Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Frågan jag ställer mig är väl om man får produkterna från liverean idag, det hade varit toppen om så vore fallet

Skrivet av Komplett:

Jag antar att ni båda handlade på Live-Rean igår kväll. Leverans dagen efter till Pick-up-Point gäller om man beställer innan 14 (Göteborg och Malmö) eller 17 (Stockholm).

Trevlig helg!

/Mikael

Mjo jag handlade igår på rean, den var ju kl 18... som en liten parantes så kanske den ska vara på en onsdag eller tidigare på dagen så att man kan plocka ut beställningarna innan helgen.

Helgen hade blivit extra trevligt om man hade lyckats med det

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Åt helvete för dyr frakt. Tänkte beställa en crossfire brygga för 79kr men när frakten ligger på 89kr så är det GTFO. Frakt max 10-20kr för något som ryms i ett litet kuvert.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Hymer:

Åt helvete för dyr frakt. Tänkte beställa en crossfire brygga för 79kr men när frakten ligger på 89kr så är det GTFO. Frakt max 10-20kr för något som ryms i ett litet kuvert.

Hej, om du istället för postpaket väljer brevfrakt som fraktsätt är frakten 39 kronor istället för 89 kronor.

Trevlig helg!

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

det samma, för du verkar ha ett bra humör och bra inställning trots en hel del minst sagt tvivelaktiga frågor hehe

Visa signatur

Vit kaffekopp V1.0

Permalänk
Medlem

Hej,

Jo det hade jag gärna gjort men jag kan bara välja på post eller företags paket. Verkar ju bero på att mitt konto står reggat på mitt gamla nerlagda företag. Går det att ändra kontot till ett privat konto?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Du vet att inet tar 59kr frakt för samma sak va?, och dom flesta andra runt ungefär det eller högre.
Komplett tar 39:- som brev.

Så dom är billigare än inet.

Otrevlig deluxe löser inget, regga nytt konto eller kontakta dom om det inte fungerar.

Permalänk
Medlem

Jo men nu var det ju så att jag inte kunde se att det fanns brev frakt. Klart man snear när man ser 79kr för något som kostar max 30kr för mig som privat person att posta och som företag kan posta mycket billigare. Men jag får la regga om ett nytt konto så jag kan se brevfrakt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nivity:

Du vet att inet tar 59kr frakt för samma sak va?, och dom flesta andra runt ungefär det eller högre.
Komplett tar 39:- som brev.

Så dom är billigare än inet.

Håller inte med om att Komplett skulle vara billigare. Visst 39 är mindre än 59, men det är ju också en hel annan tjänst. Vanligt brev ger ju ingen säkerhet alls. Du saknar kolli id och ifall posten tappar bort brevet är det bara att köpa nytt. (om inte Komplett är så pass snälla/dumma att de skickar en ny vara)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Håller inte med om att Komplett skulle vara billigare. Visst 39 är mindre än 59, men det är ju också en hel annan tjänst. Vanligt brev ger ju ingen säkerhet alls. Du saknar kolli id och ifall posten tappar bort brevet är det bara att köpa nytt. (om inte Komplett är så pass snälla/dumma att de skickar en ny vara)

Ingen fara att lösa med ett företag som komplett.
Eller annat företag jag köpt ifrån iaf, sen köper jag från seriösa företag dock.

Kan berätta en hel del historier om frakt problem med alla sorters frakt och det har alltid löst sig förutom 1 gång.
Megastore.se, dom skickade fel lurar, jag skickade tillbaka. Dom skickade nya sa dom, fick aldrig något.
Dom valde att skicka som brev och inte paket av någon anledning på returpaketet, köpte som paketfrakt första gången.
Fick inte ut något av dom.
Sen spottade jag på den affären och kommer aldrig mer handla på skitföretag som det.
Håller mig till seriösa företag som vet vad service är och har aldrig haft problem därefter.

Permalänk
Medlem

Returhantering?

Happ. Avskyr att låta som en gnällig kärring men det kanske är syftet med denna tråd, så jag kör på;

Som jag nämnde tidigare i tråden fick jag returnera ett moderkort som verkade orsaka coil whine samt hade (efter mer djupgående googlande förhållandevis vanliga) cold boot-problem.

Jag lämnade in paketet på posten torsdagen den 22 september, men pga att svensk posthantering är som den är så kom den givetvis fram först på måndagen den 26 september. Komplett skickar ett mail tisdagen den 27 september och meddelar att de har mottagit returen samt att behandlingstid är ca 4 dagar.

Tisdagen den 4 oktober skickar jag en förfrågan angående ärendet där jag undrar om det finns någon ny information att delge, och dagen efter, onsdagen den 5 oktober, får jag svaret att "Produkten registrerades in på vår returavdelning den 27:e september. För närvarande är behandlingstiden cirka 10 dagar och därefter lämnas besked per e-post". Ingen ytterligare förklaring, ingen ursäkt.

Nu har det snart gått 10 dagar för er och tre veckor för mig och till råga på allt så finns mitt ärende inte ens med under Returansökningar på Konto-sidan på Komplett.se. Frågan lyder följaktligen, ska det verkligen vara på det här sättet?

(Anledningen till att jag skriver här istället för supporten är att de inte svarade på vad jag frågade första gången, och ej heller gav någon som helst förklaring och än mindre någon ursäkt för att 4 dagar plötsligt blev 10 dagar. Hoppas på bättre svar från dig, Mikael.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kutz:

Jag lämnade in paketet på posten torsdagen den 22 september, men pga att svensk posthantering är som den är så kom den givetvis fram först på måndagen den 26 september. Komplett skickar ett mail tisdagen den 27 september och meddelar att de har mottagit returen samt att behandlingstid är ca 4 dagar.

Så du tycker att två arbetsdagar är lång leveranstid?

Skrivet av Kutz:

Tisdagen den 4 oktober skickar jag en förfrågan angående ärendet där jag undrar om det finns någon ny information att delge, och dagen efter, onsdagen den 5 oktober, får jag svaret att "Produkten registrerades in på vår returavdelning den 27:e september. För närvarande är behandlingstiden cirka 10 dagar och därefter lämnas besked per e-post". Ingen ytterligare förklaring, ingen ursäkt.

Fyra dagar är oftast den uppskattade behandlingstiden. Om det tar längre tid av någon anledning får man ha lite förståelse. Oskälig reklamationstid enligt konsumentverket är ca. 2 månader om jag inte missminner mig helt, du kan ju googla på det. Skickade själv in en SSD till Komplett från jobbet för ett tag sedan, då den hade lagt av. Ca. 2 veckor senare hade jag fått en kreditnota. Som sagt, var lite tålmodig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Så du tycker att två arbetsdagar är lång leveranstid?

Jag var kanske övertydlig på gränsen till otydlig. Leveranstiden var helt okej, irritationen där ligger på Postens helgledighet.

Skrivet av Haglund:

Fyra dagar är oftast den uppskattade behandlingstiden. Om det tar längre tid av någon anledning får man ha lite förståelse. Oskälig reklamationstid enligt konsumentverket är ca. 2 månader om jag inte missminner mig helt, du kan ju googla på det. Skickade själv in en SSD till Komplett från jobbet för ett tag sedan, då den hade lagt av. Ca. 2 veckor senare hade jag fått en kreditnota. Som sagt, var lite tålmodig.

Vad jag ville veta var just precis om det gick att få en förklaring till varför behandlingstiden förlängdes, och varför min returansökan/behandling inte går att hitta på konto-sidan.

Jag har inte behövt ha med returhantering att göra förut eftersom de varor jag beställt har fungerat, och vänder mig därför hit där Mikael har gett tillfredsställande svar till många andra undrande kunder. Och ja, jag har någorlunda koll på konsumenträtten och försöker inte basunera ut någon form av skandalrubriker om undermålig service, jag försöker bara få svar på mina frågor. Men tack för att du tog dig tid att svara, Haglund.

Permalänk

Tjoohoo igen! Tänkte bara dubbel-kolla hur det ser ut, om vi tar exemplet " Battlefield 3 " som når er den 27 Oktober. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623207

Får jag spelet samma dag om jag åker till eran Pick-up point eller ner i brevlådan eller blir det fördröjningar med tanke på frakten? =P
Vill mer en gärna lira spelet samma dag som realese och vill ofc ha den på Skiva bara för att skryta lite..

Tack på förhand!

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Hymer:

Hej,

Jo det hade jag gärna gjort men jag kan bara välja på post eller företags paket. Verkar ju bero på att mitt konto står reggat på mitt gamla nerlagda företag. Går det att ändra kontot till ett privat konto?

Hej,
Tyvärr går det inte att göra om ett företagskonto till ett privatkonto. Tänk på att du inte kan använda samma mejladress om du registrerar ett nytt konto, saknar du fler mejladressen går det bra att ta bort mejlen på det gamla kontot och registrera ett nytt.
Just nu har vi en bugg som gör att alternativet brevfrakt inte syns förrän du är i kassan.

Skrivet av Kutz:

Happ. Avskyr att låta som en gnällig kärring men det kanske är syftet med denna tråd, så jag kör på;

Som jag nämnde tidigare i tråden fick jag returnera ett moderkort som verkade orsaka coil whine samt hade (efter mer djupgående googlande förhållandevis vanliga) cold boot-problem.

Nu har det snart gått 10 dagar för er och tre veckor för mig och till råga på allt så finns mitt ärende inte ens med under Returansökningar på Konto-sidan på Komplett.se. Frågan lyder följaktligen, ska det verkligen vara på det här sättet?

(Anledningen till att jag skriver här istället för supporten är att de inte svarade på vad jag frågade första gången, och ej heller gav någon som helst förklaring och än mindre någon ursäkt för att 4 dagar plötsligt blev 10 dagar. Hoppas på bättre svar från dig, Mikael.)

Hej,
Vi ber om ursäkt att vi gett dig olika information om behandlingstiden. Skicka gärna ett PM till mig med ditt returnummer så undersöker vi vad som hänt och vad status är med din retur.

Skrivet av Tastyandy:

Tjoohoo igen! Tänkte bara dubbel-kolla hur det ser ut, om vi tar exemplet " Battlefield 3 " som når er den 27 Oktober. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623207

Får jag spelet samma dag om jag åker till eran Pick-up point eller ner i brevlådan eller blir det fördröjningar med tanke på frakten? =P
Vill mer en gärna lira spelet samma dag som realese och vill ofc ha den på Skiva bara för att skryta lite..

Tack på förhand!

Tjoho!
Så länge Posten gör sitt jobb så ska du ha Battlefield 3 på releasedagen. Bara 16 dagar kvar nu...

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Tjoho!
Så länge Posten gör sitt jobb så ska du ha Battlefield 3 på releasedagen. Bara 16 dagar kvar nu...

Vänligen

/Mikael

Grymt! Då blir det avbeställning på annat håll och beställning från er. Går snabbare att åka till er en att sitta med klockan vid brevlådan..

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

En fråga.
Jag beställde ett paket med ett antal delar bl.a. en Corsair Force Series 3 120gb som vi tillfället kostade ~1350kr.
Det visade sig att den inte fungerade, så det blev ett returärende vilket kostade 91kr i frakt.
Jag fick tillbaka en ny disk med samma märke (gav som förfrågan att få en annan) och även den visade sig inte fungera som den skulle.
Nu blir det ett nytt returärende och då kommer jag igen få betala 91kr för frakt och förhoppningsvis får jag en ny, en Crusial m4 som idag kostar 1260kr.

Men enligt mannen på hos er som jag tala med så måste jag betala mellanskillnad på det nuvarande priset.

Nuvarande:
(Crucial m4 SSD 2,5" 128GB) 1260kr - (Corsair Force Series 3 120gb) 1079kr = 181kr

Dåvarande:
(Crucial m4 SSD 2,5" 128GB) ~1480kr - (Corsair Force Series 3 120gb) 1350 = 130kr

Så undertiden jag fått vänta på hårddisken så har den sjunkit i värde?
Så jag måste betala totalt 1711kr för att få en fungerade ssd.
Inte mycket pengar det handlar om, men jag blir förbryllad.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madsoul:

En fråga.
Jag beställde ett paket med ett antal delar bl.a. en Corsair Force Series 3 120gb som vi tillfället kostade ~1350kr.
Det visade sig att den inte fungerade, så det blev ett returärende vilket kostade 91kr i frakt.
Jag fick tillbaka en ny disk med samma märke (gav som förfrågan att få en annan) och även den visade sig inte fungera som den skulle.
Nu blir det ett nytt returärende och då kommer jag igen få betala 91kr för frakt och förhoppningsvis får jag en ny, en Crusial m4 som idag kostar 1260kr.

Men enligt mannen på hos er som jag tala med så måste jag betala mellanskillnad på det nuvarande priset.

Nuvarande:
(Crucial m4 SSD 2,5" 128GB) 1260kr - (Corsair Force Series 3 120gb) 1079kr = 181kr

Dåvarande:
(Crucial m4 SSD 2,5" 128GB) ~1480kr - (Corsair Force Series 3 120gb) 1350 = 130kr

Du betalar inte frakten vid garantiärende.
Antingen skickar de ut fraktsedel eller betalar dina utlägg vid godkänd retur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Du betalar inte frakten vid garantiärende.
Antingen skickar de ut fraktsedel eller betalar dina utlägg vid godkänd retur.

Jag har inte fått någon fraktsedel och de har inte sagt något om betalning för fraktkostnaden.
Det jag fick var ett papper där retur nummer, adress etc. stod och även en text "- OBS! Detta är ej en förbetald frakthandling.".

Tidigare när jag skickat tillbaka saker åt olika företag så har jag alltid fått en förbetald fraktsedel som man bara klistrade på paketet.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag returnerade ett Asus P8p67 LE moderkort hos er pick-up-point i Stockholm den 5/10.

Idag står det fortfarande på mitt konto "Vara inte mottagen från kund",
Hur lång tid tar det för varan att bli registrerad hos er egentligen?
Och hur lång tid brukar en returprocess ta?

Permalänk
Medlem

hejsan tänkte fråga er, vad är det för 4GB minne? vilket märke är det? till den här datorn http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=647560#extra

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Madsoul:

En fråga.

Nuvarande:

Dåvarande:

Hej,
På datorkomponenter går vi på senast kända dagspris. Vad gäller datorkomponenter så blir de fort utdaterade och prisutvecklingen går ofta väldigt fort. Givetvis betalar vi din returfrakt, mejla in kvitto och ditt kontonummer till ekonomi@komplett.se

Skrivet av JucoB:

Hej!
Jag returnerade ett Asus P8p67 LE moderkort hos er pick-up-point i Stockholm den 5/10.

Idag står det fortfarande på mitt konto "Vara inte mottagen från kund",
Hur lång tid tar det för varan att bli registrerad hos er egentligen?
Och hur lång tid brukar en returprocess ta?

Hej!
En retur som lämnas in i Pick-up-Point tar ett par dagar extra att behandla eftersom den måste skickas från Pick-up-Point till vår returavdelning i Göteborg. Vi registrerar in den hos oss få fort som möjligt efter att den skickats från Pick-up-Point.

Skrivet av wuppa:

hejsan tänkte fråga er, vad är det för 4GB minne? vilket märke är det? till den här datorn http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=647560#extra

Hej!
Minnet som följer med är ett Crucial. Närmare bestämt detta: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=574686

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jaha okej, har en följd fråga då, vad är skillnaden om man köper n55sf-s2043v med minnet och utan? För att om jag köper dom två separat så blir det billigare xD inte särskilt mycket skillnad men blev bara lite nyfiken

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej!
En retur som lämnas in i Pick-up-Point tar ett par dagar extra att behandla eftersom den måste skickas från Pick-up-Point till vår returavdelning i Göteborg. Vi registrerar in den hos oss få fort som möjligt efter att den skickats från Pick-up-Point.

/Mikael

Och hur lång tid tar ett returärende, från att ni får varan i Göteborg till att jag har fått min nya/reparerade vara?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av wuppa:

jaha okej, har en följd fråga då, vad är skillnaden om man köper n55sf-s2043v med minnet och utan? För att om jag köper dom två separat så blir det billigare xD inte särskilt mycket skillnad men blev bara lite nyfiken

Så borde såklart inte vara. Vi kollar på detta.

Skrivet av JucoB:

Och hur lång tid tar ett returärende, från att ni får varan i Göteborg till att jag har fått min nya/reparerade vara?

Efter att vi tagit emot den så är behandlingstiden cirka fyra arbetsdagar plus returfrakt åter till dig.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Så borde såklart inte vara. Vi kollar på detta.

Efter att vi tagit emot den så är behandlingstiden cirka fyra arbetsdagar plus returfrakt åter till dig.

Vänligen

/Mikael

För mig har det hittils tagit 12 arbetsdagar sen ni mottog min retur och 14 sedan jag lämnade in den. Hoppas den blir klar idag med tanke på att jag förra veckan fick info om att den skulle vara klar slutet av förra veckan och sedan mitten av den här veckan. Men nu är det bara en dag kvar den här veckan och närmar sig slutet.

Får väl hålla tummarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobyy:

För mig har det hittils tagit 12 arbetsdagar sen ni mottog min retur och 14 sedan jag lämnade in den. Hoppas den blir klar idag med tanke på att jag förra veckan fick info om att den skulle vara klar slutet av förra veckan och sedan mitten av den här veckan. Men nu är det bara en dag kvar den här veckan och närmar sig slutet.

Får väl hålla tummarna

Du får säker vänta länge länge. Jag har en skärm som är trasig (garanti), som Komplett tog emot
1 september. Jag har ringt ett par ggr och mailat en gång. Enda svaret är att den är skickad till servicestället. Man kan ju undra om deras serviceställe ligger på andra sidan jorden och om dom skickat den med cykelbud då det nu är 14 oktober.

Permalänk
Medlem

Hjälp! Beställde fel delar

Beställde lite datordelar idag. Lite dålig tajming klockan 15.30 en fredageftermiddag. Men jag råkade beställa en sak fel. Jag skulle inte ha Intel Core i5 2500, utan k-modellen.

Eftersom telefonsupporten inte hade öppet längre när jag hade upptäckt mitt misstag så avbeställde jag bara processorn och skickade iväg ett mail om att jag ville ha 2500k-modellen istället. Trodde inte de skulle packa och skicka det förrän på måndag så problemet skulle lösas. Men nu ikväll, strax innan kl.18 fick jag ett mail som bekräftade att de skickat iväg beställningen, men tagit bort processorn som jag ville.

Finns väl inte mycket att göra, förutom att jag gärna vill ha tillbaka de nästan 1900kr jag betalade för processorn som inte skickades Vill inte gärna dra iväg ett till beställning och betala frakten igen för bara intel-processorn. Då blir det nästan samma pris som att köpa den i min lokala datorbutik

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Hejsan Komplett, jag undrar om man inte borde få fakturan hem till brevlådan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NZany:

Hejsan Komplett, jag undrar om man inte borde få fakturan hem till brevlådan?

Bara logga in på ditt konto och skriva ut fakturan på skrivaren.

Permalänk

finns det någon rabbat kod till komplett?