Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Marmelad:

Vilken tid öppnar open betan? Är det 00:00 den 29 september här i sverige eller vad är det som gäller?

Vilken tid i sverige kan vi börja spela open beta på!?

Troligtvis omkring 13-15, samma tider de öppnade upp early access.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Nu är mitt account blockat!? Jag har inte failat inloggning en enda gång och nu när jag skulle starta skiten så var det blockat p.g.a too many failed logins. Vad ska jag göra? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Battlefield 3 suger stenhårt än så länge, vilket skit säger jag bara. Fullt med DC's och igår var det även fullt med errors (det verkar ha löst sig lite iaf) men ändå, man kör ett game sen DC. man behöver inte ens tabba ur för dc.. fixas inte detta hastigt känns det som jag avbokar spelet inom snart framtid, världens sämsta beta släpp... även fast det är early access så finns ju inte den känslan eftersom det är alla dessa buggs och dcs, nej FY!

Kan ju kanske vara så att det är på din ände problemet ligger för många av oss andra har inga problem mer än nån random DC nån gång per dag. Sen så är det ju Beta för att de ska se hur servrarna håller upp samt fixa buggar så att det blir bättre spelbart vid releasedagen. Kul att du tänker avboka ett spel vars single player säkerligen kommer vara hur bra som helst när det enda du gjort är testat en map på en Beta-version i multiplayer läge som är helt stand alone från just single player ;P

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=G89iZ7Tu1XI

Epic moment i Caspian Border. Hände efter att jag spelat i typ 6-7 minuter. Var fetaste känslan när det hände!!

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem

Nu har jag läst på ett antal ställen att Ultra i betan endast är high.

Stämmer det så är spelet ruskigt dåligt optimerat och det finns egentligen ingen ursäkt till att två GTX 580 inte kommer kunna ha en min fps på 60 på ultra. Jag utgår ifrån swec test som då blir high med två gtx 580.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAAnen:

Epic moment i Caspian Border. Hände efter att jag spelat i typ 6-7 minuter. Var fetaste känslan när det hände!!

NICE:D

Permalänk
Medlem

Så jävla drygt när det inte händer nått när man trycker på quick match. bara tuggar...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MAAnen:

När du skriver "epic" så där så trodde jag du skulle få ned ett flygplan med en handgranat eller något, hände ju ingenting <_<

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Stämmer det så är spelet ruskigt dåligt optimerat och det finns egentligen ingen ursäkt till att två GTX 580 inte kommer kunna ha en min fps på 60 på ultra. Jag utgår ifrån swec test som då blir high med två gtx 580.

Hört talas om beta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Fast det ser ju sjukt bra ut på low och enligt dem ska första generationens DX10 kort klara det helt ok. Då är det ju sjukt bra optimerat?

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem

Jag kör med två st 5850 och preset ultra. Har inte märkt av en enda drop i fps. Stängde dock av (hbao?).

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

Måste säga att jag är grymt besviken på hur EA skötte detta med utgivandet av betanycklar fick min nu för 50 min sedan....
Testade betan och måste också nämna att detta spelet ser exakt likadant ut som medal of honor fast sämre.
Jag vet det är en beta men hur mycket grafiskt kan dem ändra på mindre än en månads tid? inte i närheten av det som behövs om ni frågar mig....

spelade på en xbox 360

Permalänk
Medlem

Får detta meddelande när jag ska joina en server "game running in background need to be closed" vafan! har inget igång förutom orgin

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Skrivet av legonator:

Måste säga att jag är grymt besviken på hur EA skötte detta med utgivandet av betanycklar fick min nu för 50 min sedan....
Testade betan och måste också nämna att detta spelet ser exakt likadant ut som medal of honor fast sämre.
Jag vet det är en beta men hur mycket grafiskt kan dem ändra på mindre än en månads tid? inte i närheten av det som behövs om ni frågar mig....

spelade på en xbox 360

finn fem fel ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

HAHA, ja besviken på grafiken på xbox 360, oväntat

Permalänk
Medlem
Skrivet av legonator:

spelade på en xbox 360

De kan vara klara med allt det grafiska för Ultra inställningar, bara att de inte är aktiverade.

Dessutom säger du att du körde på en Xbox, så vitt jag vet så har Xbox inte uppgraderats rent hårdvarumässigt sedan MoH kom ut så det är väl inte SÅ konsigt att du kan tycka att det ser likadant ut grafikmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hastigt:

Hört talas om beta?

Det har jag mycket väl då jag studerar till spelutvecklare. Och hur stort hoppet blir i prestanda är omöjligt att svara på, jag kan endast utgå från det som finns nu.

Skrivet av MAAnen:

Fast det ser ju sjukt bra ut på low och enligt dem ska första generationens DX10 kort klara det helt ok. Då är det ju sjukt bra optimerat?

Jag tycker inte det ser sjukt bra ut på low. Man får väl ändå jämföra med andra spel som är snyggare och kräver mindre. Hur dx10 kort fungerar säger inte så mycket om optimeringen då de inte visar dx11 effekterna.

Skrivet av Subzero299:

Jag kör med två st 5850 och preset ultra. Har inte märkt av en enda drop i fps. Stängde dock av (hbao?).

Som du säger HBAO är en av de mest krävande och snyggaste effekterna, du kan lika gärna stänga av allt så har du ännu högre fps.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Försöker joina en server men det står endast "joining server".

Tycker de borde slopat battlelog och istället skapat en ingame meny.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

En av mina roligare rundor, shit trodde aldrig vi skulle lyckas vinna. Kändes som jag höll bombplatserna själv ganska ofta. De han komma till stage 3, a var bombad och b kvar. Körde p2000 som engineer (hade precis börjat klassen). Gillar de vapnet skarpt, speciellt när man har extendet mag. Grymt i stage 2+3.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Varför får jag detta medelande varje gång jag ska joina från battlelog "game running in background need to be closed"

Detta är fan ett fiasko!!!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

48 timmars tidig tillgång stod det ju på den där lilla fina lappen som kom med i spel fodralet till MOH. Varför i helvete har jag då inte fått någon nyckel ännu? Att det ska vara så satans jävla svårt förstår jag verkligen inte... Rageface x10 just nu.. morr

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av MomoSWE:

48 timmars tidig tillgång stod det ju på den där lilla fina lappen som kom med i spel fodralet till MOH. Varför i helvete har jag då inte fått någon nyckel ännu? Att det ska vara så satans jävla svårt förstår jag verkligen inte... Rageface x10 just nu.. morr

imorgon kommer open beta! bara att vänta

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Kan nån hjälpa mig "game running in background need to be closed" kommer upp varje gång jag ska joina från battlelog?!?!?!!?! fattar nol

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MomoSWE:

Har du registreat MOH på origin? Har du spelat online på MOH?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moranic:

Vet du ens vad "beta" innebär?

Ja, jag vet helt klart vad "beta" innebär... men såfort EA ska hålla i något så blir det bara skit av det.
Men men, det är väll så det får vara, och jag blir bara arg för att det var samma fel i Alphan men ändå har dom inte fixat
skiten.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Har du registreat MOH på origin? Har du spelat online på MOH?

Nej och Nej. Beställde med en polare och han har inte heller gjort något. Han har spelat betan sen igår...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Varför får jag detta medelande varje gång jag ska joina från battlelog "game running in background need to be closed"

Fiasko? det är en beta för fan. Meningen är att hitta buggar så gå in och skriv i bug tråden om din bug. Pröva att starta om datorn kanske hjälper. Kolla i processer i aktivitetshanteraren och se om en BF process är igång.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dskjono:

Skrivet av Dskjono:

Kan nån hjälpa mig "game running in background need to be closed" kommer upp varje gång jag ska joina från battlelog?!?!?!!?! fattar nol

Låter ju ganska straight forward, avsluta processen eller reboota så ska det nog funka <_<

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Dskjono:

Stäng ner spelet innan du försöker joina en server, vad jag förstår så verkar det som du måste göra det.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall det är lugnt att bara dra ner betan via random torrent? Känns som att risken för överbelastade servrar är ganska stor när betan är öppen för alla