Battlefield 3 Beta öppnas för alla

Permalänk

"It´s been 3 days full of win!
Thank you everyone who participated in testing Caspian Border with us during the Open Beta. We of course cherish and appreciate the time you have put into supplying is with good feedback. We will of course read it through and discuss it internally.

Testing has now been completed and we are shutting down the Caspian Border servers."

:'(

Permalänk
Medlem

Ingen som kör med 2560x1600 i upplösning här eller? Alla kör med småskärmar?
Är nyfiken på vilka fps-siffror man kan förmodas ha i den upplösningen med ett GTX 580, känns som om det kommer gå på knäna om man kör Ultra på allt.
Aja, får tanka ner liret ikväll och prova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kartungen:

"It´s been 3 days full of win!
Thank you everyone who participated in testing Caspian Border with us during the Open Beta. We of course cherish and appreciate the time you have put into supplying is with good feedback. We will of course read it through and discuss it internally.

Testing has now been completed and we are shutting down the Caspian Border servers."

:'(

Lol? Ja nu tänker jag inte köpa spelet. Fotsoldatläget var ganska tråkigt och jag tröttnade snabbt. Och jag vågar inte chansa på att fordonsdelen *kanske* är rolig. Dåligt dice. Har ni tur köper jag spelet på 69kronorsrea.

Permalänk

Det är ruskigt dålig lagkänsla med alla som bara bryr sig om frags. Varje gång man hamnar i laget som ska skydda M-COMsarna så förlorar man inom tio minuter.
Varför blir det så fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroonBerg:

Jag hade det innan jag uppgraderade till 11.10 Preview.

jag har det med 11.10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molekylmannen:

Det är ruskigt dålig lagkänsla med alla som bara bryr sig om frags. Varje gång man hamnar i laget som ska skydda M-COMsarna så förlorar man inom tio minuter.
Varför blir det så fel?

Hitta en bra server. Jag kör på "UK Killercreation.co.uk" servrar och där brukar de lyckas skydda ganska bra, inte ofta attackers kommer förbi andra delen.

EDIT: Märkte nu att de har typ 300 servrar men öh... jag spelar på #243.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av conluceo:

Jag syftade mer på allmän taktik och att arbeta i grupp. Samt att faktiskt satsa på objectivsen och inte spela sitt "eget" spel.

Jag håller med, jag hann inte spela mycket igår men vad jag såg så var det "lone-Rambo"-stilen överallt, det låg snipers i alla hörn och inga som en försökte klara kartans objective.
Jag vill ha att man springer i grupp och verkligen samarbetar men det är nog därför jag aldrig tyckt om att spel BF-spelen online för det är noll teamplay.
Det som går mig på nerverna är dom som bara sitter i plan och flyger runt och dödar sedan när dom äntligen blir nedskjuten efter 20min campar dom spawn platsen för planet tills dom får det igen för åter igen flyga runt och inte göra speciellt mycket för vinna matchen...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

synd att det är så dålig grafik

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Körde "Lonely-Rambo"-stilen igår när jag testade betan. Men det var för att testa hur spelet fungerar osv. Förmodligen inte det sättet jag skulle spela om jag hade köpt spelet och spelade mer frekvent. Säkert fler som är som jag och inte har så bra koll på hur man lägger upp det rent taktiskt..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forsberg_80:

Körde "Lonely-Rambo"-stilen igår när jag testade betan. Men det var för att testa hur spelet fungerar osv. Förmodligen inte det sättet jag skulle spela om jag hade köpt spelet och spelade mer frekvent. Säkert fler som är som jag och inte har så bra koll på hur man lägger upp det rent taktiskt..?

Samma här.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

ennu en gång har dice misslyckas med ett spel... spelkänslan är inget att hurra över. teamplay, ja dom flesta vet hur det är. 1 mapp på betan har totalt hittat 37glitchar och en 20-30 buggar(finns säkert bra mycket mer). på EN mapp... jovisst är det en beta men endå. släppa en beta med så mycket "fel" är bara pinsamt och försämrar deras rykte.
En del grafikbuggar/glitchar finns också...

Nedu dice, ennu ett stort fail inom fps marknaden.

Permalänk

Det flyter på bra, lite buggar och sånt men det är faktiskt en beta, något som folk inte verkar förstå, man kan inte få allt serverat på en silvertalrik.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Jasså... Oops... Nu har vi gjort bort oss, SWEclockers.COM är inte svenskt!?

Bäst att vi börjar snacka Eegelska med engång!

Permalänk
Medlem

Var för kan jag inte lira får massa skit typ''Your game session has expired, please log out and then log in again'' och ''A generic game error was reported, please try again. ( code: 1 )'' Wtf!?

Permalänk
Skrivet av Lurtsky:

Var för kan jag inte lira får massa skit typ''Your game session has expired, please log out and then log in again'' och ''A generic game error was reported, please try again. ( code: 1 )'' Wtf!?

Jag med.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X @stock | ASUS ROG STRIX B550-F | MSI RTX 3070 VENTUS 2X OC | 32 GB DDR4 @3600 MHz

Permalänk
Skrivet av Pontus94:

Vet inte om nån har länkat men här är en bypass så man slipper skriva i lösen till tex caspian serverna (vet inte om man får posta sånt)

http://www.coderah.com/?page_id=389

låter nice om de funkar men dem har väl ändå tagit bort dem servrarna eller åtminstonde gjort dem osynliga?

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroonBerg:

har du provat ominstallera? inte jag undrar om det är värt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

låter nice om de funkar men dem har väl ändå tagit bort dem servrarna eller åtminstonde gjort dem osynliga?

De har stängt ner Caspian border servrarna eftersom de nu anser sig ha fått tillräckligt med feedback om banan.

Permalänk
Skrivet av Lurtsky:

har du provat ominstallera? inte jag undrar om det är värt?

Hmm, jag har inte prövat.. Dock tror jag inte det hjälper.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X @stock | ASUS ROG STRIX B550-F | MSI RTX 3070 VENTUS 2X OC | 32 GB DDR4 @3600 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroonBerg:

Hmm, jag har inte prövat.. Dock tror jag inte det hjälper.

inte jag heller....

Någon som vet!?

Permalänk
Medlem

Caspian border kommer dock tillbaka, på fredag. Om dom menar idag, eller nästa vet jag däremot inte.

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurtsky:

Var för kan jag inte lira får massa skit typ''Your game session has expired, please log out and then log in again'' och ''A generic game error was reported, please try again. ( code: 1 )'' Wtf!?

Jag får också detta meddelande

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lurtsky:

Var för kan jag inte lira får massa skit typ''Your game session has expired, please log out and then log in again'' och ''A generic game error was reported, please try again. ( code: 1 )'' Wtf!?

Har också fått detta ett par gånger.. sket i det innan och när jag provade igen ett tag senare så gick det.. Nu får jag samma meddelande igen.. :'(

Nu några min efter så fungerar det igen!

Permalänk
Avstängd

ACTIVISION BORDE STÄMMA DICE/EA FÖR ATT HA KOPIERAT MW3

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

synd att det är så dålig grafik

Själv tycker jag att den rockar

Skrivet av putte_rolf:

ennu en gång har dice misslyckas med ett spel... spelkänslan är inget att hurra över. teamplay, ja dom flesta vet hur det är. 1 mapp på betan har totalt hittat 37glitchar och en 20-30 buggar(finns säkert bra mycket mer). på EN mapp... jovisst är det en beta men endå. släppa en beta med så mycket "fel" är bara pinsamt och försämrar deras rykte.
En del grafikbuggar/glitchar finns också...

Nedu dice, ennu ett stort fail inom fps marknaden.

Som du själv sa så är det en beta, jag själv var förbered på många buggar, men jag blev förvånad så bra det flöt på!!

Detta kommer att bli riktigt roligt, längtar till den 27 Oktober, köpte limited edition, betalt o klar på GameStop

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Flopper:

ACTIVISION BORDE STÄMMA DICE/EA FÖR ATT HA KOPIERAT MW3

Har de stulit spelmotorn eller? Testat MW3?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Jag kör på Ultra settings med 2xMSAA och 8xAF och SSAO istället för HBAO. Får aldrig mindre än 50fps ute i parken. I underground ligger jag mellan 70-80fps

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av tRevz:

Caspian border kommer dock tillbaka, på fredag. Om dom menar idag, eller nästa vet jag däremot inte.

Och det har du källa på?

Permalänk
Skrivet av forsberg_80:

Körde "Lonely-Rambo"-stilen igår när jag testade betan. Men det var för att testa hur spelet fungerar osv. Förmodligen inte det sättet jag skulle spela om jag hade köpt spelet och spelade mer frekvent. Säkert fler som är som jag och inte har så bra koll på hur man lägger upp det rent taktiskt..?

Håller med, det är väl klart som korvspad att man inte bara styr upp något seriöst lagspel på första dagen av betan.... Då handlar det ju om att få en känsla för spelet, vapnen och så. När man sedan sitter med det "riktiga" spelet och antagligen har några kompisar man kan lira med då och då så blir spelet ett helt annat, finns säkert allmänna servrar som har bra teamplay också!