Har ni någon gång kladdat med datorerna i skolan?

Permalänk
Medlem

Har ni någon gång kladdat med datorerna i skolan?

Precis som titeln säger, har ni någon gång hackat eller kladdat (förstört) datorerna i skolan? Denna tråden är antagligen väldigt felplacerad men jag vet inte var den kan vara. Jag har gjort detta.
1. Skrivit fula saker i BGInfo.bmp så det dyker upp när man ska logga in.
2. Låst upp CMD
3. Lagt en sjuk text i "Gemensam" (vi har Novell)

Permalänk
Medlem

Tagit bort ntldr flertalet gånger. Trollat med diverse bat-filer. Även något kul script.
Inte pillat något direkt med hårdvara, men mjukvaran har man varit på. Bytt bakgrundsbild har man ju också gjort ett par gånger.

En polare hade lite kul i datorsalen förra året. Han vinklade alla skärmar mot ingången och satte på något klipp med en halvnaken inoljad gubbe som stod och dansade.
Satt en bit bort i korridoren och granskade minerna på dom som kikade in

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

1:an har jag gjort ett antal gånger

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem

En liten rolig grej vi gjorde va att tog ett printscreen på skrivbordet med alla ikoner osv och sedan använde den som bakgrundsbild och valde att inte visa ikoner.

Visa signatur

CPU: i5 4670K
GPU: ASUS GTX 770 DirectCU II
RAM: 8 GB 1600Mhz
MOBO: MSI Z87-G45

Permalänk
Medlem

Ingen sådär hemskt, tog väl en screenshot (win95) på skrivbordet och lade som bakgrund, sen försvann visst några ikoner... svårklickat blev det

Vände på bootloggan upp o ner..

Gillar ändå tanten i skolbiblioteket, internet va rätt "nytt" för gemen man, men hon sökte efter grejor på nätet och skrev ut svaren, med enbart klickbara länkar i sökresultatet då.. Kändes som lite glapp där.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Jag har tagit en lärares konto och med fjärrstyrning gått in på skolan server och ändrat lite filer

Visa signatur

Intel i5 2500K @4.1 Mhz Sapphire Radeon HD 6950 2gb
Corsair AX 850W Asus P8Z68-V PRO GEN3
Corsair 8GB 1600MHz XMS3 Cooler master haf 932
Corsair H80 PnP Samsung SSD 830-Series 64GB

Permalänk

Det är så sjukt onödigt att hålla på och förstöra i skolan. För fan håll er till det man ska göra. Tänkt vad mycket annat gott skolan skulle kunna lagt pengaran på istället? Fast man är väl själv ingen ängel häller?

Kommer ihåg tidigt 90tal då man kunde kryssa bort inloggningen och dra fram kör rutan etc för att komma åt det man ville.

Iofs hadde vi på vårt lokalanät på programmet haft lite skoj.

Fast var mest net send * som användes flitigt.
Jag satt iofs helt sonika genom cmd och kunde se vilka datorer och dokument som var ansluta och som fanns på servrarna fast man inte hade åtkomst till det.
Nej jag gjorde aldrig någon sorts 'hack' eller så för att komma förbi.

Jag gjorde aldrig någon skada mer än la in admin pass på en dator så man fick den dator man tyckte var bäst och satt bäst till. Gött att den alltid var ledig dessutom

Iofs var de bara p2or och p3or som faktiskt rullade win 2k perfa till det vi använde de till mm. aldrig någon dator som strulade hos oss. Dock skolans typ 300 andra Nya Dell datorer med C2D 250gb hdd o massa onödigt mojs vandaliserades titt som tätt och fungerade allmänt kass så det lokala nätet sög röv och var sjukt segt.

Tur man hade eget nät på programmet.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

har ändrat så bakrunden så det inte finns ikoner samt ändrat så en dator blåste på cpu fläkten i full fart o gick i typ 2.6 ghz (org var 2.0)

satte i ettusb minne som växlingsfil å den då gick det och se full hd filmer på den ^^

(integrerat intel chipset också XD)

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Det är så sjukt onödigt att hålla på och förstöra i skolan. För fan håll er till det man ska göra. Tänkt vad mycket annat gott skolan skulle kunna lagt pengaran på istället?

Aldrig gjort någon permanent skada. Det jag har gjort går att lösa med att antingen stänga ner en tjänst eller ta bort en fil helt enkelt.

Det roligaste är nog att lägga in ett skript som kör ut cd-läsaren var 10:e minut som autostart.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av DataNiisseN:

Jag har tagit en lärares konto och med fjärrstyrning gått in på skolan server och ändrat lite filer

sköjj

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk

Förresten.. hur jävla pantad it admin får man vara om man har Anna Anna som acc o pass ? rätt skillad admin. det var ju inte några som var inne och pillade. Det där accet fungerade säkert i 5 år innan de gjorde om inloggningen till 'E-mail inloggning'

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Eftersom det här handlar om otillåtna och ibland kanske till och med brottsliga saker har jag låst tråden. Med tanke på att det verkar som att det handlar om sådant som inträffat för lång tid sedan har jag inte stängt av någon den här gången.