Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av Oggaaaa:

som skrivits tidigare, hur ställer man sig i kö?

undrar detsamma - för mig står de bara server is full

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

åååhh, finns det nån snäll person som kan ge mig en nyckel jag betalar helt seriöst

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

åååhh, finns det nån snäll person som kan ge mig en nyckel jag betalar helt seriöst

I "natura" eller?

Jag vill gärna ha en nyckel men jag betalar inte i natura jag kan "betala" som "bodyguard" i BF3 istället

Permalänk
Inaktiv

Går det köa på servern så kommer det stå att ni är i en kö. Annars står det bara "Server full".

Permalänk
Medlem

Bara för mig som spelet krashar ibland och kan flimra till lite då och då?

Permalänk

Det är som att spela MoH måste jag säga:o

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem

En fråga till er som har använt helikoptern: Finns det fortförande "TV-missiler" som i BF2?

Permalänk

Spelade lite Caspian nu, sjukt mycket coolare än Metro måste jag säga. Riktig Battlefield-känsla och ljud och effekter från fordon är riktigt grymma!

Permalänk
Medlem

Ångra mig att jag inte beställde på orgin visste inte att man var tvungen att beställa innan den 25e för att få early acces skulle varit nice att få spela det nu, imorgon jobbar jag till 6-16 om nån har en key så tar jag gladligen emot den.

Ljudet i detta spel måste vara det bästa som finns, AWESOME!!!!!!!

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Håller på köa nu, det är EA US Public som går att köa på. 67 plats nu :/

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk

Är jag ensam om att inte lyckas komma in på nån server över huvud taget?

Server browser och matchmaking, inget funkar.
På ett eller annat sätt förlorar jag kontakt med servern hela j*vla tiden.

Igår lyckades jag komma in i 2 matcher men idag är det hopplöst.

Permalänk
Skrivet av TacticalRetreat:

Nope, det går inte. Battlelog är ett jävla skämt. Ska det fortsätta såhär vågar man ju knappt köpa spelet. Och när väl DICE uppdaterar Battlelog (tidigare idag) så fixar man platoonsproblem istället

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Mitt Battlelog funkar då hur bra som helst, var lite problem i början igår, men nu kommer jag in på alla servrar som inte är fulla eller så..

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 32 GB 3600 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Samsung 32" G80SD 240 Hz OLED

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rickard11:

Nope, det går inte. Battlelog är ett jävla skämt. Ska det fortsätta såhär vågar man ju knappt köpa spelet. Och när väl DICE uppdaterar Battlelog (tidigare idag) så fixar man platoonsproblem istället

Vad är det du inte gillar med Battlelog? Jag tycker det är en grym idé, och utförandet är det verkligen inget fel på heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norzma:

Mitt Battlelog funkar då hur bra som helst, var lite problem i början igår, men nu kommer jag in på alla servrar som inte är fulla eller så..

Samma här.

Permalänk
Skrivet av widL:

Vad är det du inte gillar med Battlelog? Jag tycker det är en grym idé, och utförandet är det verkligen inget fel på heller!

Jättebra idé, men fungerar det inte i praktiken så spelar det ju ingen roll.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag har bara erfarenhet från Alpha testet. Men BattleLog är ju en grym ide, de får väll bara finslipa lite på tjänsten.

Kommer bli grymt till release eller i värsta fall till jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yuppienalle:

Någon kör betan nu som också körde alphan?
Var själv med i alphan och undrar om det är någon märkbar skillnad från då.

Jag har kört båda och tycker inte skillnaden är så extrem. Mer småskillnader, men de har gjort om Metro ganska mycket. Men det ser bättre ut, det gör de.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Jag har inga som helst problem att joina servrar, förutsatt att de inte är fulla

Visa signatur

Case Lian Li V3000+ | MB ASUS ROG Crosshair X870E Hero | CPU 9800X3D |
RAM 48GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Seagate Prime PX850 |
Sound HD660S2 & DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dskjono:

Ångra mig att jag inte beställde på orgin visste inte att man var tvungen att beställa innan den 25e för att få early acces skulle varit nice att få spela det nu, imorgon jobbar jag till 6-16 om nån har en key så tar jag gladligen emot den.

Ljudet i detta spel måste vara det bästa som finns, AWESOME!!!!!!!

Då är det nog open beta när du kommer hem från jobbet imorgon, gå och lägg dig

Skrivet av Farner:

Bara för mig som spelet krashar ibland och kan flimra till lite då och då?

Flimmer har jag med 11.10 preview drivers, hade inte innan.

Skrivet av Rickard11:

Skrivet av TacticalRetreat:

Prova stäng av UPnP i router/motsvarande om ni har det på, verkar ställa till en hel del problem. Löste alla mina problem jag hade med disconnects så fort jag kom in i game.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

pw till caspian?

Permalänk

Hejsan!

Tänkte bara ge lite information till alla som undrar om GTX 460 1GB klarar av spelet.

Jag har spelat i ett par timmar nu (betan) och kom fram till att jag aldrig droppar under 40fps och ligger oftast runt 50-60fps, inomhus ibland är det 80-90fps.

Jag kör med inställningarna 1920x1080, allt på ultra förutom shadows som är på låg. 16xAF och 0xAA. Fungerar galant. Måste dock påpeka att jag klockat mitt grafikkort en del, dator ser ni i sign!

Visa signatur

7950X3D, 64GB @ 6000mhz, RTX 5090
Legion 5 Slim 7840HS, 32GB @ 5600mhz, RTX4060

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet när de startar Open beta-fasen? Och även ifall jag kan låna en kompis Origin-konto till att ladda ner det i förväg?

Permalänk
Medlem

Nytt lösenord på caspian servrarna?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

verkar som dom bytt lösenord nu...å ja som inte hann testa

Permalänk

Japp, dom verkar byta lösen på Caspian-servrarna.. Alla US-servrar har bytt och EU-servrarna är fulla

Permalänk

Själv så har jag fortfarande inte fått min Early Access, hatar EA nu. Totalt så har jag stått i kö till EA Support i 6 timmar, och nyligen, efter att ha väntat i nästan 2 timmar, så kommer det upp att det inte fanns någon att prata med och att jag skulle försöka senare... Den enda jävla anledningen till att jag förbokade mitt BF3 Limited Edition hos Origin var för att få Early Access, annars hade man ju lika gärna kunnat köpt det för ~200kr mindre hos något annat ställe. Sitter nu i kö igen till supporten, hamnade på plats 1738 och nu är jag på 689 efter 1 timmes väntande. Ingen som har något telefon nummer till dom?

Permalänk
Medlem

att bli DCad är så tråkigt! var 2:a på caspian border, hade rankat upp, fått 3 upplåsningar och så DC, allt borta.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Själv så har jag fortfarande inte fått min Early Access, hatar EA nu. Totalt så har jag stått i kö till EA Support i 6 timmar, och nyligen, efter att ha väntat i nästan 2 timmar, så kommer det upp att det inte fanns någon att prata med och att jag skulle försöka senare... Den enda jävla anledningen till att jag förbokade mitt BF3 Limited Edition hos Origin var för att få Early Access, annars hade man ju lika gärna kunnat köpt det för ~200kr mindre hos något annat ställe. Sitter nu i kö igen till supporten, hamnade på plats 1738 och nu är jag på 689 efter 1 timmes väntande. Ingen som har något telefon nummer till dom?
http://s3.postimage.org/ywor59bj8/bf3.png

Finns telefonnummer längre bak i tråden.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Kul att se att CB inte är lika tråkig som Metro och är vad Battlefield ska vara!

Önskar att jag kunde ge bort min key men har redan använt den :/ har spelat typ två timmar på två dagar wohoho Förhoppningsvis så får jag pröva på CB inatt.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming