Vinn nätagg från Seasonic

Nvidia introducerar 3D Vision 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av yorii:

Är det bara jag som känner att 27"-skärmar i 1920x1080 är lite utav en försäljningsbluff?

Hur då?

Permalänk
Permalänk
Skrivet av yorii:

Är det bara jag som känner att 27"-skärmar i 1920x1080 är lite utav en försäljningsbluff?

Skrivet av lutt95:

1920x1080 duger på en 22-24 tummare. På 27" ska det vara högre upplösning!

Permalänk
Permalänk

Gud så ful, ser ju ut som en symaskin

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Dock så ärdet ju en prisskillnad på minst minst 3-4k, dvs en ökning på över 100% i många fall, ifall du vill ha högre upplösning på en 27". Många 27" finns för mellan 2-3k. En 27" 1440p kostar 6,2k och upp.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Hähä och jag som sitter o kör 1080p på 46"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Hähä och jag som sitter o kör 1080p på 46"

Är ok på några meters avstånd, men inte på 70 cm.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Trumotion är egentligen inte äkta 100Hz. TVn "lägger till" bildrutor för att skapa bättre flyt i bilden. Detta funkar alltså inte för aktiv 3D.

Visa signatur

[ Asus P8Z68-V ] [ Intel i5-2500k ] [ Antec Kühler H2O 620 ] [ EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ ] [ 8GB (2x4GB) Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800 CL9 ] [ Corsair TX750W ] [ Intel X25-M 120GB ] [ Western Digital 500GB ] [ Seagate Baracuda 500GB ] [ Fractal Design Define R3 (USB 3) ] [ Samsung 2693HM ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Syftar du på något i stil med detta? http://www.youtube.com/watch?v=OfY9qddebxQ&feature=related Dvs FOV ~180? Det känns inte som att det är alltför långt bort ifall HMZ-T1 säljer bra, och företagen ser att det finns en marknad för detta.

Precis, Field of View = synfält ... typ iaf. Håller med -- om HMZ-T1 når någorlunda försäljning kommer det att utvecklas. Särskilt om man kan slå ihop det med tekniker som redan finns. Kanske blir ett tillbehör till PS4. HMZ-T2 + PS Move. Fin kombination förutom att man måste lösa problemet att folk blir "blinda" och skulle slå sönder sitt hem...

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Men vänta grabbar. Jag har 3d Vision 1 Behöver jag bara nya glasögon eller ny adapter(trådlösa lådsak) för attuppgradera till 2?

Jag tror det är så att om du redan har en ir-mottagare behöver du bara köpa glasögonen.

Permalänk
Medlem

Det som skulle få mig att byta från 3d vision till 2:an, är hur mycket ljusare det blir när man spelar osv.
det är nog det jag lider mesta av om man ska kolla nackdelar.

Permalänk

fick inte svar.
Om jag hittar en 3d tv som har 120 mhz kan jag då använda den som som skärm för att spela i 3d?
eller fungerar det med andra skärmar som har annat 3dsystem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av baverstam:

fick inte svar.
Om jag hittar en 3d tv som har 120 mhz kan jag då använda den som som skärm för att spela i 3d?
eller fungerar det med andra skärmar som har annat 3dsystem?

120 MHz är 120000000 Hz. Det dröjer innan du ser det på marknaden

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den_Samme:

får man fråga vad problemet var?

Flimmer och små glasögon, för mycket ljus kom in från sidorna och det vart ingen känsla alls i spelet.

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem

3d porr bra lr?

Permalänk

Vad ska man uppgradera?

Jag har 3D Vision V1. För att njuta av 3D Vision V2 Behöver jag bara nya glasögon? Eller behöver jag en ny receiver också?

Permalänk
Medlem

Whats up AMD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kromgol:

Detta jävla 3D, hatar allt som har med 3D att göra, särskilt med datorer. Mycket, mycket bättre med 2D.

Vad är det som gör att du hatar det? Lite väl starka ord tycker jag, nåja. Köp inte 3dprodukter så är ditt problem löst!

Permalänk
Skrivet av Manneh:

tack så mkt för det meninsgfulla svaret.
Om du inte är efterbliven fattar du iaf vad jag syfta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Sitter max en meter ifrån min 40" och surfar i 1080p. Ser inte enskilda pixlar. En film i 720p med hög bitrate ser lika bra ut som 1080p på det avståndet, så jag skulle kunna gå upp till 50" utan problem, för att få ut allt som 1080p erbjuder innan pixlarna blir synliga.

Så 1080p på 27" är inte alls fel om man sitter riktigt nära skärmen.

Med det sagt tycker jag 40" är vansinnigt litet om man sitter tre meter bort från TV:n. Slöseri...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Sitter max en meter ifrån min 40" och surfar i 1080p. Ser inte enskilda pixlar. En film i 720p med hög bitrate ser lika bra ut som 1080p på det avståndet, så jag skulle kunna gå upp till 50" utan problem, för att få ut allt som 1080p erbjuder innan pixlarna blir synliga.

Så 1080p på 27" är inte alls fel om man sitter riktigt nära skärmen.

Med det sagt tycker jag 40" är vansinnigt litet om man sitter tre meter bort från TV:n. Slöseri...

Man kan inte riktigt jämföra tv apparat med datorskärm.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Om den används som monitor, varför inte?

Poängen är att ju större del av ditt synfält som täcks upp av skärmen, desto större blir upplevelsen. 1080p är sekundärt. Därför är 27" bättre än 24" som monitor. Därför är 30" ännu bättre som monitor.

Vilket är anledningen till att jag sitter precis framför min 40". Full upplevelse. Ser man inte pixlarna kan det ju inte spela någon roll...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

HEV-suit & Brillor

Gordon Freeman look-alike!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Förvisso, men nu skrev han ju inte megahertz, utan millihertz. 120 mHz är en bild var 8:e sekund och det ställer inte så stora krav på hårdvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Vad är det som gör att du hatar det? Lite väl starka ord tycker jag, nåja. Köp inte 3dprodukter så är ditt problem löst!

Han kanske är "stereo-blind"?

Runt 10 procent av befolkningen kan inte se 3D alls eller får en mycket dålig 3D effekt pga. diverse problem med ögonen. Oftast inget som påverkar det dagliga livet då hjärnan är en jäkel på att kompensera bort problem som det... men 3D filmer/spel blir ju fullständigt värdelösa.

Enda anledningen jag kan hitta som får en att "hata" 3D iaf.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Zotamedu:

Passiv har nått mycket längre än så. Det är ju standarden för bio.

På bio har man ett aktivt filer framför projektorlinsen som polariserar varannan bildruta åt olika håll, det är inte alls samma som den passiva tekniken som finns på skärmar och TV-apparater då man inte förlorar halva upplösningen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Han kanske är "stereo-blind"?

Runt 10 procent av befolkningen kan inte se 3D alls eller får en mycket dålig 3D effekt pga. diverse problem med ögonen. Oftast inget som påverkar det dagliga livet då hjärnan är en jäkel på att kompensera bort problem som det... men 3D filmer/spel blir ju fullständigt värdelösa.

Enda anledningen jag kan hitta som får en att "hata" 3D iaf.

Kanske, men känns ändå konstigt. Jag är röd/grönfärgblind, jag hatar inte färgerna för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

På bio har man ett aktivt filer framför projektorlinsen som polariserar varannan bildruta åt olika håll, det är inte alls samma som den passiva tekniken som finns på skärmar och TV-apparater då man inte förlorar halva upplösningen.

På vilket sätt förlorar man halva upplösningen med real d?