Permalänk

Nikon??

Vilken kamera med märket Nikon tycker ni är mest prisvärd ?

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=693304
Den har jag uppfattat som en bra och prisvärd kamera Är dock inte speciellt kunnig på området.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

I dagsläget tycker jag att D90 verkar vara ett klipp.

Permalänk
Medlem

Köpte en D5100 för ett tag sen och kan inte va annat än riktigt nöjd! Så den skulle jag verkligen rekomendera.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk

Okej tack för tippsen alla

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

D90 är utan tvekan den som är mest prisvärd (om vi utgår från att vi pratar systemkameror då).

Permalänk
Hedersmedlem

Utifrån olika kriterier så kan man egentligen se alla eller ingen modell som prisvärd. För en glad nybörjare så är säkerligen de billigare instegsmodellerna ett prisvärt och bra val, men för ett proffs så är det att kasta pengar i sjön och det kan vara bättre att hålla sig kvar vid en äldre (men mindre ekonomiskt värd) proffsmodell.

Får dock hålla med Dumbo, D90 och till viss del även D7000 är prisvärda eftersom man får väldigt mycket kamera för pengarna.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

jag tycker att beggade D300 utan S ser rätt prisvärd ut på de humant prisade blocket annonserna

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

d90 elr d300 är väl dom som är mest prisvärda idagens då dom har riktigt bra kvalitet på bilderna till ett idag lågt pris. allt annat än dåliga kameror. kör sj med en d300 sen -08 o ger inte upp den föränn den går sönder.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

D90 sen prissänkningen (efter D7000 kom) är väl hyfsat prisvärd skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Ångrade lite att jag köpte en D5100 efter att man har fått se vad en d90 kostar idag. D5100 är jag riktigt nöjd med dock.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Ångrade lite att jag köpte en D5100 efter att man har fått se vad en d90 kostar idag. D5100 är jag riktigt nöjd med dock.

samma här
d90 , 3100 eller begagnat skulle jag säga, tycker du det är roligt kommer du garanterat vilja byta upp dig

Visa signatur

| Win 10 | Fractal Desingn R4 | i5 3570K@4.2 | asusP8z77-v | 16gb corsair 1600cl9 | asus 1070 oc | NXT 750w | Noctua NH-D14 | Samsung SSD500Gb evo |

Permalänk
Medlem

D5100 eller D90

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Jag skulle gärna vilja ha en filmkamera. Jag är väldigt dålig på att ta bilder och knäpper bara ett foto nu som då med min mobil.
Därför vore det roligare om man kunde filma sina resor eller sin vardag eller festen, what ever.

Jag har hört att Canon är bäst, men Nikon verkar också vara bra. Har ni några tips på filmkameror. Om ni inte tycker att jag ska skaffa en filmkamera får ni också säga det med en motivering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanndahl:

Jag skulle gärna vilja ha en filmkamera. Jag är väldigt dålig på att ta bilder och knäpper bara ett foto nu som då med min mobil.
Därför vore det roligare om man kunde filma sina resor eller sin vardag eller festen, what ever.

Jag har hört att Canon är bäst, men Nikon verkar också vara bra. Har ni några tips på filmkameror. Om ni inte tycker att jag ska skaffa en filmkamera får ni också säga det med en motivering

Nikon och Canon gör otroligt bra kameror, vet inte hur de är på videofronten, men eftersom de vet vad de gör när det handlar om kameror så är nog deras videokameror bra.

Någon budget?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

Nikon och Canon gör otroligt bra kameror, vet inte hur de är på videofronten, men eftersom de vet vad de gör när det handlar om kameror så är nog deras videokameror bra.

Någon budget?

Ja, då gäller det bara att hitta den billigaste av dem. Jag har ingen budget, men jag måste ha råd att betala hyran efter köpet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanndahl:

Ja, då gäller det bara att hitta den billigaste av dem. Jag har ingen budget, men jag måste ha råd att betala hyran efter köpet

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=818534

den har fått best kritik på prisjakt.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Tack, fast det där är ju en Sony och jag har ingen bra erfarenhet av Sony kameror...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanndahl:

Tack, fast det där är ju en Sony och jag har ingen bra erfarenhet av Sony kameror...

Om du vill ha en film/bio look på dina filmer så är systemkameror bra att filma med, speciellt Canon.

Men förståeligt att de kan vara lite klumpiga att ha med sig överallt ;p

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Om du vill ha en film/bio look på dina filmer så är systemkameror bra att filma med, speciellt Canon.

Men förståeligt att de kan vara lite klumpiga att ha med sig överallt ;p

Ja, jag gillar den där film looken väldigt mycket, exempelvis den man får med instagram, men det kanske inte var den du menade? Man kan säkert skapa flera olika typer av looks med objektiven, eller?