Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4L:

Jag kom in väldigt enkelt på några Caspian servers nu, men som vanligt fick jag connection timed out när rundan var slut. blir bara otaggad då.

Mjo, riktigt irriterande. Men inatt så kunde jag köra i typ 2 timmar på samma server

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kommer ni in på en server? Hos mig fastnar det i matchmaking, overload på servrarna tro?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair TX850 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67 LE ] [ASUS 6950DCII 1GB] [ 8GB Corsair XMS3 1600 Mhz] [ OCZ Agility 60gb ] [ Noctua NH-D14 ] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Vad menas när det står "Your account is not allowed to login". Är det att det inte har kommit till Finland/Åland ännu?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MiLeS:

zh1nt0 gav ut det första i nåt forum och det spred sig som en löpeld. Sen dess ändrar de lösenordet och ger ut det till vissa folk (som i sin tur sprider det) lite då och då för att testa hur servrarna håller upp. Själva betan fokuserar på Metro men har man tur får man även testa Caspian. Göra bara inte som jag gjorde första gången jag fick ett flygplan och ejecta dig med en gång

Det första jag gjorde när jag satte mig i en F18 var att dra in i en skog typ, höjdrodret var inverterat jämfört med vad jag förväntade mig

Skrivet av MacKzZ0R:

Det funkade! Tack så himla mkt!

Kul att höra!

Skrivet av Oneone:

haha ! hittade en tråd på forumet som gör att om du har chrome så går den förbi passwordet på alla caspian border servrar, det är nån plugin. fungerar skitbra , dock så stängde jag ner fönstret o hittar inte tråden igen atm .

Skrivet av V1King:

Säg gärna till om du hittar det appet...

Går att göra utan plugin också, ännu en i raden av brister i skiten battlelog

Skrivet av Tredent:

Skulle vara skoj om man kan byta knapparna i spelet så man kan spela som man normalt gör istället för default skiten.

Går fint att byta här iaf, inne på rätt meny?

Kan ju repetera till alla nya spelare också att om ni har problem med disconnects / timeouts och dylikt så prova stäng av UPnP i router/motsvarande. Det verkar ställa till en hel del problem för många, bland annat mig och några till här på forumet.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Snart är den långa väntan över, man är ju lite exalterad

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte hittar betan i origin? Butiken är helt tom.

Permalänk

Går det på något sätt att komma in på Caspian Border för oss med open beta?

Permalänk
Medlem

Nice, tankar nu 8.1 MB/s, inte illa

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Jag får inte upp butiken, jag har ingen sån flik. Jag är inloggad. Någon som haft samma problem och hittat en lösning?

Visa signatur

Styrketränande nörd

Permalänk
Medlem

Har Origins servrar kraschat?

Det är bara svart under Free Games.

Grrr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

well origin verkar vara så överbelastad att den krachar. Kan inte ens logga in ordentligt i klienten :(.

samma för mig, kommer inte in på butiken.

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Medlem

Haha, verkar som Origin är nere!

Permalänk
Medlem

God, Ok att Origin är nytt. Men är det bara jag som upplever att det knapts fungerar? Btw vart hittar jag Beta downlaods i orogin. Alla flikar etc är tomma.

Troligvis för att Origin är nog med "beta"

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Fan, fanns det inte kö-system? Får bara "Could not join server since it's full" när jag försöker gå in på en server med 27 spelare

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Vilken suggig tjänst!

Hoppas det dyker upp en torrent snart.

Permalänk
Medlem

battlelog nere!

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

Haha, verkar som Origin är nere!

nej då ja laddar ned! 70%

Permalänk
Medlem

ehh gick in för ~2min sen å det funka fint spelet snart nere ~6MB/s på PC tankar på alla tre plattformar samtidigt

Permalänk
Medlem

Spelade 5 minuter sen blev jag dc från login server och kommer inte in på Battlelog igen (: likadant med kompisen jag spelar med.

Permalänk
Medlem

awell drar ohc klämmer en lunch så är man nog lagom tillbaka för att prova BF3. Även om jag ser mindre fram emot det efter att ha sett Arma 3 igår ^^

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

hjälper DX11 grafikkort? gör DX11 nåt?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Går fint att byta här iaf, inne på rätt meny?

Ja, jag kan välja att byta och när jag ska klicka på en tangent eller musknapp för att byta så händer inget. Så kan ju inte byta till andra knappar, är många som har problem med det så verkar ju inte direkt ensam enligt deras egna forum iaf. Får väll hoppas på att dom släpper någon patch snart så man kan testa spelet med normala kontroller för en själv.

Permalänk

Är inne i origin och tankar nu, sweet.. Har dock jobbat 07 till 13 och ska jobba 20 - 06 så man borde ju kanske sova istället för att spela BF3.. eller inte.

Permalänk
Medlem

blev utkastad från en server och behövde rensa historik för att komma in igen!

Permalänk
Medlem

Spelet nere och installerat på PC och Xbox

Synd att PS3 har så sunkigt trådlöst bara 50% fortfarande fast jag starta samtidigt som Xbox och före PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stokstad:

Sitter på liknande configuration som er fast med bara ett 6950 och försöker bestämma mig om det är värt att köpa ett extra. När ni kör med 2x MSAA märker ni stor skillnad i prestanda då?

Någon FPS bara om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

"SIDLADDNINGSFEL

Origin-butiken är för närvarande inte tillgänglig. Den kan ha ovanligt mycket trafik just nu, eller utföra underhåll. Försök igen senare."

Finnns det någon annan tjänst? Det här origin verkar suga dase, ursäkta min franska.

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Avstängd

butiken är seg, inte oväntat med belastningen.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Failed to ping closest servers, please try again. If this happens frequently, check your firewall settings. :I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robzzi:

"SIDLADDNINGSFEL

Origin-butiken är för närvarande inte tillgänglig. Den kan ha ovanligt mycket trafik just nu, eller utföra underhåll. Försök igen senare."

Finnns det någon annan tjänst? Det här origin verkar suga dase, ursäkta min franska.

Njeao handlar nog mer om att det sitter ett par miljoner hypeade folk som vill spela betan.
Det är väl som att försöka ringa med en mobiltelefon 00.00 nyårsnatten.
Eller försöka åka bil hem i Stockholms rusningstrafik

Var väl inte helt oväntat?

EDIT: Dock kan man ju tycka att dom borde haft en standalone-installer att distribuera...