Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Kanske också är en driver sweeper sen ta bort drivrutinerna sen installera om...

Du och ditt Driver Sweeper Minns du när du hjälpte mig att få furmark att fungera/ rensa min grafikkortdrivers mapp? Är fortfarande tacksam! Och nej btw, om det inte besvarade din fråga så har jag rensat mitt drivers dir med driver sweeper , bra skit. Det är inte det som stör.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av shocker:

Vrf är jag en hater, försöker ju hjälpa dig ='(

Im sorry! Tittade inte igenom det thurly! Älskar när folk deffar mig, tack till dig!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Om du vill att det ska prestera ännu bättre får du väl slänga på en bättre kylare (kanske inte behövs, beror på temp) och klocka det + höja spänningen lite smått om det behövs...

Om du inte vill klocka det något så får du väl kompromissa genom att sänka inställningarna i spelet lite.. Och sen kanske det kommer ännu bättre drivrutiner och bättre kod i spelet sen är det släpps som gör att du får högre FPS, jag vet inte, men kan mycket väl vara möjligt!

MVH Simon Wellander

Vad har det med saken att göra? Mitt problem var att den kör i 99% och inte i 100%, inte att jag inte kunde OCa den högt nog, tack men stör mig när folk inte ser själva roten i tråden utan bara svarar och drar slutsatser om ens problem baserat på det sistnämnda, tack för att du försöker hjälpa ändå :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av shocker:

Har kollat runt på olika forum och det verkar som att alla ati korten stannar på 99% så finns nog inget du kan göra åt saken =/
Btw 55fps + 1% = 55.55fps =P

Okej, tack för detlajerat svar, detta var nog svaret jag ville höra från början.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Du och ditt Driver Sweeper Minns du när du hjälpte mig att få furmark att fungera/ rensa min grafikkortdrivers mapp? Är fortfarande tacksam! Och nej btw, om det inte besvarade din fråga så har jag rensat mitt drivers dir med driver sweeper , bra skit. Det är inte det som stör.

Jaa nu kommer minnet tillbaka det var du ja! okej. Men vi tänker såhär då kanske grafikkortet är defekt sånt finns tro mig måndags ex.. Har du garanti så lämna skiten till återfärsäljarn och säg din mening till det hela. sen får du ett nytt..

Visa signatur

-----------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Jaa nu kommer minnet tillbaka det var du ja! okej. Men vi tänker såhär då kanske grafikkortet är defekt sånt finns tro mig måndags ex.. Har du garanti så lämna skiten till återfärsäljarn och säg din mening till det hela. sen får du ett nytt..

Det visade sig att det är ett vanligt "problem" , finns sjukt många trådar på google om det och det verkar vara så att det är helt normalt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vill inte leka Mod, men..

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Det visade sig att det är ett vanligt "problem" , finns sjukt många trådar på google om det och det verkar vara så att det är helt normalt.

jo det sa jag också. Du kanske är lite av en perfektionist som vill få ut allt men har mer att lära

Visa signatur

Permalänk

Skitsamma om det bara körs i 99%... Om man tänker efter så lär det ju inte bli någon 5 fps boost på 1%, som någon sa, kanske 1 fps eller liknande...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Tankade ner furmark och testa, får också 99% och det är massor av andra som inte har den sista procenten! Så tror inte det handlar om defekta grafikkort, är nog bara som en sa tidigare i tråden att programmet som måste kolla användingen gör så att det inte blir 100% utan istället 99.99% eller vad det kan tänkas vara.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

simonwellander: Finns ingen boost på 5 fps för vi människor ser inte den marginalen även om man är synskarp (tyvärr)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

jo det sa jag också. Du kanske är lite av en perfektionist som vill få ut allt men har mer att lära

Jo jag är perfektionist, byggde min dator för snart 4 månader sen, stör mig otroligt när något inte funkar/inte känns optimalt. Vet att det låter sjukt men jag mådde lite dåligt när JC2 crashade och mitt grafikkort gick att vicka lite på, men om jag inte hade haft detta perfektionist mindset skulle JC2 crashat, jag skulle kört single channel på ramen och furmark skulle vara obrukbart, så perfektionism behöver inte alltid vara dåligt. Men men, man oroar ju sig lite i onödan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vill inte leka Mod, men..

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om

Ändrat trådens namn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har också bara 99% som max. No matter what med GTX 580SLI. Jag som har trott att det är normalt?

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av shocker:

Tankade ner furmark och testa, får också 99% och det är massor av andra som inte har den sista procenten! Så tror inte det handlar om defekta grafikkort, är nog bara som en sa tidigare i tråden att programmet som måste kolla användingen gör så att det inte blir 100% utan istället 99.99% eller vad det kan tänkas vara.

Furmark gör ju inte bara gpu den kör cpu också på sett finns det inte 100% gpu vet faktist inte varför.. nån som är villig att säga det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Jag har också bara 99% som max. No matter what med GTX 580SLI. Jag som har trott att det är normalt?

Joda, om du läst hela tråden(kanske du gjort) så har vi enats om att 99% är normalt att ha, de sista 0.01 procenten används till att displaya hur mycket
gpu usage/fan speed/volt etc, dvs ge info om kortet till vissa program. de andra 99.99 (uppskattningsvis) används till dina applikationer. DVS är 99 helt normalt och du bör inte oroa dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

simonwellander: Finns ingen boost på 5 fps för vi människor ser inte den marginalen även om man är synskarp (tyvärr)

I beg to differ! 1 fps vs 6fps

Visa signatur

Dator 1#
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar

Permalänk
Skrivet av AnnoyingIB:

Ja det tror jag det är, är inte säker. Dock när jag körde BF3 betan med mitt gamla sketna graffekort: Geforce 9600gt 512mb och då låg det nästan konstant på 100% (som det borde, eftersom det är ett klent kort) när jag tittade i Afterburner i Low i upplösningen 1680 x 1050.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Jo jag är perfektionist, byggde min dator för snart 4 månader sen, stör mig otroligt när något inte funkar/inte känns optimalt. Vet att det låter sjukt men jag mådde lite dåligt när JC2 crashade och mitt grafikkort gick att vicka lite på, men om jag inte hade haft detta perfektionist mindset skulle JC2 crashat, jag skulle kört single channel på ramen och furmark skulle vara obrukbart, så perfektionism behöver inte alltid vara dåligt. Men men, man oroar ju sig lite i onödan.

Du är som jag perfektionism är absolut inget dålig det ger ett syfte till varför i helvete gör det inte som man vill och det skapar frågor och lärodom. Nu slutar vi med det och går vidare..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Joda, om du läst hela tråden(kanske du gjort) så har vi enats om att 99% är normalt att ha, de sista 0.01 procenten används till att displaya hur mycket
gpu usage/fan speed/volt etc, dvs ge info om kortet till vissa program. de andra 99.99 (uppskattningsvis) används till dina applikationer. DVS är 99 helt normalt och du bör inte oroa dig.

Då är väl lugnt då ^^

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av shocker:

I beg to differ! 1 fps vs 6fps

Menar du från noll då? herregud då ser man men det var inte det jag mena om fps ligger mellan 60 till 65 vem ser det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Menar du från noll då? herregud då ser man men det var inte det jag mena om fps ligger mellan 60 till 65 vem ser det?

Allting är relativt, om man såg det som att 0-5 fps inte gjorde någon skillnad så skulle man ha extremt fel, men om man menade 120-125 fps så skulle man ha rätt om att man inte ser det, min input är att 5 fps i 55-60 märks (enligt mig) och det är det jag försöker rassla fram med justeringar av min dator (där av tråden) även om 1 eller 5 fps inte märks särskilt mycket så finns det ett talesätt som lyder: "Många bäckar små". Genom att göra finjustering av datorn kan man nog pressa fram 15 fps i slutändan och ingen kan säga att det inte märks 55fps-70 fps.
Hittils har jag gjort dessa finjusteringar inom typ 5 dar:
- Rensa graffe dir - ca 5 fps skulle jag tro eftersom jag hade ungefär 7 olika drivers versioner som interferade med varran.
- Fixa dual channel ist för single channel ram minnen genom att ändra portar 2-3 fps
- Överklocka mitt grafikkort ytterligare några mhz - 1-2fps.
Vilket är över ca 10 fps skillnad jämfört med om jag bara suttit och sagt: Det går säkert bra och pillat mig i naveln och tittat filmer tills release.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du har ett defekt kort. Kräv pengarna tillbaka

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Du har ett defekt kort. Kräv pengarna tillbaka

I see what you did there du försöker aktivera mina perfektionist-gener, men icke! Då jag kommit till slutsatsen att det är helt normalt då extremt många/alla har samma "problem" som mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Ja ju mer fps desto mindre skillnad, men om man har 55fps så blir det 30fps med vsync, 60fps blir 60fps med vsync så på det sättet märker man också skillnad när det handlar om så få fps.

Visa signatur

Dator 1#
Skärmar

Permalänk
Medlem

Aj jävlar. 99,X ger fan 5 fps boost. De va som sjutton.

För att gå ontopic: Du är helt seriös eller har du precis som jag inget att göra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Aj jävlar. 99,X ger fan 5 fps boost. De va som sjutton.

För att gå ontopic: Du är helt seriös eller har du precis som jag inget att göra?

Jag är seriös med att försöka boosta min dators prestanda ja, men också har jag precis som du inget att göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Jag är seriös med att försöka boosta min dators prestanda ja, men också har jag precis som du inget att göra.

Okej men då så.

Jag tror det blir svårt att få upp det i 100%. Tror inte det gör någon märkbar skillnad heller. Det ligger säkert runt 99.9%. Vet dock inte om dom avrundar från .5

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

- Rensa graffe dir - ca 5 fps skulle jag tro eftersom jag hade ungefär 7 olika drivers versioner som interferade med varran.

Gav det verkligen så mkt? Damn, undra hur mkt jag kommer få sen när jag använder driver sweeper, har nämligen inte gjort clean install sen 2010-03 ^^

Visa signatur

Dator 1#
Skärmar

Permalänk

jag foldar på mitt kort, grafen når inte 100% det har den aldrig någonsin gjort...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"