Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av MindRipper:

finns det någon rabbat kod till komplett?

Nej

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av rhedlnd:

Beställde lite datordelar idag. Lite dålig tajming klockan 15.30 en fredageftermiddag. Men jag råkade beställa en sak fel. Jag skulle inte ha Intel Core i5 2500, utan k-modellen.

Eftersom telefonsupporten inte hade öppet längre när jag hade upptäckt mitt misstag så avbeställde jag bara processorn och skickade iväg ett mail om att jag ville ha 2500k-modellen istället. Trodde inte de skulle packa och skicka det förrän på måndag så problemet skulle lösas. Men nu ikväll, strax innan kl.18 fick jag ett mail som bekräftade att de skickat iväg beställningen, men tagit bort processorn som jag ville.

Finns väl inte mycket att göra, förutom att jag gärna vill ha tillbaka de nästan 1900kr jag betalade för processorn som inte skickades Vill inte gärna dra iväg ett till beställning och betala frakten igen för bara intel-processorn. Då blir det nästan samma pris som att köpa den i min lokala datorbutik

Hej, slå oss en signal på 031-710 20 00 eller mejla oss på order@komplett.se så undersöker vi din order närmare. Angående reservationen av pengarna för processorn så tar det ett par dagar innan banken släpper reservationen förutsatt att du betalat med kort.

Skrivet av NZany:

Hejsan Komplett, jag undrar om man inte borde få fakturan hem till brevlådan?

Det går att skriva ut dina fakturor om du först loggar in på Komplett.se, klickar på Konto, klickar på Fakturahistorik och sedan på det fakturanummer du vill skriva ut.

Skrivet av MindRipper:

finns det någon rabbat kod till komplett?

Nej vi använder oss inte av rabattkoder tyvärr.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej, slå oss en signal på 031-710 20 00 eller mejla oss på order@komplett.se så undersöker vi din order närmare. Angående reservationen av pengarna för processorn så tar det ett par dagar innan banken släpper reservationen förutsatt att du betalat med kort.

Det går att skriva ut dina fakturor om du först loggar in på Komplett.se, klickar på Konto, klickar på Fakturahistorik och sedan på det fakturanummer du vill skriva ut.

Nej vi använder oss inte av rabattkoder tyvärr.

Vänligen

/Mikael

Hejsan!

Stämmer det att följande kort har displayport som antyds i eran rubrik på den?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=634238
När man går in och kollar specifikationer så har ni skrivit endast HDMI och DVI, plus att bilden verkar visa att det endast är HMDI också.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Utgått

Jag beställde http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10490 av er, beställningen är bekräftad. Nu när jag trycker in på ordern och sedan går in på produkten där ifrån så står det att produkten utgått. Betyder det att produkten inte finns kvar? men varför kunde jag då beställa den och ordern blev bekräftad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicholay93:

Jag beställde http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10490 av er, beställningen är bekräftad. Nu när jag trycker in på ordern och sedan går in på produkten där ifrån så står det att produkten utgått. Betyder det att produkten inte finns kvar? men varför kunde jag då beställa den och ordern blev bekräftad

Nån annan hann före dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicholay93:

Du beställde väl den sista:-P?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Hejsan!

Stämmer det att följande kort har displayport som antyds i eran rubrik på den?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=634238
När man går in och kollar specifikationer så har ni skrivit endast HDMI och DVI, plus att bilden verkar visa att det endast är HMDI också.

Hej!

Det stämmer att den har displayport. Däremot stämmer inte bilden. Tack för att du uppmärksammade oss på detta!

Skrivet av Nicholay93:

Hej, när du klickar på din Komplett PC på ordern så kommer du till en artikel som bara används internt i våra system. Datorn har inte utgått med andra ord.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Måste bara skriva och tacka!

Jag köpte i början av 2010 ett Sapphire HD5850 från Komplett, efter ett par månader gick kortet sönder. Jag skickade in det och fick ett nytt 5850 av Komplett men även det gick sönder. Jag skickade in det kortet med och fick även då ett nytt 5850 (tredje kortet jag bytt). Extrem otur som jag har gick även detta tredje kort sönder...

Jag ringde då till Kompletts kundservice och sa att jag hade tröttnat på trasiga 5850 kort, supporten som hette Jesper frågade då om det var något annat kort jag var sugen på eller om jag ville ha pengarna tillbaka istället. Jag sa att jag tyckte att Gainwards GTX 570 verkade vara ett trevligt kort och att jag kunde tänka mig det.

Jag skickade in mitt 5850 och nu efter en dryg vecka fick jag order bekräftelsen för returen, ett Gainward GTX 570 på ingång och för detta behöver jag inte betala ett öre! Gainward kortet kostar för tillfället 2899 :- på Komplett och presterar avsevärt bättre än ett 5850.

Det är vad jag kallar bra support!
Tack till Jesper och Komplett! <3

Mvh Kalle

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av kalkih:

Måste bara skriva och tacka!

Jag köpte i början av 2010 ett Sapphire HD5850 från Komplett, efter ett par månader gick kortet sönder. Jag skickade in det och fick ett nytt 5850 av Komplett men även det gick sönder. Jag skickade in det kortet med och fick även då ett nytt 5850 (tredje kortet jag bytt). Extrem otur som jag har gick även detta tredje kort sönder...

Jag ringde då till Kompletts kundservice och sa att jag hade tröttnat på trasiga 5850 kort, supporten som hette Jesper frågade då om det var något annat kort jag var sugen på eller om jag ville ha pengarna tillbaka istället. Jag sa att jag tyckte att Gainwards GTX 570 verkade vara ett trevligt kort och att jag kunde tänka mig det.

Jag skickade in mitt 5850 och nu efter en dryg vecka fick jag order bekräftelsen för returen, ett Gainward GTX 570 på ingång och för detta behöver jag inte betala ett öre! Gainward kortet kostar för tillfället 2899 :- på Komplett och presterar avsevärt bättre än ett 5850.

Det är vad jag kallar bra support!
Tack till Jesper och Komplett! <3

Mvh Kalle

Hej Kalle!

Kul att du är nöjd med vår service! Jesper hälsar och tackar tillbaka.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Jag har haft en order som har släppts för plock sedan tre dagar tillbaka. Skulle du kunna kolla upp vad som kan tänkas vara för fel. Det är ett gäng tangentbord. Jag skickar ordernumret via PM.

Permalänk
Medlem

Battlefield 3

Hej

Jag undrar kort och gott om det i er Battlefield 3 Limited Edition utgåva utöver den fantastiska chansen att vinna en dator om något av följande ingår:

- Physical Warfare Pack

- SPECACT Kit

- Dog Tag Pack

?

Hälsningar

/Martin

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av anon2110:

Jag har haft en order som har släppts för plock sedan tre dagar tillbaka. Skulle du kunna kolla upp vad som kan tänkas vara för fel. Det är ett gäng tangentbord. Jag skickar ordernumret via PM.

Hej,

Svarar dig via PM.

Skrivet av X-Lone:

Hej

Jag undrar kort och gott om det i er Battlefield 3 Limited Edition utgåva utöver den fantastiska chansen att vinna en dator om något av följande ingår:

- Physical Warfare Pack

- SPECACT Kit

- Dog Tag Pack

?

Hälsningar

/Martin

Hej Martin,

De medföljer inte dagsläget. Vi håller på att undersöka om vi kan få tag i koder men kan tyvärr inte lova något i dagsläget.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När man sitter i kö ca 20minuter och till slut hör att man blir kopplad till en telefon så hoppar man nästan av glädje.. men direkt efteråt hör jag en kvinnlig röst säga, du har plats nummer 9. och senast jag hörde den rösten sa hon att jag hade plats nummer 7. När det inträffar fel som dessa så går jag i taket. vad är det frågan om egentligen?

Och inte nog på det så har man blivit lovad att bli återuppringd av er, men utan resultat. så att man har väntat på samtal i en halv dag gör inte saken bättre! Riktigt dålig service från eran sida får jag säga

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,

Hej Martin,

De medföljer inte dagsläget. Vi håller på att undersöka om vi kan få tag i koder men kan tyvärr inte lova något i dagsläget.

Vänligen

/Mikael

Okay tack,väntar spänt på svar.

Permalänk
Medlem

Hej komplett varför skiljer det så mycket på priset på en hårddisk http://www.inet.se/artikel/4303589/1tb-samsung-spinpoint-f3-h... =497 kr

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=496258 =879 kr tycker ni ska ändra det där det skiljer 382 kr jag tycker det är ganska mycket:(

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PangarN:

Hej komplett varför skiljer det så mycket på priset på en hårddisk http://www.inet.se/artikel/4303589/1tb-samsung-spinpoint-f3-h... =497 kr

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=496258 =879 kr tycker ni ska ändra det där det skiljer 382 kr jag tycker det är ganska mycket:(

Kanske är så att denna hårddisk är indragen i de nuvarande hårddisk krisen i Thailand och inet inte uppdaterat sin artikel ännu? Oavsett så är jag själv nyfiken på ett svar på detta ifrån komplett för när man ser det så här A och B så ser det väldigt konstigt ut.

Permalänk
Medlem

det står på sweclockers att samsung inte drabbades

Permalänk
Medlem

på prisjakt är komplett den dyraste av alla

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PangarN:

det står på sweclockers att samsung inte drabbades

Mjo men Samsung är de sista bolaget just i detta nu som vill att det finnas skit på dom(tänker på fighten med apple, de vill inte se som ekonomiskt svaga just då så de kan helt enkelt bara hållit käften och hoppas att ingen kommer på dom).

Permalänk
Medlem

du kanske har rätt

Permalänk

Får jag båda varorna samtidigt? När?
Leveransdatum på BF3, varför 1 dag efter?
På hemsidan står det:

Citat:

Tillgänglighet: 31 st på väg in 27.okt.2011. Datumet är bekräftat.

Skrivet av Komplett:

Beställda produkter:

1,00 ST 623207 Battlefield 3 Limited Edition PC
PC

1,00 ST beställt till lager (bekräftat) -
Förväntat leveransdatum 2011.10.28

1,00 ST 622374 Sapphire Radeon HD 6970 2GB GDDR5
PCI-Express 2.1, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort

1,00 ST reserverad på lager.

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med pick-up-frakten?
59:-, på riktigt?

Trist

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Trist

Det beror ju på vikten med.

0-2kg: 39:- 3-10kg: 59:- 11-20kg: 79:- 21kg eller mer: 99:-

Inte får jag håller med fraktpriserna, men visar vad det står

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Hur kan era priser på hårddiskar vara så höga medans inet är mycket billigare?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Löning idag.

1337-erbjudande likaså?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Skulle också vilja höra resonemanget kring prishöjningar.
Förväntar Komplett sig ytterligare prishöjningar, eller är det bara en gardering?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av phyxii:

När man sitter i kö ca 20minuter och till slut hör att man blir kopplad till en telefon så hoppar man nästan av glädje.. men direkt efteråt hör jag en kvinnlig röst säga, du har plats nummer 9. och senast jag hörde den rösten sa hon att jag hade plats nummer 7. När det inträffar fel som dessa så går jag i taket. vad är det frågan om egentligen?

Och inte nog på det så har man blivit lovad att bli återuppringd av er, men utan resultat. så att man har väntat på samtal i en halv dag gör inte saken bättre! Riktigt dålig service från eran sida får jag säga

Hej,

Ber om ursäkt om vi lovat att ringa upp dig men missat detta. Skicka gärna ditt kundnummer i PM till mig så undersöker jag detta.

Skrivet av X-Lone:

Okay tack,väntar spänt på svar.

Tyvärr har vi inte fått tag på några koder.

Skrivet av PangarN:

Skrivet av pompa_kumla:

Skrivet av borz:

Skulle också vilja höra resonemanget kring prishöjningar.
Förväntar Komplett sig ytterligare prishöjningar, eller är det bara en gardering?

Hej, som ni säkert sett så har översvämningarna i Thailand påverkat produktionen av mekaniska hårddiskar. Eftersom vi i vår koncern även har distributörer så får vi nya prislistor och uppdaterade priser väldigt fort.

Skrivet av PapaEcho91:

Får jag båda varorna samtidigt? När?
Leveransdatum på BF3, varför 1 dag efter?
På hemsidan står det:

Hej,
Så fort båda varorna finns på lager så plockas och skickas de från vårt lager om du inte valt att skicka varje vara för sig. Battlefield 3 kom in på lager i går.

Skrivet av anon160366:

hej komplett,
undrar om ni drar igång nån 1337 erbjudande snart? månaden närmar sig sitt slut

Vi kan tyvärr inte avslöja kommande kampanjer men håll ögonen öppna...

Skrivet av BasseBaba:

Trist

Hej,

Fraktpriserna till Pick-up-Point beror på vikten av din order. Här finns information om aktuella priser:
http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=hamtbut...

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Löning idag.

1337-erbjudande likaså?

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte beställt från Komplett innan, därför undrar jag vad du menar med "1337-erbjudande". Hade nämligen tänkt att köpa mig en dator, så fort jag får något bra rabatt-erbjudande. Jobbigt att vara fattig student utan dator ibland.

Det enda som är negativt med Komplett är den dyra frakten, och att pick-up:en kostar pengar. Detta har gjort att jag aldrig har beställt från er tidigare. Men blir nog ett köp av ett grafikkort iaf, så frakten inte blir för dyr.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Komplett:

Hej, som ni säkert sett så har översvämningarna i Thailand påverkat produktionen av mekaniska hårddiskar. Eftersom vi i vår koncern även har distributörer så får vi nya prislistor och uppdaterade priser väldigt fort.

Vänligen

/Mikael

Detta må så vara, men de priser som gäller på er hemsida just nu är ju bara sjuka?

Seagate Barracuda® Green 2TB, 3,5"
SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), 64MB Cache, 5900RPM
Vårt artnr.:622010/ST2000DL003
Tillgänglighet:100+ st på lager.
3.099:-

Western Digital Caviar® Black 2TB
SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3,5", Dual processor
Vårt artnr.:621172/WD2002FAEX
5.859:-

Seagate Barracuda® XT 3TB
SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3,5"
Vårt artnr.:631606/ST33000651AS
Tillgänglighet:64 st på lager.
8.099:-

Western Digital VelociRaptor® 600GB
10000RPM, 32MB, 3,5", SATA 6GB/s (SATA 3.0)
Vårt artnr.:594270/WD6000HLHX
Tillgänglighet:70 st på lager.
8.819:-

Ni kan ju inte mena allvar om en 500 GB Blue-disk ska kosta lika mycket som en SSD?

Western Digital Caviar® Blue 500GB - 1.659:-
Intel® SSD 320 Series 120GB - 1.695:-

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Detta må så vara, men de priser som gäller på er hemsida just nu är ju bara sjuka?

Seagate Barracuda® Green 2TB, 3,5"
SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), 64MB Cache, 5900RPM
Vårt artnr.:622010/ST2000DL003
3.099:-

Western Digital Caviar® Black 2TB
SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3,5", Dual processor
Vårt artnr.:621172/WD2002FAEX
5.859:-

Seagate Barracuda® XT 3TB
SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3,5"
Vårt artnr.:631606/ST33000651AS
Tillgänglighet:64 st på lager.
8.099:-

Western Digital VelociRaptor® 600GB
10000RPM, 32MB, 3,5", SATA 6GB/s (SATA 3.0)
Vårt artnr.:594270/WD6000HLHX
Tillgänglighet:70 st på lager.
8.819:-

Ni kan ju inte mena allvar om en 500 GB Blue-disk ska kosta lika mycket som en SSD?

Western Digital Caviar® Blue 500GB - 1.659:-
Intel® SSD 320 Series 120GB - 1.695:-

Jag håller med, dessa priser är helt efterblivna (förlåt, men det känns som det bästa ordet för att beskriva det) och gör inte annat än att jag tappar förtroende för er som seriös butik.

Ni inser nog själva att detta är väldigt orimligt, särskilt när i princip 'alla' andra butiker har priser som är en bråkdel av dessa.

T.ex.

http://www.dustinhome.se/western-digital-velociraptor-35-600g...

Det är en seriös butik som tillhandahåller exakt samma produkt för mindre än en fjärdedel av priset.

Så, är det här någon sorts skämt eller hoppas ni att några godtrogna människor 'går på' det här?

Visa signatur

Mjo