Battlefield 3 Beta öppnas för alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stormrwlr:

För att avhjälpa det har vi magiska trianglar över huvudet på fienderna, sikta 1 m nedanför, tryck av och njut

Man ska väl skjuta på allt som inte har den blågröna kompismarkören på sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag kom in på Caspian Border efter ett par minuter bara. Tydligen kör de omstarter på servrarna så man kan inte hänga på en server längre. Alla game blir dock fulla extremt snabbt, så refresha serverlistan och var snabb att ansluta + ctrl+v för pass. Jag refresha och såg en som var 0/64 och var snabb att ansluta, så kom jag in.

Jo jag kom också in på den en gång, men pingen var för hög för mig så det laggade och gjorde de ospelbart Tycker att dom kunde ha använt den banan i stället för Metro. Den visar ju trots allt upp spelet i sin helhet, men dom kanske vill locka över lite COD-spelare?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av fammo:

Spelade betan i ca 10min sedan la jag ner.. Vilket kasst spel :/. Såg inte ngn alldeles för mörkt och tråkig karta för övrigt

För det första kan du inte döma ett spel på 10 min. dessutom i betastadiet. Sen ska du kanske ta en titt på ljusstyrkan om det är så mörkt att du inte ser någon??? Sjukt... Sen är det väl så att du kanske inte gillar FPS spel? För det här ligger redan nu någonstans på toppen av FPS berget, något av det bästa jag spelat hittills med andra ord, och jag har spelat MÅNGA FPS lir under mina år.

OnT: Grym grafik. Som ett litet exempel så är reflektionerna på kakelväggarna från avfyrandet riktigt jävla snygga. Ljussättningen över huvudtaget är assnygg. Lirar på 5.1 ljud med fläskig bas och jag måste säga ljudet är fan i mig det absolut grymmaste jag hört i något spel någonsin tror jag, riktigt verklighetstroget!!!

Visa signatur

Skärm: Samsung Odyssey G9 • Moderkort: ASRock X870 Pro RS • CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D @ 4.7GHz • RAM: G.Skill Trident Neo DDR5 6000MHz 32GB • GPU: ASUS GeForce RTX 5090 TUF • SSD: Samsung 970 Evo 2TB • HDD: WD Black 4TB

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Jo jag kom också in på den en gång, men pingen var för hög för mig så det laggade och gjorde de ospelbart Tycker att dom kunde ha använt den banan i stället för Metro. Den visar ju trots allt upp spelet i sin helhet, men dom kanske vill locka över lite COD-spelare?

Vill så gärna testa Caspian Borders men har inte fått tag på någon kod. Taskigt av DICE att skicka en invite till Alpha versionen men inte en kod till en map

Permalänk
Medlem

Vet någon hur många kartor det kommer finnas i slutversionen av Battlefield 3?

De jag hittat är:

- Operation Métro
- Caspian Border
- Guld of Oman
- Sharqi Peninsula
- Wake Island
- Strike to Karkand

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk

Woho! spelade igår i ett par timmar, inte det minsta lilla lagg!
Och grafiken svek inte heller. +1

ASUS G73 SW Nvidia3D

Visa signatur

PC 1: CM690 Case | CFT 650W | Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.9GHz | Noctua NH-D14 | XMS2-6400 2X2GB | Asus HD5850 DirectCU 1GB OC | SMG F3 1TB Raid0 | SMG F1 1TB | WD Black 500 GB |
----------------------------------------------------------------------------------------
PC 2: Asrock A330ION | Spire Power Cube 120W case | 4 GB Kingston DDR3 1333MHz | Kingston V-series 64GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Caspian Border är asgrymt! Kom ganska snart fram till att jag kan inte flyga. Alls. Däremot kan jag köra pansarvagn och jeep, vilket är helt otroligt kul, både som förare och som takpangare. Det mest givande var att få sitta och skjuta från helikoptern dock. Om man får vara ifred för annat flyg så kan man hinna röjja på rätt bra, om den som flyger helikoptern vet vad han gör. Vilket var sällan...

Att skjuta fotsoldater ute på en äng med den kanonen är helt överlägset, de har inte en suck! Likaså med pansarvagnen, man är helt överlägsen mot allt utom bazookan. Sen satt jag hela rundor och bara skjöt mot plan och helis från olika markkanoner. Träffade inte mycket, men det är sånt drag i ljudet.

Banan är sjukt stor men ändå pangas det lite överallt. Levlade upp till 8 på metrobanan, det var inte kul att bli ägd hela tiden i början, men nu får jag i alla fall kills ibland. Det man låser upp hjälper till.

Länge sen jag haft så kul, tror jag är level 10 nu, men när man började köra på stor bana skiter man i levlingen och bara utforskar och har roligt. Lite tråkigt att man ska loosa allt när betan är slut, men nu vet jag iallafall att jag ska ha PC-versionen, för 64 spelare är helt underbart kul...

Tack igen för lösenordet, att få lira med fordon gjorde hela skillnaden!

Nu har de bytt lösenord...

Trevlig sammanfattning! Som du sager sa ar det de stora kartorna och utforskarkanslorna, fordon, oppna ytor och varierande miljo som gor BF. Inte springa skjuta codgrejen som man upplever pa Metro. Ser fram emot att fa testa nagon annan bana an vardens trakigaste bfkarta - Metro.

Permalänk
Medlem

jag är förälskad i spelet !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Kollade vad hon hade skrivit mer typ:
"lol check the website your on idiots...battlefield.COM .COM is for american websites...please have some sense and stop playing for the benefit of the"

Jasså... Oops... Nu har vi gjort bort oss, SWEclockers.COM är inte svenskt!?!

Skrivet av DefconEagle:

Vill så gärna testa Caspian Borders men har inte fått tag på någon kod. Taskigt av DICE att skicka en invite till Alpha versionen men inte en kod till en map

Kolla denna hemsida: http://www.bf3media.com/2011/09/29/caspian-border-passwords/

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Någon som har nåt tips för oss som får DC var 15e minut?

Permalänk

Tackar

Permalänk
Medlem

Kam man endast köra spelet på BETA drivrutiner? (Gerforce GTX 460)

Permalänk
Skrivet av örli:

Kam man endast köra spelet på BETA drivrutiner? (Gerforce GTX 460)

Med tanke på hur jävla bra det flyter på och hur mycket dem har överdrivit med grafiken i spelet så borde det gå bra att köra utan de nya drivrutinerna... borde...

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Blir det OriginID man väljer också ens nick i BF3?

Permalänk
Medlem

http://www.ipetitions.com/petition/battlefield3browser/ Om det är någon här som har lust!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Blomman1337:

Med tanke på hur jävla bra det flyter på och hur mycket dem har överdrivit med grafiken i spelet så borde det gå bra att köra utan de nya drivrutinerna... borde...

jag kör då mitt 6950 på ultra med 11.8 drivarna så ja det borde funka hur bra som helst med vanliga drivare!

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Skrivet av martin_opell:

jag kör då mitt 6950 på ultra med 11.8 drivarna så ja det borde funka hur bra som helst med vanliga drivare!

hehe ja då spelar det visst inte så stor roll

Jag trodde dock att spelet skulle vara krävande och extremt snyggt men det var inte riktigt så, visserligen är det helt spelbart men ändå under förväntningarna..

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk

Fan vad det flyter på fint får avrage fps ca 70 . min 40 och max 180 så ja är fan nöjd ! blir o förhandsboka spelet

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av DefconEagle:

Tackar genom din Kommentar

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Vet någon hur många kartor det kommer finnas i slutversionen av Battlefield 3?

De jag hittat är:

- Operation Métro
- Caspian Border
- Guld of Oman
- Sharqi Peninsula
- Wake Island
- Strike to Karkand

det var väll utlovat 9 banor. Vill påpeka att:

Citat:

- Guld of Oman
- Sharqi Peninsula
- Wake Island
- Strike to Karkand

är banor från DLC-et "Back to Karkand" och de är remakes av klassiska BF2 banor. Ska bli kul att se gammla favoriter i modern grafik.

*edit* hittade en en lista på vad som hittats i beta-filerna. http://www.bf3media.com/2011/09/29/retailmaps/

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Funkade bra för mig igår, idag när jag ska spela är skärmen bara helt svart. Inget händer och jag får tabba ut och döda processen, någon som har haft samma problem?

Permalänk
Avstängd

En jävla skillnad på fpsen nere i tunnelbanan och uppe i parken, har ett genomsnitt på 70 där nere med inställningar på high och texturer på ultra.. anti alising och sådant trams off tough.. Får 55 uppe i parken med samma inställningar.. På medium och lite high flyter det över 60 hela tiden oavsett om jag är där nere eller uppe i parken..

11.10 driver

Någon som vet något om allt flimmer lite här och där? Håller dom på att åtgärda det problemet lr?

Permalänk

Tycker spelet suger!

Permalänk

Vet inte vad folk pratar om, jag har inget flimmer? Verkar som det är AMD-korten mest?

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk
Medlem

Vet inte om nån har länkat men här är en bypass så man slipper skriva i lösen till tex caspian serverna (vet inte om man får posta sånt)

http://www.coderah.com/?page_id=389

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem

E spelet låst till low / medium eller? spelar ingen roll om jag väljer medium high eller ultra i settings.

Ah googlade lite nu! och hittade

"Pressing Alt + Enter takes you into fullscreen mode. Although the options menu is detailed, most of the graphical options don't affect the game's look. Only one feature, the Horizon-based Ambient Occlusion (HBAO), definitely works. You will seee these pictures in place one and two. As in other games, this effect improves depth and realism with enhanced shading in areas with less light. We expect gradual updates of the Beta client which will make all options work."

http://www.pcgameshardware.com/aid,846884/Battlefield-3-Beta-Hands-on-Gameplay-graphics-und-bugs-75-maxed-out-screenshots/News/

Permalänk
Medlem

Finns det inga servrar med caspian border nu alls??!!?!?! Tänkte passa på att spela nu när många jobbar/skolan/amerikarna inte vaknat än

Permalänk
Medlem

Glöm nu inte att spelet måste startas om efter varje inställning som ändras och godkänns innan ni överhuvudtaget ser någon effekt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av MooD:

Finns det inga servrar med caspian border nu alls??!!?!?! Tänkte passa på att spela nu när många jobbar/skolan/amerikarna inte vaknat än

Jag undrar det samma. Kan ju omöjligt vara så att ingen spelar? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Jag som precis fått tummen ur och letat på passet! Nån som vet när de kommer upp igen?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD