna man har sett så ser grafiken mycket mer detaljerad ut än den i BFBC2
så lever den inte upp till det i betan så måste dom ha dragit ner på detaljerna.
annars så har dom fuskat ordentligt

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|