Permalänk
Inaktiv

Seg frakt, hade valt Inet alla dagar, om de inte skulle ha 200 kr mer för min ext hd.

Permalänk
Medlem

Köpte du black eller och fick betala mer en vad dem sakt?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Blir lite tveksam i.o.m. frakten, jag tänkte nämnligen beställa till helgen. Att få datorn på tisdagen, senast onsdagen, vore en dröm. Då kanske det är bättre att välja Inet.

"Betala i februari" erbjudandet såg ganska fint ut dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Seg frakt, hade valt Inet alla dagar, om de inte skulle ha 200 kr mer för min ext hd.

Billigast är inte alltid bäst,själv betalar jag gärna 200kr mer för ett ställe man vet litar på.
Efter mitt nätagg strul hos cdon så ger jag inte mycket för deras kundtjänst och support tyvärr, lika så alla olidliga leveranstider =(

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag kommer undvika dem efter mycket strul med hårddiskar även vänner till mig nu har gett upp och handlar på annat håll

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Toivo83:

Billigast är inte alltid bäst,själv betalar jag gärna 200kr mer för ett ställe man vet litar på.
Efter mitt nätagg strul hos cdon så ger jag inte mycket för deras kundtjänst och support tyvärr, lika så alla olidliga leveranstider =(

Inte fan visste jag att de skickade hårddiskar som varubrev.

Permalänk
Medlem

Fick mitt gtx 580 idag och det rullar på fint än så länge, dock så låter min H80 förjävligt illa. Inte fläktarna utan pumpen tror jag det är? (löste sig när man lag datorn ner så skall ta och testa installera om den i en annan vinkel). Inte nog med det fick jag 1 schyte GT 1150 rpm fläkt, beställt och betalat för 2, lär bli att försöka få tag i kundtjänst så fort ork hittas.

Hade inga som helst tidigare referenser angående CDON, hyser inget agg mot dem än så länge heller utan gillar deras erbjudanden och priser skarpt! Även om frakt och dylikt skulle kunna vara en aning bättre. Sen får vi väl se hur historian med min saknade fläkt utspelar sig...

Permalänk
Medlem

Hej Edin/Cdon.

Skickat PM till dig ang en återköps fråga, tagit bort vad jag skrev här innan.

Mvh Jimmie.

Permalänk
Medlem

Tycker att CDON har, under omständigheterna, hanterat msi-580-ärendet bra. Beställde på lördagsmorgonen och hade levererat på fredagen. Återkommande info om hur leveranserna går.
Jag är nöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för en fin kampanj!
Dock var mitt Msi GTX580 dåligt förpackad och öppningsflärpen på grafikkortets kartong var knölig och lådan hade helt klart öppnats av någon.

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Inte fan visste jag att de skickade hårddiskar som varubrev.

vem sagt något om varubrev?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Toivo83:

vem sagt något om varubrev?

Posten!
Typ av försändelse:
Varubrev 1:a-klass

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Posten!
Typ av försändelse:
Varubrev 1:a-klass

varför citera mig och nämna det? :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Toivo83:

varför citera mig och nämna det? :S

Du är för mycket.

Permalänk
Medlem

Edin du är en klippa! Tackar för att leveransen kom till fredan o inte måndsn nästa vecka sjukt nöjd med bygget. Cleana kabeldragningar, snyggt gömt osv. Maxar bf3 och är aldrig under 75 fps, allt e oklockat

Permalänk
Medlem

x

Permalänk
Medlem

Har gått flera dagar nu var fan är mina pengar....

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Beställde en musmatta och mus och knappade in en fri frakt-kod. Tryckte på beställ och i bekräftelsen står att jag bara beställt musmattan, utan koden. Skyndar mig för att gå till ordern och avboka eller ändra men givetvis finns inga valmöjligheter där, man måste kontakta kundtjänst - som inte har reagerat på flera timmar. Ordern står som "packas"...
Seriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Beställde en musmatta och mus och knappade in en fri frakt-kod. Tryckte på beställ och i bekräftelsen står att jag bara beställt musmattan, utan koden. Skyndar mig för att gå till ordern och avboka eller ändra men givetvis finns inga valmöjligheter där, man måste kontakta kundtjänst - som inte har reagerat på flera timmar. Ordern står som "packas"...
Seriöst.

Har råkat ut för liknande saker. Inga problem. Lägg in ett ärende så kommer de att lösa det för dig.
Ena gången ville jag avbeställa - fick gå till posten och be dem att skicka tillbaka.
Andra gången gjorde de en delleverans utan extra kostnad.
Snacka med dem, de är inte omöjjliga faktiskt... fast kanske lite sega på att svara :).

Permalänk
Medlem

Är det här ett jävla skämt eller Köpe 10 st black pengar drogs fick sen order nekat alltså ligger jag ute med 4700kr får detta svara på eran så kallade kundtjänst
Hej Pontus,

Tack för att du kontaktade oss.

När man beställer med kort hos oss dras inte pengarna direkt utan reserveras bara på kontot tills varorna skickats.
Eftersom din vara inte skickades drogs aldrig pengar för den, utan reservationen hävdes när varan avbeställdes.

har jag fattat det rätt så drogs inte mina pengar ? Nähä? Var är min pengar då nånstans fan förbannad jag blir nu på detta

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Kan du snacka med din bank? Något lurt verkar ha skett...

Permalänk
Medlem

Får göra det ingen av er som har fått nekad order när ni betalat med kort? Dem säger 3 bankdagar vilket redan har gått nu

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare fått information om 5 bankdagar, fast då från en annan näthandlare. Tråkigt att det blev som det blev

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Har råkat ut för liknande saker. Inga problem. Lägg in ett ärende så kommer de att lösa det för dig.
Ena gången ville jag avbeställa - fick gå till posten och be dem att skicka tillbaka.
Andra gången gjorde de en delleverans utan extra kostnad.
Snacka med dem, de är inte omöjjliga faktiskt... fast kanske lite sega på att svara :).

Jag fick till slut svar och bra hjälp, fick en ny rabattkod som också försvann på min nästa beställning...

Permalänk
Medlem

Typiskt att edin inte kollat här idag när man vill göra återköp ;O
Suttit och kollat swec hela dagen ;/

Permalänk

När kommer Asus 6950 2GB varianten ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Får göra det ingen av er som har fått nekad order när ni betalat med kort? Dem säger 3 bankdagar vilket redan har gått nu

Dom kommer tillbaka, var inte orolig.

Även om det praktiskt tar maximalt en vecka att få tillbaka dem så kan de legalt sett (taget ur knoppen) 30 dagar på sig att återbetala dina pengar. Tror faktiskt att det är banken som suger ut lite extra ränta på dina stålar nu

Permalänk
Medlem

Okey tack.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

För er som undrar hur det gick för mig och grafikkortet som jag ville returnera.

Jag köpte ett grafikkort på cdon som jag tyckte lät på tok för mycket, så jag ville returnera det. Enligt svensk lag ska man kunna det även om man använt/provat produkten. Jag kontaktade kundsupporten men blev nekad till att skicka tillbaka kortet. Jag skrev här i forumet och fick tag i Edin från cdon. Efter att han hade pratat med kundsupport fick jag tillslut skicka tillbaka kortet. De skickade en lapp att klistra på paketet, smidigt. Jag skickade tillbaka kortet och en vecka senare kom pengarna in på kontot.

Det är verkligen inte ok att man ska behöva prata med Edin för att få returnera grafikkort(och andra produkter?). Tycker heller inte det ska ta en vecka för att få pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem

Finns det något datum på när ni kan tänkas få in asus/sapphire HD6990 grafikkorten?

är nämligen intresserad att beställa men eftersom det inte finns någon annan information än tillfälligt slut så vågar jag inte dra i väg en beställning