Battlefield 3 hänger sig och stängs av!

Permalänk

Battlefield 3 hänger sig och stängs av!

Hejsan alla, Har nu börjat spela efterlängtade BF3 och herre min skapare va kul det är!
Vad som är mindre kul är att efter en stunds spelande både multi- och singleplayer så hänger sig spelet, ibland efter 1min, ibland efter 10min osv.
Det som händer är att spelet då hänger sig, ljud från spelet finns kvar i bakgrunden ett tag sedan hänger det sig med och jag får stänga av spelet via Ctrl-Alt-Delete, Någon som vet vad det är för fel?

Senaste drivisar är nedladdade till mitt GTX570.

Permalänk
Medlem

Spelade imorse ca 90 min. Spelet krashade 5 gånger.

Bara o vänta på nästa patch eller hålla ut.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Samma sak händer mig. EA jobbar dock med servrarna mellan 8-9 UTC vilket kanske kan fixa problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillee:

Spelade imorse ca 90 min. Spelet krashade 5 gånger.

Bara o vänta på nästa patch eller hålla ut.

NEJ SÄG INTE SÅÅÅ! hade detta problem under betan, kunde inte spela mer än 10-15 min utan att det hängde sig.

Finns på internet trådar om liknande problem i BFBC2, hade dock inte det problemet med BC2 men fått det i BF3.
Står att problemet i BFBC2 är med ljuddrivrutiner till specefika ljudkort som utgör detta problem.

Enda lösningen på det problemet var att installera ett helt nytt ljudkort på datorn, jag hoppas verkligen att det inte är samma problem.

Med vänliga hälsningar
Nyxz

Permalänk
Medlem

Har samma problem, trodde det var grafikkortet först, ska testa ifall det fungerar att uppdatera ljuddrivrutiner. Återkommer ifall det fungerar bättre.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Har samma problem, trodde det var grafikkortet först, ska testa ifall det fungerar att uppdatera ljuddrivrutiner. Återkommer ifall det fungerar bättre.

Du ska vara glad att det är allt som händer för dig, jag har fått bluescreen 3 gånger av spelet. Samt, att spelet hänger sig hela tiden, det bara står och tuggar på och allt blir svart.

Permalänk
Medlem

Kul att höra att det inte är bara jag som har detta problem
Men jag kan inte trycka på något alls, datorn fryser. Så det enda sättet är att hålla in "Start knappen" :):)

Permalänk

Du kan vara lugn min vän, det är många som har samma problem, jag har det exakta problemet du beskriver, jag har hört lite olika från många dagars googlande och research. Verkar som att det är drivrutinerna som är boven i dramat, samt att Punkbuster krånglar för många. En kombination av dessa båda faktorer tror jag ligger bakom skärmfrysningarna. Man får ju hoppas att det löses snart.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

undrar om det är bf3 som är känsliga för OC? jag och mina polare kör alla rätt fräscha datorer, ingen av oss har OC, och ingen av hos har heller problem med spelet... alla som nämner problem verkar på något sätt ha en överklockning någonstans i sin rigg..

kanske bara en teori, men inte mindre intressant för det!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 5700x3d, TR Peerless assassin,MSI b550 pro vdh wifi, 32GB 3600MHz Vengeance, 1tb Pm9a1, 3TB SSD +4TB HDD, corsair rm750, Phantek p400a.
backup 180Hz MSI 1080p 24", Sapphire rx7600 8gb, Ryzen 5800x,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3200 corsair, 1tb PM9a1 + 2tb P220, Seasonic focus 650w, Asus Prime ap201
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC Asus dual rtx3060 12gb, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem

nja har samma problem allt fryser och start knappen är allt som funkar....... har INGEN OC alls och färskaste PB/drivisar... blir så jävla galen..

Permalänk

Samma sak här, har dock bara hänt när jag överklockat grafikkortet...

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk

Oj!, ja det va många som hade liknande problem. Detta som någon nämnde med drivrutiner för ljudkort? hur uppdaterar man det fall man ej har något ljudkort utöver det som sitter i moderkortet? Annars är det väl bara att vänta och hoppas att det löser sig snart!

Permalänk
Medlem

Har samma problem jag. Jävligt drygt med frysningarna då det är så jevla kul att köra. Föresten, hur kan man se om man har senaste punkbuster ? Stod nått i installationen i BF 3 om att den skulle installera punkbuster men jag kan inte hitta någon map eller liknande på datorn som heter punkbuster.

Permalänk
Skrivet av wazzo:

Har samma problem jag. Jävligt drygt med frysningarna då det är så jevla kul att köra. Föresten, hur kan man se om man har senaste punkbuster ? Stod nått i installationen i BF 3 om att den skulle installera punkbuster men jag kan inte hitta någon map eller liknande på datorn som heter punkbuster.

hmm, jag gjorde så att jag följde deras installationer, fick installation för PB och valde BF3 i nån droplist och valde Add Game eller nått sånt, sedan uppdaterade den till senaste version automatiskt.

Permalänk

haha, fan vad sick! Jag har också detta problem, dock har jag snackat med en kille som jag känner som är jävligt OP på datorer. Och han ska komma förhoppningsvis imorgon och kolla över mitt problem.
Om det är någon som vill ha hjälp med problemet, mejla. Jag delar gärna med mig av lösningen (Om han hittar den imorgon).
Eller om någon annan finner en lösning så mejla gärna den!

Permalänk
Skrivet av edberg24:

Du ska vara glad att det är allt som händer för dig, jag har fått bluescreen 3 gånger av spelet. Samt, att spelet hänger sig hela tiden, det bara står och tuggar på och allt blir svart.

Det är unge fär samma sak för mig, finns det någon som vet vad man ska göra?

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Hedersmedlem

* Tråd flyttad *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflexvettu:

Vad som är mindre kul är att efter en stunds spelande både multi- och singleplayer så hänger sig spelet, ibland efter 1min, ibland efter 10min osv. Det som händer är att spelet då hänger sig, ljud från spelet finns kvar i bakgrunden ett tag sedan hänger det sig med och jag får stänga av spelet via Ctrl-Alt-Delete, Någon som vet vad det är för fel?

Hur ser ditt moderkort ut? Enligt Dice så fungerar BattleFail 3 bäst med moderkort som har gula fartränder och inbyggt stöd för lensflare.

Permalänk
Medlem

Har samma problem mitt spel funkade dock felfritt innan jag formaterade datorn, nu efter jag installerade om den så fryser sig skärmen och ljudet ända man kan göra är att hålla inne Power knappen i 2 sekunder för att starta om datorn jätte irriterande...

Visa signatur

Favoritcitat:
If you are first, you are first. If you are second.....
you are nothing.

Bill Shankly Liverpool Legend.

Permalänk
Medlem

när jag installera bf3 första gången, så hade jag samma problem..gjorde en reperation av spelet i origin, blev mycket bättre...fick dator strul och tvingades omformatera datorn.. efter en ny installation av bf3 var det många krasher gjorde 2 st reperationer i origin, sedan dess har jag itne haft en enda.

Permalänk
Medlem

Idag så hängde sig mitt spel för första och andra gången...
Båda gångerna hade jag spelat som en tok med flyg för att låsa upp missiler.
Och båda gångerna så hänger sig spelet... Nu kan det dra åt helvete tills nästa patch kommer.

Permalänk

Är det någon som har fixat det? Det har blivit mycket värre nu på sistone :/

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Avstängd

Det brukar frysa lite när jag klickar på exit innan man kommer ut ur spelet, men idag hände något annat...

Körde lite gulf of oman och tänkte avsluta, tryckte på esc och exit.. spelet frös i 10 sek ungefär, sedan vart det helt svart ungefär 10 sek till.. Sedan blinkade det till med "myrornas krig" någon halv sek ungefär, Sedan fick jag BSOD 5 sek.. Sedan startades datorn om automatiskt...

Vad kan detta vara?!

Permalänk
Skrivet av M1NT:

Det brukar frysa lite när jag klickar på exit innan man kommer ut ur spelet, men idag hände något annat...

Körde lite gulf of oman och tänkte avsluta, tryckte på esc och exit.. spelet frös i 10 sek ungefär, sedan vart det helt svart ungefär 10 sek till.. Sedan blinkade det till med "myrornas krig" någon halv sek ungefär, Sedan fick jag BSOD 5 sek.. Sedan startades datorn om automatiskt...

Vad kan detta vara?!

Jag brukar få starta om min dator själv Men fattar verkligen inte vad som kan vara fel, kan det vara drivrutiner eller någe sådant?

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

Permalänk
Skrivet av tintin91:

Kul att höra att det inte är bara jag som har detta problem
Men jag kan inte trycka på något alls, datorn fryser. Så det enda sättet är att hålla in "Start knappen" :):)

Precis samma för mig! Har du hittat någon lösning?

Visa signatur

Permalänk

händer samma för mig är väl bf3 som spökar har ju funkat hur bra som helt innan patchen kom så antaglingen är det där felet ligger.

Visa signatur

| i5 760 @ 2.8 ghz (OC 3.3) |HD 6950 2 gig | 2TB | P55-CD53| Corsair DDR3 8gig 1600mhz| NortQ 500W

Permalänk

ända som hjälper för mig är att köra utan ljuddrivrutiner. då hänger sig inte spelet.

Visa signatur

| i5 760 @ 2.8 ghz (OC 3.3) |HD 6950 2 gig | 2TB | P55-CD53| Corsair DDR3 8gig 1600mhz| NortQ 500W

Permalänk

Jag har haft problemet att spelet bara tabbat ner och sen har det bara varit att manuellt stänga av.
Min lösning var att öka volten på grafikkortet, BF3 benchmarkar grafikkortet bättre än vad Gigabyte gjorde när de överklockade kortet.

Så, helt enkelt, öka volten om ni har okej temperaturer på grafikkortet, sänk klocken om ni redan har höga. Förhoppningsvis hjälper det någon!
Jag spelar BF3 helt kraschfritt sen dess, och det är sjukt vad mycket bättre det går när man får spela hela matcher!

GL HF

Permalänk
Medlem

Har samma problem... och blir också tokig!
Vilka drivrutiner sitter ni andra som har drivers från AMD? det finns många och välja imellan och har testat alla själv, spelet har fryst varje gång endå....
Kan det vara att volten på graffet inte orka? Hört att det är ett ganska vanligt fel... Dcok kör jag oclockat atm men det löser sig inte endå...
Har pb släppt nå nya drivers? Vet fan inte ens vilken verision jag har av det...

Permalänk

Konstigt har bara råkat ut för 2 bsods för 3 dagar sen men det berodde på att mitt en grafekort pajade. Annars har jag inte haft ett ända problem. Förutom massa jävla disconnects. Sen jag stängde av upnp har det också försvunnit.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D