Permalänk
Medlem

Du bör ju känna dig lyckligt lottad att Blizzard väljer att åtgärda ett fel som till 100% är ditt, och som dom inte borde röra från första början..

Så egentligen borde du stå ditt kast, du valde att lita på någon random på internet, men ja, ibland har man tur och får prata med någon vettig som faktiskt kan/vill lösa ens problem, även om man har orsakat det själv.

Va bara tvungen att påpeka det, hade känts bättre om du inte hade fått det fixat enligt mig, då det är du som gjort fel.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

Det hade känts bättre om den omoraliska hade vunnit alltså? Be careful what you wish for.

Permalänk
Medlem

Ja, det hade känts bättre om du haft fått stå för ditt misstag, det är utan tvekan ditt fel, och man ska aldrig lita på någon random från internet, du borde veta det.

Jag bryr mig inte att han scammade dig, det är ditt fel, tycker det är synd bara att du inte får lära dig någon läxa, utan att någon snäll kommer och räddar dig.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

Inte lärt mig något? Kan man inte lära sig något om situationen reder upp sig alltså? Det var ett märkligt - och ogrundat - påstående.

Sen när det gäller att inte lita på någon random på internet så stämmer det i många fall men inte alla. Vill du generalisera hundratals miljoner får du göra det bäst du vill, det intresserar mig inte ett dugg, din förlust.

Permalänk
Medlem

förstår inte varför du inte bara bad banken ångra köpet.

vet att steam säger samma sak "ingen ångerrätt osv".
jag köpte Dead Island 2, det var skit, buggat och ren skit helt enkelt.

Skrev till supporten att jag ville ha pengarna tillbaka, dom länkade deras regler om att det inte fungerar så, jag informerade om hur sveriges lagar fungerar med fin copypaste, och bam, pengarna tillbaka.

om man går direkt via banken slipper man ju t.o.m. lita på att blizzard vet hur sveriges lagar fungerar.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Mja, okej då, lärt dig har du kanske gjort, but still.

Med att "lita på någon" menar jag att man inte ska t.ex. ge sitt kortnummer till någon man inte litar på till 100%, vilket jag aldrig personligen kommer göra.

Sen är det väl rätt självklart att jag generaliserar, det är dumt att inte göra det, att anta att man ska vara försiktig på internet är en självklart för dom flesta med något innan för huvudet, sen att det finns personer som är ärliga, och inte skulle luras, det är en annan sak, men det är omöjligt att veta det förräns dom har scammat dig.

Finns inte risken förresten att han har ditt kortnummer, iochmed att du betalade via hans konto borde han väl kunna se kortnumret i historiken? Just saying, om så är fallet borde du skaffa ett nytt kort.

Visa signatur

Derp

Permalänk

Ja jag är oxå nyfiken

Visa signatur

En sån där data har jag.

Permalänk
Medlem

Han har inte mitt kortnummer, det fungerar inte så. Om det mot all förmodan skickades ett kvitto på betalningen till hans mail så innehåller det bara de fyra sista siffrorna av totalt 19 siffror. Det är som att plocka upp ett kvitto efter någon annan vid en bankomat - helt poänglöst.

Även om han skulle haft hela numret så skulle jag märkt det och spärrat det.

Angående varför jag inte gick via banken så kan du läsa innan i tråden att jag övervägde det som sista utväg, men man undviker gärna det för att det komplicerar förmodligen saken. Det löste sig väldigt smidigt nu och jag är väldigt imponerad av supporten från Blizzard.

Till er som frågar hur det slutade, jag klistrade ju in bilder på konversationen med GM på föregående sida. Syns de inte? Hursomhelst så har det slutat bra, jag får cashen tillbaka och killen skickas tillbaka till servern.

With a positive atittude amazing things can happen!

Permalänk
Medlem

Hoppas lirarn får en ban på köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arch:

Till er som frågar hur det slutade, jag klistrade ju in bilder på konversationen med GM på föregående sida. Syns de inte? Hursomhelst så har det slutat bra, jag får cashen tillbaka och killen skickas tillbaka till servern.

With a positive atittude amazing things can happen!

I bilderna står det ju dock inte vad som hände dagen efter, när du ringde supporten

Nice att det slutade såsom det gjorde iaf