Två datorer till två skärmar, med samma mus och tangentbord

Permalänk

Två datorer till två skärmar, med samma mus och tangentbord

Hej!

Jag har ett problem jag funderar på.
Det är så att jag har två olika datorer under skrivbordet, och jag vill kunna växla mellan de båda utan att behöva krypa runt och flytta alla kablar.
Det är två datorer, som alltså ska vara kopplade till två skärmar. Båda datorer kommer inte att användas samtidigt.

Jag vill dessutom kunna styra båda datorerna med samma mus och tangentbord, båda USB. Detta kommer inte heller att göras samtidigt, utan det kommer bara vara en dator som används åt gången.

Skärmarna använder jag DVI-kablar till, och mus/tangentbord är båda USB.

Jag har kikat runt på diverse switchar, men har inte hittat någon smidig lösning.
Är det någon som har ett bra förslag på hur jag ska göra för att lösa detta?

Permalänk

Vill du ha så att varje dator kan använda båda skärmarna, eller ska varje dator ha en varsin skärm?

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Rekordmedlem

En kvm switch och ev monitorswitch är nog enklast.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Annars kan du ju köra med tex dvi på en dator sen hdmi på andra och bara byta ingång i skärmmenyn.

Kvm switch också för mus/tangentbord

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Tack för er hjälp.
Blev en KVM-switch som funkar med en skärm.
Köper kanske till en monitorswitch för den andra skärmen, om jag orkar.

Permalänk
Medlem

Annars går det att använda programet Syneegy som skickar mus/tangentbord via närverk. Gratis blir det ju också...

//Loffa