Permalänk
Medlem

EP2 slutade ju på ett sätt att dem bara måste göra en en EP3. Känns det som iaf....
Visst har source motorn funnits ett tag, men den är fortfarande inte ful tycker!

Jag hoppas verkligen att EP3 kommer innan 2012, och HL3 inom några år.

Permalänk
Medlem

Mest troligt kommer HL3 direkt och tar vid där EP2 slutar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

HL2
HL2:EP1
HL2:EP2
HL3

Ja men det borde bli:

HL2:EP3
HL3

Annars blir hela spelet kortare

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Sötast
Skrivet av Tomas_88:

Ja men det borde bli:

HL2:EP3
HL3

Annars blir hela spelet kortare

Njä... tror jag inte.

Om de skulle släppt EP3 och följt ungefär samma plan som innan så hade vi fått det redan 2009, sen har de ändrat planerna och fortsatt och gjort det till ett större HL3 istället som förhoppningsvis släpps iallafall nästa år.

Min teori ^^

Fast iofs så har de mest troligt designat om hela EP3 och HL3 efter ett nytt system sedan de anställde Adam Foster.

Permalänk
Inaktiv

Jag tror inte att Valve ska göra en Half life 3 men kanske i framtiden vem vet. Men när dom släppte ut half life episode 2 efter kom nu Portal 2. Jag tror att dom ska göra en Half Life episode 3 men vem vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon156636:

Jag tror inte att Valve ska göra en Half life 3 men kanske i framtiden vem vet. Men när dom släppte ut half life episode 2 efter kom nu Portal 2. Jag tror att dom ska göra en Half Life episode 3 men vem vet

Jag tror att de håller på för fullt med Half-life 3 i smyg för att helt plöstligt överraska hela spelvälden med något riktigt bländande. Dom har hållt väldigt tyst och inte svarat på några frågor om HL3.
Man kan misstänka att det är som när en liten mygga surrar när man ska sova. Tystnar den är det något på gång.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Nä nu j..... får de ta tummen ur arslet och "släppa" (haha!) HL3 annars så bojkottar jag allt ifrån Valve. Portal var ju ganska kul men 2:an sög bigus dickus. Varför hålla på med skitspel när de har HL3 att ordna??

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

om ni inte spelat klart potral 2 klicka ej! ;);)

I portal 2 finns det lite secrets och referenser till black mesa, borealis och half life spelet generellt

Dold text
Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KRQKAN:

om ni inte spelat klart potral 2 klicka ej! ;);)

I portal 2 finns det lite secrets och referenser till black mesa, borealis och half life spelet generellt

Dold text

Tycker det var lite sånt med i HL2EP2 också, spec boeralis

Dold text
Permalänk
Medlem

De är upptagna med steam platformen. Sedan den släpptes så lägger de ut typ alla spel till andra tillverkare. Kunde de inte lägga ut HL:EP3 också då. **arghh**

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Tycker det var lite sånt med i HL2EP2 också, spec boeralis

Dold text

jo men eftersom portal 2 är nyare så, hoppas du förstår

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KRQKAN:

jo men eftersom portal 2 är nyare så, hoppas du förstår

Självklart!

Längar verkligen tills HL3 kommer, bara det inte är alltfår långt borta:p

Permalänk

Vad hände med Black Mesa då?

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av pierretox:

Vad hände med Black Mesa då?

Tjaa Black Mesa research facility finns ju inte kvar..

Men BMS är tyvär inte uppdaterat på väldigt länge, iaf inte deras förstasida för nyheter. Hoppas verkligen inte att modden är död.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Tjaa Black Mesa research facility finns ju inte kvar..

Men BMS är tyvär inte uppdaterat på väldigt länge, iaf inte deras förstasida för nyheter. Hoppas verkligen inte att modden är död.

Jag tror tyvärr det, den har hållit på, vad är det nu över 3 år?
För en Modd, den är nog död
RIP

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av pierretox:

Jag tror tyvärr det, den har hållit på, vad är det nu över 3 år?
För en Modd, den är nog död
RIP

Hoppas verkligen inte det, teamer (som många andra antar ajg) har sagt att de ska fortsätta utveckla tills det är klart och det släpps när det släpps.
Antar dessutom att source motorn har fått div. ändringar under dessa år men så stora är de väl inte.

Fingers crossed!

Permalänk
Medlem

jag har också gett upp på den modden, de berättar verkligen inte ett skit om hur mycket de har kvar heller, så folk tappar ju intresset!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

get upp nå någon modd, jag hoppas det kommer HL3! ffs

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Medlem

Jag längtar också till HL3!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

På webhallen kan man förbeställa HL3. Det finns ingen bild eller info men sist jag såg ett spel (Diablo 3) ligga där så visade det sig ett bra tag senare att det var på G. Det står "Half-Life 3 (2012)". Vet inte exakt vad man ska dra ur det, men man kan ju hoppas på att webhallen vet något vi inte vet

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

På webhallen kan man förbeställa HL3. Det finns ingen bild eller info men sist jag såg ett spel (Diablo 3) ligga där så visade det sig ett bra tag senare att det var på G. Det står "Half-Life 3 (2012)". Vet inte exakt vad man ska dra ur det, men man kan ju hoppas på att webhallen vet något vi inte vet

Nice!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns helt fel började Valve utvecklingen av H-L 2 mer eller mindre direkt efter att första H-L var färdigt. Det tog visserligen evigheter men resultatet blev också det bästa spelet som någonsin släppts.

Gissningsvis skulle jag tro att Valve arbetat på H-L3 sedan ett bra tag tillbaka, i en eller annan form. Jag tror inte Valve är intresserade av att släppa ett nytt H-L innan mediet och teknologin är mogen för ett nytt paradigmliknande skifte i stil med det de genomförde i och med fysik -och spelmotorn i H-L2. Gänget hos Valve tillhör utan tvekan de mest intelligenta speldesigners på jorden och jag vore själv förvånad om Valve i denna stund inte satt och slipade på koncept och idéer för att föra mediet i helt nya riktningar.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Avstängd

ett av mina tidigaste datorspel jag minns är hl1
minns att jag fick mardrömmar av det, hl var på den tiden det snyggaste spelet oxå

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Finns det fortfarande servrar till HL1? Jag har saknat det!

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Jag skulle inte tro det, Webhallen är lite skumma när det gäller sådant. Jag jobbade tidigare som spelutvecklare och dom lade upp vårat dåvarande spel i sin webbutik innan vi hade gått in i beta. Dessutom med boxart som dom skapat själva av bilder från våran hemsida. Kan tillslut tillägga att vi inte ens släppte spelet som retail utan bara digital download...

Så nej jag tror inte dom vet något vi inte vet, jag är rätt övertygad om att dom bara hittar på.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Orgondor:

Jag skulle inte tro det, Webhallen är lite skumma när det gäller sådant. Jag jobbade tidigare som spelutvecklare och dom lade upp vårat dåvarande spel i sin webbutik innan vi hade gått in i beta. Dessutom med boxart som dom skapat själva av bilder från våran hemsida. Kan tillslut tillägga att vi inte ens släppte spelet som retail utan bara digital download...

Så nej jag tror inte dom vet något vi inte vet, jag är rätt övertygad om att dom bara hittar på.

Du har helt rätt, det är tyvärr bara ett marknadsföringsknep som är till för att locka kunder till att boka något (betala i förväg - går det?) och sen skjuta upp lanseringsdatumet i all oändlighet.

On topic; Tycker det är trist att Valve satsat så mycket på Portal 2 och Team Fortress 2. Portal 2 gjorde ingen större revolution på marknaden såsom Portal 1 gjorde, och Team Fortress 2 har blivit en Barbie-simulator där man kan pynta sina gubbar i all oändlighet, och köpa kläder åt dem. Dock är det enda som återstår, som är respektabelt från Valve, Steam. Men på spelutvecklingsfronten ser det ju dystert ut, jag gillar inte när man ger 0 information och uppdateringar, en teaser eller en bild hade ju inte skadat. För att hålla intresset uppe, menar jag..

Permalänk

3:e blir dx11 av första spelet

vad jag har sett

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Du har helt rätt, det är tyvärr bara ett marknadsföringsknep som är till för att locka kunder till att boka något (betala i förväg - går det?) och sen skjuta upp lanseringsdatumet i all oändlighet.

On topic; Tycker det är trist att Valve satsat så mycket på Portal 2 och Team Fortress 2. Portal 2 gjorde ingen större revolution på marknaden såsom Portal 1 gjorde, och Team Fortress 2 har blivit en Barbie-simulator där man kan pynta sina gubbar i all oändlighet, och köpa kläder åt dem. Dock är det enda som återstår, som är respektabelt från Valve, Steam. Men på spelutvecklingsfronten ser det ju dystert ut, jag gillar inte när man ger 0 information och uppdateringar, en teaser eller en bild hade ju inte skadat. För att hålla intresset uppe, menar jag..

Ja, nu har dom nog fullt upp med Dota2 och CS-Go så hur vida dom faktiskt håller på med det är väl lite tveksamt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orgondor:

Jaså? Åh fasen. Men när var detta? För det enda intrycket jag fått av webhallen är väldigt bra, men sen har jag bara handlat där i ett år så jag vet inte hela deras bakgrund. Sen är väl värt att lägga till, utan att påstå att spelet du jobbade med inte var bra eller så, att Half-Life serien är väldigt, väldigt stor. Det är kanske lättare att lägga upp ett spel tidigt i sitt sortiment och göra det med mer förtroende för att det släpps om det är så pass stort. Jag menar, jag beställde MW3 i januari innan designen på omslaget ens hade kommit fram och det var frågetecken kring Infinity Ward. Man måste ju inte betala det på en gång, det är bara att ta postförskott så betalar man när det kommer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU