The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

Är det någon som vet om det kommer ske någon midnattsrelease i Göteborg?

Eftersom BF3 (som troligen blir lika stort som Skyrim) har nattrelease här i lilla Sundsvall så tror jag absolut att Skyrim får en sådan i Sveriges näst största stad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Eftersom BF3 (som troligen blir lika stort som Skyrim) har nattrelease här i lilla Sundsvall så tror jag absolut att Skyrim får en sådan i Sveriges näst största stad.

Jag hittade ingen information om det på varken Webhallens eller Gamestops hemsida. Jag kontaktade Webhallen, känner mig lite besviken :/

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Jag hittade ingen information om det på varken Webhallens eller Gamestops hemsida. Jag kontaktade Webhallen, känner mig lite besviken :/

Dom har ju inte börjat med reklam eller nått ännu vad jag vet så det kommer nog snart.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Mer av dessa
Gillade den tredje när dom satt och snackade om spelet, alla upplevelser osv.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Har man kunnat se i någon video om pilar sitter kvar i fienden som i Oblivion? Det antar jag att de gör, om inte så är det nära på en anledning till att inte köpa spelet för mig. Känns ganska viktigt.

Jag menar inget illa men jag fann det där väldigt roligt. Jag har oerhört svårt att se det som en "make or break"-sak då det endast är rent kosmetiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Hittade Skyrim för ca 200kr:
http://www.intkeys.com/index.php?main_page=product_info&cPath...

Aldrig handlat där men hört att dom är legit.

Låter inte så lovande, bara 360 previews. Avvaktar med att köpa.........

det finns ingen legit nyckelsite

de säljer nycklar (som kan vara fotograferade från boxar som kanske är stulna eller säljs vidare eller är regionslåsta) utan tillåtelse från distributörer och utvecklare med alla de risker det medför för slutkunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jag menar inget illa men jag fann det där väldigt roligt. Jag har oerhört svårt att se det som en "make or break"-sak då det endast är rent kosmetiskt.

Jo det låter rätt dumt men jag hatar verkligen när man kastar/skjuter kniv, pil, spjut och liknande, sedan poff så är de försvunna. Något jag stör mig på extremt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Har man kunnat se i någon video om pilar sitter kvar i fienden som i Oblivion? Det antar jag att de gör, om inte så är det nära på en anledning till att inte köpa spelet för mig. Känns ganska viktigt.

Vet inte om någon har gett dig ett svar på denna frågan, så jag svarar på den frågan. I andra klippet (länk finns under stycket) vid 0:36 så ser man hur pilarna sitter kvar i liken. Så som svar på din fråga: Ja, pilarna sitter kvar i fienden. Troligen så kan man också få tillbaka pilarna från fiendens kropp.

http://www.bethblog.com/index.php/2011/09/12/20-minutes-of-sk...

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem

Jag sitter på ett E6750 @ 3.2ghz och 6gig PC6400 minne, och är i behov av nytt grafikkort eftersom mitt 8800GT i princip är dött. Min fråga till er kunniga, tror ni att CPU och RAMet kommer vara en stor flaskhals för Skyrim, och isf ungefär vart blir det poänglöst att köpa grafikkort? Om jag kör in ett 6850/70 i burken, kommer det flaska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Jo det låter rätt dumt men jag hatar verkligen när man kastar/skjuter kniv, pil, spjut och liknande, sedan poff så är de försvunna. Något jag stör mig på extremt mycket.

Kan inte annat än att hålla med, det som gjorde oblivion till en sån grym upplevelse för mig var just till stor del hur pilarna satt kvar i kroppen. Ja hur larvigt det än låter så gjorde en sån liten sak extremt mycket.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Skrivet av illusi0n:

Ehm, förstod du verkligen inte vad jag menade eller gör du dig bara till?

Din kommentar har ju i princip inget med det jag frågar att göra, så det måste ju vara ett av de två alternativen.

förklara bättre isådanafall. Jag litar på bethesda att dom kommer göra mer än spelbart på PC, det tror jag verkligen.

Visa signatur

Citera för svar!
[Moderkort: Asrock Z67 Professional Gen 3] [Minne: 16gb Corsair Vengeance 1600mhz] [Processor: Intel Sandy Bridge i7 2600K @ 4,7 Ghz] [Grafikkort: Powercolor 6970 2gb....Kommer snart Gainward phantom 680!] [Chassi: Fractal design R3] [Hårddisk: en skräpig 300gb mekanisk] [SSD: Plextor M3P 128 GB.]

Permalänk
Medlem

Jag kontaktade Webhallen angående en midnattsrelease av Skyrim och fick detta svaret:

Skrivet av Webhallen:

Hej!

Det är inget som är inplanerat i dagsläget. Om det är en stor efterfrågan att ha nattöppet så kan vi kolla närmare på det men som sagt inget i dagsläget.

Best Regards / Med Vänliga Hälsningar
Robin Singh

Kan ni e-maila dem och låta dem veta att det finns en efterfrågan på ett midnattssläpp?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk

Lite fler frågor besvarade av Pete på Twitter;

You cannot see the outside world from within a house: ):

  • TheKiriyama:

  • Pete:

You cannot have body tattoos, only facial ones:

  • Skyjim1992:

  • Pete:

Word Walls are not only found in dungeons (restrooms?):

  • RandomSanchez:

  • Pete:

We cannot have cats as companions (looks like so far it's just people or dogs, oh well):

  • lukewilliams010:

  • Pete:

We cannot set up our own camps and make our own fires where we want to (mod time!):

  • J_Keightley2010:

  • Pete:

NPCs will carry on with their lives when you are not in that city (I'm taking this one with a grain of salt):

  • WheresMyElefant:

  • Pete:

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Ingen av länkarna fungerar.

EDIT: Fungerar om man editerar länkarna själv manuellt.

EDIT2: 3:e länken går inte se även om man editerar länken. Kul detalj i första filmen också, man fick se en av de plåt-riddare som Sheogorath/Jygalagg hade i Shivering Isles, kul om man får träffa honom igen. Helt klart den roligaste Daedra Lorden.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=NBTLXfnTFtc
http://www.youtube.com/watch?v=nqdu4SKImuA

Fixade dom två som går att läsa åtminstone, den sista kan jag inte trolla fram

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

http://www.gametrailers.com/episode/gametrailers-tv/137?ch=1

Finns lite nytt material, och ny info här om man kan vada genom all annan bullshit
Bland annat 2 nya shouts som inte nämnts tidigare.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

http://www.gametrailers.com/episode/gametrailers-tv/137?ch=1

Finns lite nytt material, och ny info här om man kan vada genom all annan bullshit
Bland annat 2 nya shouts som inte nämnts tidigare.

Gött! Tycker de kanske gav bort en lite väl stor spoiler angående drakar dock. Roligt att veta förstås men hade varit mera "epic" feeling när man hade spelat och fått veta om det förstås då.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Ingen av länkarna fungerar.

EDIT: Fungerar om man editerar länkarna själv manuellt.

EDIT2: 3:e länken går inte se även om man editerar länken. Kul detalj i första filmen också, man fick se en av de plåt-riddare som Sheogorath/Jygalagg hade i Shivering Isles, kul om man får träffa honom igen. Helt klart den roligaste Daedra Lorden.

Oj, vart nog nått fel när jag kopierade länkarna. Skönt att kunde fixa två iaf. Har tyvär inte kvar länkarna. Dom försvann på officela forumet.

Skrivet av RPGWiZaRD:

Gött! Tycker de kanske gav bort en lite väl stor spoiler angående drakar dock. Roligt att veta förstås men hade varit mera "epic" feeling när man hade spelat och fått veta om det förstås då.

Japp, ska nog dra täcket över huvudet nu. Nu får det vara nog med spoilers och bilder. Nu vill jag inte se mer. Svårt att låta bli dock.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Gött! Tycker de kanske gav bort en lite väl stor spoiler angående drakar dock. Roligt att veta förstås men hade varit mera "epic" feeling när man hade spelat och fått veta om det förstås då.

Det har dom berättat om förr, så infon var inte direkt något nytt egentligen. Fast nu fick man iaf se lite av hur det ser ut.

Jag blev lite besviken på detta om jag ska vara ärlig, då dom hade ju hypat över 6 minuter nytt gameplay, men i själva verket var det bara en massa gammalt ihopklippt material med typ 20% nytt Och så fick man stå ut den där Geoff igen som inte kan hålla käften och låta folk prata färdigt Jaja, får väl sortera ut det lilla nya sen. Några intressanta ögonblick var där iaf på städer, nya fiender och Dragonshouts.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Det har dom berättat om förr, så infon var inte direkt något nytt egentligen. Fast nu fick man iaf se lite av hur det ser ut.

Jag blev lite besviken på detta om jag ska vara ärlig, då dom hade ju hypat över 6 minuter nytt gameplay, men i själva verket var det bara en massa gammalt ihopklippt material med typ 20% nytt Och så fick man stå ut den där Geoff igen som inte kan hålla käften och låta folk prata färdigt Jaja, får väl sortera ut det lilla nya sen. Några intressanta ögonblick var där iaf på städer, nya fiender och Dragonshouts.

Mest intressant vad ju glimten av en av jyggalags soldater, hoppas Sheogorath kommer tillbaks, i alla fall som en Daedra shrine.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inte specifikt det klippet, men samma material finns med i klippet matte54 postade, fast ditt var mer lättöverskådligt (inget hoppande mellan olika spel) ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Lite fler frågor besvarade av Pete på Twitter;

Pete: For some reason I found this funny. No, you can't have a cat as a companion.

Nåja, det dröjer nog inte länge innan det finns en catmod

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

LITE SÅDÄR GÅSHUD?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

LITE SÅDÄR GÅSHUD?

Snacka om att försöka hypa ett spel. xD De har ju haft Todd på intervju på åtminstone på 1000+ ställen, haft reklamskyltar stora som byggnader, drakstatyer och nu detta. Ja inte kan man anklaga dem för underreklamation inte.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Snacka om att försöka hypa ett spel. xD De har ju haft Todd på intervju på åtminstone på 1000+ ställen, haft reklamskyltar stora som byggnader, drakstatyer och nu detta. Ja inte kan man anklaga dem för underreklamation inte.

Intressant rulle, dock saknar jag skyrim vinjetten. Jag tror inte du vet vad reklamation faktiskt betyder.

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Snacka om att försöka hypa ett spel. xD De har ju haft Todd på intervju på åtminstone på 1000+ ställen, haft reklamskyltar stora som byggnader, drakstatyer och nu detta. Ja inte kan man anklaga dem för underreklamation inte.

Skrivet av Zeuxlarsson:

Intressant rulle, dock saknar jag skyrim vinjetten. Jag tror inte du vet vad reklamation faktiskt betyder.

HAHAH!

Jag tror inte heller att RPGWiZaRD vet det

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Inaktiv

Det är nog ni som inte vet att reklamation kan ha (minst) två betydelser.

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Det är nog ni som inte vet att reklamation kan ha (minst) två betydelser.

Om så är fallet ber jag om ursäkt, men jag har aldrig hört det i någon annan mening än att man reklamerar ex. en vara. Inte heller mina sökningar på Tyda.se, wikipedia och Wiktionary kan upplysa mig kring något annat. Baserat på den kunskapen så anser jag att det har en mening.

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt