Permalänk
Medlem

Tappat ljud ut via HDMI

Hej,

Jag märkte här igår att jag inte längre hade ljud via min HDMI-kabel. Video funkar skitbra men vid ljud så står det bara "Not plugged in". Jag installerade nyligen nya drivrutiner till grafikkortet (nvidia 9650m gt) som tydligen innehöll en uppdatering till ljudkortet också. Har provat att rulla bak drivern till ljudkortet men det fungerade inte.

Har en Asus X72vn med win vista x64 och har drivrutin 1.2.24.0 på ljudkortet nu.

Har ni några idéer?

Permalänk
Medlem

Gå till enhetshanteraren se om allt är aktiverat inga frågetecken visas, gå sen till kontrollpanelen se där vilket ljud du har förvalt - de kan ändras, ändra då till hdmi ljud.
hoppas det fungerar. annars vet inte jag ?!

Visa signatur

Samsung RF511, I7 2630QM, Geforce GT540M -optimus, 6GB ddr3 sodimm, hdd 640GB - Windows 7 home premium - Störtskön laptop.
Benq 24" E2420, Creative ljud med subwofer. - Det är bara att tuta och köra!

Permalänk
Medlem

Nej det funkar inte. Det är ju där man inte kan välja HDMI output som ljud iom att den står som "not plugged in" trots att bilden överförs utmärkt.

Permalänk
Medlem

bara för sakens skull har du testat med med en annan HDMIkabel? den är kanske lite skadad.

Visa signatur

Samsung RF511, I7 2630QM, Geforce GT540M -optimus, 6GB ddr3 sodimm, hdd 640GB - Windows 7 home premium - Störtskön laptop.
Benq 24" E2420, Creative ljud med subwofer. - Det är bara att tuta och köra!

Permalänk
Medlem

Nej det har jag inte gjort, men jag betvivlar det iom att HMDI ut ser likadan ut (utgråad och "not connected") när sladden inte är i och den funkade utmärkt för en vecka sen. Men ska se om jag kan få tag på en annan och prova.

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag samtidigt tappade möjligheten att logga in på datorn etc med fingeravtrycksläsaren. Svårt att se hu de skulle vara kopplade till varandra, men man vet ju inte.