Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Vad fan äre med alla som använder flashlights., ser ju ut som strålkastare. De blir ju inte direkt osynliga

Inte därför man använder dom, man bländar folk

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Har du hunnit lira Caspian Border? Har iofs helt annan processor men för min del är det omöjligt att njuta av 64 spelarläget med Ultra settings. Metro går hur bra som helst dock.

Japp det har jag, flyter på lika bra där. Vad konstigt, kanske var en dålig server du gick in på?

Permalänk
Skrivet av KKay:

Inte därför man använder dom, man bländar folk

Åhh de är så irriterande. Man springer i tunnlarna på Operation Metro, helt plötsligt kommer det nån runt hörnet med värsta strålkastaren och man ser inte ett jota. Smart idé av Dice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Japp det har jag, flyter på lika bra där. Vad konstigt, kanske var en dålig server du gick in på?

Lirar du utan AA AF med mera? Testade Ultra med allting igång, och det gick ruggigt segt på stora ytor men inga problem inne i byggnader. Lirar nu 1920x1080, 4xAA 16xAF, PAA: High HBAO: On resten på High. Och det flyter på skapligt.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Spelat flera dagar med ultra på, samma resultat. Det flyter på otroligt bra med detta kort, (oc fabrik) och Vsync är inte alls på..

Dock krashar det, drivrutinerna failar.

Då har du för hög klock. Drivrutinerna ska inte crasha när dom är optimerade för bf3 betan. Har aldrig hänt mig.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Hedersmedlem

Antar att du syftar på YOUR TEAM LOST.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Du råkar inte vara konsollare? En riktigt PC-gamer vet att mouse-acceleration är djäfvulens sattyg, speciellt vi som lirat CS i vår ungdom.

Det totalförstör allt vad heter precision och allt vad heter spelkänsla.

Jag råkar faktiskt vara en "konsollare", skaffade datorn för cirka 2 år sen men jag anser mig vara en "riktig pc gamer" ändå! Och för mig funkar det utmärkt, annars blir det ju jobbigt o svänga snabbt och sånt. Och jag har inga problem med siktandet, det kan inte vara så att du är dålig på bf3...:D

Permalänk
Medlem

Messing with the Micro Air Vehicle in Battlefield 3 Beta

Link: http://www.youtube.com/watch?v=5KcpwJ_fanc

Settings: 1920x1080, Ultra, 4x MSAA, 16xAF, HBAO at 60 FPS

Battlefield 3 - Caspian Border Multiplayer Recon Gameplay

Link: http://www.youtube.com/watch?v=3m5_12Lbih0

Battlefield 3 - Caspian Border Multiplayer Jet Gameplay

Link: http://www.youtube.com/watch?v=V1ggQzGaWXU

www.zhrooms.com / http://www.youtube.com/user/zhrooms

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Antar att du syftar på YOUR TEAM LOST.

Mjo, standard att få uselt lag
Vann nästan på första delen av mappen, de hade 3 tickets kvar när MCOM sprängdes, och då hade jag 31-0 i stats

Men men, svårt att carrya laget på de övriga då dom är lite knivigare att försvara solo.

http://gyazo.com/f189239bf46c7e02e00bbd8f50efcdde

ganska fin spm iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag gör en stor gissning och gissar på att han var recon och verkligen fokuserade på att defenda M-COMS (not ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Speurk:

Jag råkar faktiskt vara en "konsollare", skaffade datorn för cirka 2 år sen men jag anser mig vara en "riktig pc gamer" ändå! Och för mig funkar det utmärkt, annars blir det ju jobbigt o svänga snabbt och sånt. Och jag har inga problem med siktandet, det kan inte vara så att du är dålig på bf3...:D

mus acceleration är uppfunnet av djävulen. man har något som kallas muskelminne. i detta fallet är det så att din hand och muskler/nerver lär sig tillslut hur långt de skall röra sig för att röra siktet en viss distans på skärmen. om man har acceleration så faller hela den biten eftersom accelerationen gör det omöjligt för hjärnan att lära sig hur långt man måste dra handen för att sikta.

visst man kan ju kolla vart målet man vill sikta in sig på befinner sig och sedan kalibrera siktet och göra om denna process tills dess att du tycker det är dags att skjuta. men om man spelar med mus så vill man kunna se vart målet befinner sig och sedan låta muskelminnet sköta resten. iallafall om man vill få lite kills

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farner:

Jag gör en stor gissning och gissar på att han var recon och verkligen fokuserade på att defenda M-COMS (not ).

spelade recon då jag placerade ut mobile spawnpoints.
körde däremot med UMP med silencer, så nej, det var inte kills på avstånd, det var pure closerange run'n'gun.

man får inte så mycket score när man spelar en campande sniper, man kanske får bra KDR, men inte bra SPM.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

spelade recon då jag placerade ut mobile spawnpoints.
körde däremot med UMP med silencer, så nej, det var inte kills på avstånd, det var pure closerange run'n'gun.

man får inte så mycket score när man spelar en campande sniper, man kanske får bra KDR, men inte bra SPM.

Ah okej. Kan man ha UMP som andrahands vapen?
Själv kör jag endast assault och pangar med M416 och en liten ficklampa. Ficklampan kan vara både bra och dålig, beroende på situationen. Så man får tänka en extra gång om man ska ha den på eller av.

EDIT: Rättade till en särskrivning. Skyller på klockslaget

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

massor mer text

Jag älskar hur du skjuter killen i röven med snipern 2:40 in i Caspian Border Recon Gameplay videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farner:

Ah okej. Kan man ha UMP som andra hans vapen?

nej, jag ersatte sniper med ump.

spelade ump med silence, lasersight (bara för det ser coolt ut) och rds (kan ha varit holo) samt en g17c + tug + msp + ammo

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Messing with the Micro Air Vehicle in Battlefield 3 Beta

Den ska ju inte finnas i betan?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Den ska ju inte finnas i betan?

Vet, ikonen och allt är "NOT IN BETA" men går att använda ändå haha.

Går dock inte att göra något förutom att spotta och lyfta/putta folk.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Vet, ikonen och allt är "NOT IN BETA" men går att använda ändå haha.

Går dock inte att göra något förutom att spotta och lyfta/putta folk.

Så pass Då ska jag se till att låsa upp den, den verkar awesome!

Edit: SOFLAM, finns den också med?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nocebo:

mus acceleration är uppfunnet av djävulen. man har något som kallas muskelminne. i detta fallet är det så att din hand och muskler/nerver lär sig tillslut hur långt de skall röra sig för att röra siktet en viss distans på skärmen. om man har acceleration så faller hela den biten eftersom accelerationen gör det omöjligt för hjärnan att lära sig hur långt man måste dra handen för att sikta.

visst man kan ju kolla vart målet man vill sikta in sig på befinner sig och sedan kalibrera siktet och göra om denna process tills dess att du tycker det är dags att skjuta. men om man spelar med mus så vill man kunna se vart målet befinner sig och sedan låta muskelminnet sköta resten. iallafall om man vill få lite kills

Tror du får det att låta "enklare" än det är, även om det kanske är mer komplext så kan du säkert lära dig att hantera rörelser med acceleration likväl som de utan då det fortfarande inte är en slumpartad acceleration.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hahaha har sett det en gång hittills, fienden som dödade mig blev sådär i killcam.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Nääää, bortkastade pengar i uppgraderingar här. Suger hästpung detta. inte ett dugg imponerad.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 |i7 12700K | Kingston Fury 32GB DDR4 3600MHz
Gigabyte RTX 3080ti gaming oc |EK-AIO 360 | Seasonic Focus plus 750W |
Samsung 970 EVO m.2 1TB | Samsung SSD EVO 860 1TB | Fractal Design R6 | Logitech G15 Keyboard | Sennheiser PC 350|

Permalänk
Medlem

såg den där lilla roboten idag åkandes (den som man såg köra in i betongsugga i nån trailer elr om det var på en bild)..den åkte in till bomben o kunde starta igång den iaf.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av swedda:

Nääää, bortkastade pengar i uppgraderingar här. Suger hästpung detta. inte ett dugg imponerad.

cool story bro.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

cool story bro.

inte för att jag vet vad du kallar för en "story" men nä, inte coolt överhuvudtaget.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 |i7 12700K | Kingston Fury 32GB DDR4 3600MHz
Gigabyte RTX 3080ti gaming oc |EK-AIO 360 | Seasonic Focus plus 750W |
Samsung 970 EVO m.2 1TB | Samsung SSD EVO 860 1TB | Fractal Design R6 | Logitech G15 Keyboard | Sennheiser PC 350|

Permalänk
Medlem

Hej spelade nyss betan för första gången i 2 timmar och fick blå skärm aldrig fått blåskärm tidigare i nått annat spel o jag spelar sjukt mycket, är det nått som är fel eller ?

Samt vart ändrar man grafiken i spelet kan inte hitta det för fem öre, är det bara jag som tycker det är skitkasst med att joina via web browser skiten ?

/tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jögge75:

Hej spelade nyss betan för första gången i 2 timmar och fick blå skärm aldrig fått blåskärm tidigare i nått annat spel o jag spelar sjukt mycket, är det nått som är fel eller ?

Samt vart ändrar man grafiken i spelet kan inte hitta det för fem öre, är det bara jag som tycker det är skitkasst med att joina via web browser skiten ?

/tack på förhand

För att ändra grafiken måste du logga in på en server och deploya dvs vara vid liv. Sedan hittar du säkert grafikinställningarna (notera att allt inte finns med i betan i grafikväg).

Angående Battlelog så var även jag lite tveksam angående det med, men nu efter ett tag när man vant sig så ser jag fler fördelar än nackdelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Du måste starta om spelet när du ändrat grafikinställningarna. Ett gtx 560 har inte över 50 fps på något annat ställe än nere i tunnelbanan på ultra oavsätt vad du säger, förstås om du inte spelar med en låg upplösning.

Kör i 1680x1050 bild bevis kanske ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Messing with the Micro Air Vehicle in Battlefield 3 http://www.youtube.com/user/zhrooms

Fy satans vad fin grafik

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Hedersmedlem

Om någon missat så har inet lagt upp en lite småkul sida om BF3-betan
http://www.inet.se/kampanj/inet-testar-battlefield-3-beta/

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.