liteon 40125s corupta audio-cd´s

Permalänk
Medlem

liteon 40125s corupta audio-cd´s

Hejsan !

Har en 40125s som jag bränenr med för glatta livet , men nu har jag brännt en bunt audio-skivor i 24x på memorex premium skivor samt mr platnium , men alla får samma fel dvs

spår 2 "3min in" till spår 4 "ca 15min in" blir corrupta , låter helvete rent ut sagt i hifianläggningen o i bilen går de spåren inte allas att spela. ngn som vet ngn lösning ?

måste man gå ner till 8-16 för att lyckas bränna ? de e ju bara 1or o nollor , vafan funkar de itne för ? om jag uppgrader firmwaren till 48x me e de p-cav ? kanske man slipper dessa problem ???

tacksam på förslag / anldeningar

mvh Johan

Permalänk
Inaktiv

allmänt sett så ska audioskivor brännas med låg hastighet, eftersom de har bara CIRC som skyddar mot bitfel och man kan lagra 2354byts per sektor, medan DATA kan endast lagra 2048 bytes per sektor. Dessa andra bytes används som skydd mot bitfel.. =P

Permalänk
Medlem

gå ner i hastighet, ja.

Permalänk
Medlem

är det någe special skivor för audio du bränner på?

med min sony 32x10x40x som har liteon inälvor så går det hur fint som helst att bränna, audio skivor på vanliga data skivor, i 32x och på dom skivor jag har brännt fungerar hur bra som helst

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

hmm kanske ska testa i 32x då
testade att gå ner till 16x då blev de bra igen, men de kanske funkar att öka hastigheten oxå.

Tack för svaren !

Permalänk
Medlem

Har du den senaste firmwaren från Lite-On:s sida? Jag har en likadan brännare med senaste firmwaren och jag kan bränna musikskivor i 40X utan problem.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Det har med läsaren att göra. Den kan säkert spelas i datorn.
Min växlare kan spela skivor brända i16x medan min bärbara bara kan läsa sivor brända i 8x eller lägre. Min polares bilcd kan inte läsa skivor som är brända i högre fart än 4x. Men alla skivorna funkar att spela i datorn.
Mikael

Visa signatur

Det va kul så länge det varade, sa doktorn