Permalänk

kan den tv:n fixas!!!!snabb svar behövs

hej jag hittade en tv på 42" men den är defekt och undrar om den går att fixa??

det som står i annonsen är
"LG LCD TV 42tum DEFEKT

LG LCD TV 42tum DEFEKT
Säljes en 42" LCD TV med bra bild och i bra skick.
felet är bilden kommer iblad och försvinner ibland men ljuden hela tiden kvar ..
Jag har inte tid för att laga den ..ingen återköpt tack...
Obs. Saknas fjärrkontroll"

vad tycker ni ska jag köpa den, och fixa den? hur fixar man den?kondesor? (stavningen)

mvh

Permalänk
Medlem

Hade du haft modellnummer på den så hade du kunnat kolla dom vanligaste felen och lösningarna på google på den modellen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

köp den och ring LG och fråga om de kan fixa den för en billig peng eller något ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av MadFred:

Hade du haft modellnummer på den så hade du kunnat kolla dom vanligaste felen och lösningarna på google på den modellen.

Om TS inte kunnat lista ut det själv lär han nog antagligen inte kunna laga TVn själv.

Permalänk
Skrivet av Kaptendum:

Om TS inte kunnat lista ut det själv lär han nog antagligen inte kunna laga TVn själv.

Jag kanske inte pallar googla, och vad vet du om mej, jag löder säkert bättre än dej, jag har bara inte öppnat en tv än och undar vad det kan vara för problem? Vet redan att det kan vra en kondesor eller att nätdelen som har slutat fungera, fattar inte vrf alla är så tuffa bakom skärmen

Skickades från m.sweclockers.com

Fuka ord
Permalänk
Medlem

Oj du var en rolig än.

Lär dig uttrycka dig bättre samt lägg ner lite energi på att åtminstone beskriva problemet korrekt.

Håll dig till flashback så ska du nog se att dina likstående accepterar dig bättre.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av monkeytooth:

Jag kanske inte pallar googla, och vad vet du om mej, jag löder säkert bättre än dej , jag har bara inte öppnat en tv än och undar vad det kan vara för problem? Vet redan att det kan vra en kondesor eller att nätdelen som har slutat fungera, fattar inte vrf alla är så tuffa bakom skärmen

Skickades från m.sweclockers.com

Med den attityden kommer nog goda råd att strömma in...

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem

Lär dig svenska på vägen också.

+du borde lära dig skillnaden på en kondensor och kondensator också!

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av monkeytooth:

Jag kanske inte pallar googla, och vad vet du om mej, jag löder säkert bättre än dej jag har bara inte öppnat en tv än och undar vad det kan vara för problem? Vet redan att det kan vra en kondesor eller att nätdelen som har slutat fungera, fattar inte vrf alla är så tuffa bakom skärmen

Skickades från m.sweclockers.com

För det första, googla eller sök igenom forum innan du skapar en topic. Du har just sabbat dina chanser att få hjälp i denna topic pga 2 saker: "Jag kanske inte pallar googla" och "Fattar inte vrf alla är så fcking tuffa bakom skärmen". Varför inte bara googla och ta reda på så mycket du kan om TVn och sedan skriva en topic? Blir så trötta på sådana IQ befriade människor som dig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av monkeytooth:

Jag kanske inte pallar googla, och vad vet du om mej, jag löder säkert bättre än dej så käft, jag har bara inte öppnat en tv än och undar vad det kan vara för problem? Vet redan att det kan vra en kondesor eller att nätdelen som har slutat fungera, fattar inte vrf alla är så fcking tuffa bakom skärmen

Skickades från m.sweclockers.com

Du undrar varför folk är tuffa bakom skärmen, men du sitter här och svär och spottar åt oss? Och du orkar göra en tråd här men inte googla på modellnamnet och vanliga fel?

Kolla med säljaren vad det är för modell samt om han vet vad som kan vara fel plus googla på det. Som du säger är väll vanligast trasiga kondensatorer vilket låter vettigt. Den ger bild och slocknar, kan va att det inte finns kraft nog om en kondensator är sönder.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

hm om du nu vet vad felet är o är jätteduktig på att löda...så vet du ju om det går att laga elr inte..varför så dålig atityd direkt folk försöker hjälpa dig med tips o råd..du kommer inte långt i livet med sån inställning som du kör med här som ny medlem desutom..

du bör tänka två steg längre nästa gång om du vill ha hjälp i framtiden.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

[ konquote=Kaptendum;11461533]Om TS inte kunnat lista ut det själv lär han nog antagligen inte kunna laga TVn själv.[/quote]

Ber verkligen om ursäkt, jag har haft en dålig vecka, prov och problem med tjejen och så hoppas att du fattar mej!!! Men jag tror att det är en kondensator, googlade lite och frågade min fysik lärare och han sa att orsaken kan vara en kondensator, så jag får se om min pappa orkar sjutsa mej, tackar för svar och förresten är det bara elfa som har såna saker eller finns en annan sida med snabbare leverans?(har aldrig beställt från elfa)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alla har vi våra dåliga dagar, men vi trollar inte runt som p12:or bara för det! Men ja, ELFA har bäst och störst utbud av kondensatorer, och till ett bra pris. Leveranstiden är densamma som alla andra skulle jag nog tro

Permalänk
Skrivet av monkeytooth:

Ber verkligen om ursäkt, jag har haft en dålig vecka, prov och problem med tjejen och så hoppas att du fattar mej!!! Men jag tror att det är en kondensator, googlade lite och frågade min fysik lärare och han sa att orsaken kan vara en kondensator, så jag får se om min pappa orkar sjutsa mej, tackar för svar och förresten är det bara elfa som har såna saker eller finns en annan sida med snabbare leverans?(har aldrig beställt från elfa)

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe det e lungt Var väl inte heller direkt trevlig.
Men måste inte vara någon konding, som sagt ta reda på modell numret. Annars finns www.electrokit.se också att handla från, hyffsade priser (bättre en ELFA alla fall) + snabb leverans, billig frakt.

Permalänk
Skrivet av Kaptendum:

Hehe det e lungt Var väl inte heller direkt trevlig.
Men måste inte vara någon konding, som sagt ta reda på modell numret. Annars finns www.electrokit.se också att handla från, hyffsade priser (bättre en ELFA alla fall) + snabb leverans, billig frakt.

Ok ska kolla sidan, måste hämta tv först och undersöka den ;D, skit vad det låter proffsligt;D hoppas att orsaken är en kondensator

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av monkeytooth:

Ok ska kolla sidan, måste hämta tv först och undersöka den ;D, skit vad det låter proffsligt;D hoppas att orsaken är en kondensator

Skickades från m.sweclockers.com

Som problemet är beskrivet så skulle du kunna ha sån flax att det endast rör sig om en sk kallödning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av monkeytooth:

Jag kanske inte pallar googla, och vad vet du om mej, jag löder säkert bättre än dej så käft, jag har bara inte öppnat en tv än och undar vad det kan vara för problem? Vet redan att det kan vra en kondesor eller att nätdelen som har slutat fungera, fattar inte vrf alla är så fcking tuffa bakom skärmen

Skickades från m.sweclockers.com

Vart tänkte du hitta en kondensor i en TV över huvud taget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Vart tänkte du hitta en kondensor i en TV över huvud taget?

Nu ska vi inte dryga oss mer, vem som hellst förstår väll att han menar kondensator?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Vart tänkte du hitta en kondensor i en TV över huvud taget?

hahha roligt suger på stava

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Nu ska vi inte dryga oss mer, vem som hellst förstår väll att han menar kondensator?

tack, det är bra att jag har någon på min sida

Permalänk
Medlem

Jag har fixat både monitorer och gamla Pentium 4-moderkort + nätdelar genom att bara byta kondensatorer. (Jobbat med lödning i 4 år+)

Det syns rätt tydligt om det är de som är trasiga, då buktar de ut eller läcker sörja. Det är elektrolykondensatorer vi pratar om så de ser ut som små aluminium-burkar ungefär. Det är viktigt att man får rätt värde på de man byter till, lite högre spänning eller kapacitans kan funka om de är ovanliga. Håll reda på vilken sida som är + och -

Gissningsvis sitter de på nätdelens kretskort där spänningsomvandlingskretsarna är. Leta i närheten av där strömkontakten utifrån går in.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

***en jag skulle köpa tv ifrån har sålt den!!! en sån f***a!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av monkeytooth:

***en jag skulle köpa tv ifrån har sålt den!!! en sån f***a!!!

Gråt nu inte över spilld mjölk. Det var nog det bästa som kunde hända.

Permalänk
Skrivet av laasek:

Gråt nu inte över spilld mjölk. Det var nog det bästa som kunde hända.

det tycker pappan också