Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Har man ett 570 som mig eller liknande så klarar man ultra med FPS på 30 - 40 konstant. Aldrig under 30

I full HD

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Jag vet att det är lite som att svära i en kyrka här, men jag har haft svinkul med betan på ps3:an.
Kan knappt vänta tills man kan spela med polarna.

Jag väntar med pc-versionen tills i vår, då det blir ett nytt pc-bygge. Inte lönt att slänga pengar på en tre år gammal fujitsu-siemens-burk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Har man ett 570 som mig eller liknande så klarar man ultra med FPS på 30 - 40 konstant. Aldrig under 30

I full HD

Sweet!
Är det någon AA då eller?

Permalänk

Någon som råkar ha en key?

Blev snuvad av falsk marknadsföring på EA och är ledzen hest

Stod så samt info om det på produktsidan. Det har ändrats bort nu dock.... förköpte tidigare idag.

Permalänk

Ultra

Low

Någon som kan se någon skilllnad, förutom röken?

EDIT:
Man behöver tydligen starta om spelet för att ändringarna ska verka.
Jämförelsen är värdelös.

Permalänk
Skrivet av xXBaconXx:

http://i52.tinypic.com/160v68m.jpg

Ultra

http://i55.tinypic.com/16ba6vp.jpg

Low

Jag tycker faktiskt att Low ser finare ut.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Skrivet av xXBaconXx:

Ultra

Low

Nope.. man börjar bli orolig över grafiken? årets luring?

Permalänk
Medlem

Har nu spelat cirka 60 minuter på BF3 betan (PS3)

Än så länge kan jag säga att ljudet är superbt! Grafikmässigt har jag inte mycket att säga. På min 32'' Samsung skärm som endast är HD-Ready så blir det inte speciellt bra grafik. Fullt spelbart, absolut! Men i många lägen så ser vissa saker fult ut. Skuggorna är även riktigt taskiga, och träden ser lite misslyckade ut. Heller inte en enda vatten animation.
Servrarna fungerar i alla fall bra, inget lagg, man hittar alltid en server osv.

Ska bli kul att spela PC versionen på Torsdag. Både för att pressa ut varenda liten FPS ur mitt GTX 560 Ti, samt jämföra grafiken! Förväntar mig en enorm skillnad, hoppas jag inte blir besviken!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Skrivet av xXBaconXx:

Ultra

Low

Ofta, de kan inte stämma - har du rsat spelet efter (Ingen aning om man måste men kanske).
Annars kan inte allt vara med taget annars är de ju sjukt Hur mkt fps skiljer de?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Ospelbart för mig Allt gick bra första rundan jag körde förutom att UI:t var buggat så man bara såg halva kartan / ammo etc men det kan man leva med då det är en beta. Det tråkiga började när runda 2 satte igång och min fps droppade från 47konstant till 14fps O.o.

Hade detta problemet på alphan också, någon som vet hur man fixar? Använder nyaste drivrutinerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

Det är en beta, herregud.
Som någon sa tidigare så är det antagligen begränsningar i grafiken.. är väl därför så många får bra fps på Ultra när det i själva verket inte är ultra

Permalänk
Medlem

^
Hmmm alla "Überfraggare" lär ju ställa ner till Low det är ju en sak som är säker.

Samma "detaljrikedom" fast med skarpare "optik".
EDIT: Måste (läs. hoppas) vara något udda med de bilderna eller att betan också är spärrad på något vis.

Permalänk

Ja om någon känner sig snäll så tar jag gärna emot en "tidig nyckel"
Motiverar gärna i pm;>

kan inte hålla mig tills på Torsdag nämligen:>

Visa signatur

"Här sitter vi som tre mongolider" - Mattias den skånske blekingebon

"Vad gör du cp?" - Mattias den skånske blekingebon

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xXBaconXx:

Ultra

Low

Skrivet av Jesper943:

Ofta, de kan inte stämma - har du rsat spelet efter (Ingen aning om man måste men kanske).
Annars kan inte allt vara med taget annars är de ju sjukt Hur mkt fps skiljer de?

Har läst att flera behövt starta om spelet och så innan de märkt någon effekt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

repi Johan Andersson
If you are testing #BF3 Beta PC perf; restart the level when changing graphics options as some of them are can't change ingame (in Beta)

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Skrivet av shadowjolt:

Jag tycker faktiskt att Low ser finare ut.

Ja, väldigt lika är det ju iallafall

Skrivet av Robster1986:

Fast det är ju ändå ganska snyggt ändå;)

Skrivet av Jesper943:

Spelet sa inget om att man ska behöva starta om efter så jag tror att allt stämmer, och det är ju trots allt en ~15 FPS skillnad:)

Permalänk

Man måste rsa spelet för att vissa grafik ändringar ska komma med enligt Repi från twitter.

If you are testing #BF3 Beta PC perf; restart the level when changing graphics options as some of them are can't change ingame (in Beta)

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

Lugn och fin, det är en beta

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk

Hahaha!

Fullständigt hysteriskt roligt att läsa dessa fanatikers frustrerade inlägg om betakey hit och betakey dit För att vara lite mer seriös; Skulle gärna läsa lite mer seriösa inlägg om spelet som sådant. Hur pass väl står sig betan i förhållande till era förväntningar? Hur besvikna är ni i nuläget?

Själv tänker jag köra på en core i7-920 @ 2.67 Ghz med 4 GB minne och 2 st 5870. Någon med liknande speccs som kan berätta lite hur det flyter? Är det värt att lägga spelet på sin SSD? Alltså, läser den mycket från disk?

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Medlem

ingen som har en nyckel överst på hyllan som kan ge mej. pm

Permalänk
Medlem

Nån som vill lira lite med mig ,hade vart kul och spela med ngn, 17 årig kille här. Adda skype adde9400

Permalänk
Medlem

Hejsan! Jag lirar betan och allt flyter på utmärkt med allt på ultra ( även ifall grafiken är låst, ultra är inte ultra, så klaga ej på grafiken) med mitt GTX 560 Ti, men sedan efter kanske 6 min så blir skärmen svart någon sekund och sedan tabbas jag ner för att aldrig kunna tabba upp igen senare. Det går inte, spelet låser sig. Och ibland försvinner signalen på skärmen till och med. Jag har aldrig haft några som helst problem med krashar med andra spel och har lirar BC2 felfritt. Temps är normala förutom på något som heter Temp 2 med speedfan som säger att den är i 122 grader.

Tror dock det måste vara något fel med spelet, någon annan som får samma problem som mig? Annars superb' spel.

Permalänk
Skrivet av add9400:

Nån som vill lira lite med mig ,hade vart kul och spela med ngn, 17 årig kille här. Adda skype adde9400

Jag är kanske på att lira sen, dock har jag ej fått mailet Står i kö till EA live support

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av satero:

Temps är normala förutom på något som heter Temp 2 med speedfan som säger att den är i 122 grader.

Använd inte Speedfan. Använd program som AIDA64 istället.

Visa signatur

i7 860 @ 4 GHz | Corsair H70 | Corsair AX850 | Corsair Dominator 4GB 1600Mhz | ASUS P7P55D-E PRO | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC 2-way SLI | 128 GB KINGSTON SNV425S2 | 2 x 500GB Western Digital. | Fractal Define XL

Permalänk
Skrivet av Humanisten:

Hahaha!

Fullständigt hysteriskt roligt att läsa dessa fanatikers frustrerade inlägg om betakey hit och betakey dit För att vara lite mer seriös; Skulle gärna läsa lite mer seriösa inlägg om spelet som sådant. Hur pass väl står sig betan i förhållande till era förväntningar? Hur besvikna är ni i nuläget?

Själv tänker jag köra på en core i7-920 @ 2.67 Ghz med 4 GB minne och 2 st 5870. Någon med liknande speccs som kan berätta lite hur det flyter? Är det värt att lägga spelet på sin SSD? Alltså, läser den mycket från disk?

Besviken. Beta är det förvisso, inte att förglömma, men tycker hela motorn känns sämre än BC2 och MoH. Grafiken känns inte alls speciellt bra, och vapnena känns inte heller bra. Ingen rekyl knappt :s

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av satero:

Hejsan! Jag lirar betan och allt flyter på utmärkt med allt på ultra ( även ifall grafiken är låst, ultra är inte ultra, så klaga ej på grafiken) med mitt GTX 560 Ti, men sedan efter kanske 6 min så blir skärmen svart någon sekund och sedan tabbas jag ner för att aldrig kunna tabba upp igen senare. Det går inte, spelet låser sig. Och ibland försvinner signalen på skärmen till och med. Jag har aldrig haft några som helst problem med krashar med andra spel och har lirar BC2 felfritt. Temps är normala förutom på något som heter Temp 2 med speedfan som säger att den är i 122 grader.

Tror dock det måste vara något fel med spelet, någon annan som får samma problem som mig? Annars superb' spel.

Tjo, Lite frågor
Hur känns vapnen? Mycket recoil?
Känns de som de e lagom hur många skott som behövs att döda någon?
Något som du inte gillar i just gameplayet?
Hur är destruktion?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjedjick:

Sweet!
Är det någon AA då eller?

Ja då är spelet maxat på alla fronter som finns i BETAN, men AA tycks inte ha stor inverkan just nu i vilket fall.
Vänta med att hurra innan hela spelet släppts

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Försökte ännu en gång få tag i EA detta kom upp efter en timme cirka ...
Status: Canceled
There are no advisors available to chat with you right now. Please try again later.

riktigt jävla dåligt

Permalänk
Inaktiv

Haha, vilken idiot jag är...ni som inte fått er nyckel, men har Medal of Honor (köpt via Steam), nyckeln finns där....

"Battlefield 3 Open Beta Early Access"

....undra hur länge jag haft den....

Permalänk
Medlem

Någon som kan skriva hur mycket processorn belastas?