CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

Hur gör CDON med utskick av spel?, förbokade skyrim där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lingon:

Från CDON.se idag
Svar 2011-11-09 10:19
Hej,

Tack för att du kontaktade oss.

Din vara har tyvärr tagit tillfälligt slut hos leverantören och de väntar på att få in nya exemplar.
Ibland går detta väldigt snabbt andra gånger kan man få vänta lite längre. Vi gör vårt yttersta för att minimera väntetiden för våra kunder. Något exakt besked på just den produkten du har beställt kan vi dessvärre inte ge då vår leverantör enbart kan bekräfta att varan är beställd och är på väg till deras lager.

Kan ju tillägga också att detta svar har jag sett tidigare från CDON och då har det inte levererats några varor i slutändan :/

Tack för att du delgav ditt svar, det detta säger är väl bara att korten är på g? men att de inte vet hur lång tid det tar.... eller har jag fel? ingen tidigare erfarenhet av cdon. Har goda erfareheter av komplett och dustin och kommer väl fortsätta handla där om det visar sig att man inte kan lita på cdon ( Alina har jag tyvärr dåliga erfarenheter av varvid jag aldrig kommer sätta min fot där, problemet är utagerat men dåligt handlagt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Hur gör CDON med utskick av spel?, förbokade skyrim där.

Det är olika hela tiden.
Vissa spel och filmer har jag fått på releasedagen medan andra har kommit ett par dagar senare.
Ska bli spännande att hur det blir med Skyrim...

Permalänk
Medlem

Hej!

Hur ofta brukar Edin titta in här? Har skickat PM men känns som det var jättelängsen han skrev något i tråden

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lews:

Det är olika hela tiden.
Vissa spel och filmer har jag fått på releasedagen medan andra har kommit ett par dagar senare.
Ska bli spännande att hur det blir med Skyrim...

Jag förbokade skyrim i måndags och dom har inte skicka än... det är riktigt dåligt, är det nån annan dom har skickat för ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Jag förbokade skyrim i måndags och dom har inte skicka än... det är riktigt dåligt, är det nån annan dom har skickat för ?

Jag bokade i augusti och de har inte skickat mitt heller.
Om vi har tur så skickar de iväg spelet som brev imorgon, det brukar gå snabbare än när de skickar som paket.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en i5a och ett moderkort för tre dagar sedan och den har varit på statusen "varorna packas" i samtliga dagar, är detta normalt för CDON?

Deras i5a var 100kr billigare än överallt annars och frakten var gratis men det är fan inte värt det om de inte skickar varorna i tid när det står 1-3 arbetsdagar och de har packat produkterna under 3dagar..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lews:

Jag bokade i augusti och de har inte skickat mitt heller.
Om vi har tur så skickar de iväg spelet som brev imorgon, det brukar gå snabbare än när de skickar som paket.

Okej, jo får hoppas det... Hade ju verkligen velat spela hela helgen

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Skrivet av Lime44:

Jag beställde en i5a och ett moderkort för tre dagar sedan och den har varit på statusen "varorna packas" i samtliga dagar, är detta normalt för CDON?

Deras i5a var 100kr billigare än överallt annars och frakten var gratis men det är fan inte värt det om de inte skickar varorna i tid när det står 1-3 arbetsdagar och de har packat produkterna under 3dagar..

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har beställt lite saker jag med, och upplevt precis samma sak. Idag gick de dock över till "postad", men inte fått något kolli-id ännu.
Har kontaktat deras kundtjänst och fick följande svar;

Citat:

Vi har dessvärre lite förseningar på lagret vilket gör att det tar lite extra tid att packa försändelsen än vanligt.

Vi beklagar detta och ber dig avvakta leverans någon eller några dagar till.

Får se om man får hem grejerna denna vecka, första gången som jag upplevt så här pass mycket förseningar.
Mycket tråkigt, men får hoppas de ligger i som fan om de ska hinna ikapp.

Permalänk
Medlem

Det står äntligen: Varorna packas på mitt älskade Skyrim

Permalänk
Medlem

Känns bra att det http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=677477 gått från 195:- till 419:- hos CDON...

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Det står äntligen: Varorna packas på mitt älskade Skyrim

Jo, för mig med. Men vet någon om man får med kartan när man förbokade ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem

TRÖTT!

Även jag har beställt XFX6950 2GB SLI. Direkt efter att jag lade ordern kontaktade jag CDON både på Chatt samt mail. Detta var för tre dagar sedan. " tack för att du kontaktar oss. Vi har vidarbefordrat detta till vår elektronikavdelning" är det enda svar jag fått hittills. Jag kontaktade CDON då det i rubriken samt beskrivningen stod 2GB men i Specen som lagts till framgick till 1024MB. Uppenbarligen har dom gjort ett misstag. Jag har dock betalt för ett 2GB kort och vill ha just det!

CDON:s support är under all kritik!

Jag har haft två ärenden tidigare som jag helt enkelt gett upp för ingen orkar hålla på på detta viset. Det har dock gällt mindre saker jag kunnat svälja, dumsnål som man är...

Om CDON läser detta; Ärenden - nr 34F57DF0CD

Skärpning!

Visa signatur

Fraktal R3, Corsair HX 750, Asus P8Z68-PRO, i5 2500k @ 4.8GHz (24/7), H80, 6950 2GB CF @ 890/1536, Corsair SSD 120 GB, WDC 1,5 TB, Samsung 1TB, VENGEANCE 16GB, BenQ 24" LED. Logitech Z-5500, Xonar DS

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare varit positiv till CDONs satsning samt deras närvaro på Sweclockers.
Jag tycker fortfarande att det är bra att CDON satsar på att slå sig in som återförsäljare av hemelektronik.
Det förbryllar mig dock att se att CDON inte förstår att människor i allmänhet har väldigt lite tålamod.

De brister som tidigare uppmärksammats härrör till största delen från nedskärningar på support-/försäljarsida.
Långa väntetider på support, pinsamma fel, dålig lagerhållning samt mycket låga priser... någon som känner igen detta?
Hälften av alla återförsäljare på Prisjakt kör med samma stil. Min fråga till CDON är följande:

Vill ni konkurera med Dustin/Komplett/Inet eller Sekvencia?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Beställde nytt tangentbord och musmatta från CDON i förra veckan och jag är nöjd med deras bemötande. Bra priser, bra produktutbud. Ordern postades 1 arbetsdag efter orderbekräftelse, och posten skötte sitt därefter. Paketet uthämtat 2 arbetsdagar efter ordern lades. Bra emballerat inuti paketet och jag måste ge CDON ett extra plus för den där kampanjen med trisslott på köpet, även om jag just inte vann något på lotten så är det ändå en sådan grej som sätter pricken över i:et.

Jag har inga negativa erfarenheter och jag som konsument tycker det är roligt att det finns konkurrens på hemelektronik. Hoppas att återförsäljarna även ser ljus och positiva nuffror i redovisningarna.

Tack
//J

Visa signatur

Fractal Design Define C TG, Ryzen 2600, ASUS TUF gaming B450, HyperX Fury 16gb 2666mhz, Sapphire Radeon Vega 56, Corsair AX850, Samsung 970 Evo 250gb m.2, Crucial 480gb ssd
HTPC: Lian Li PCQ08, Corsair CX430, 2500k @4,4ghz, Corsair H80, Zotac Z68-ITX WiFi mITX , Corsair XMS3 8gb 1600mhz, Asus GTX680

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Jo, för mig med. Men vet någon om man får med kartan när man förbokade ?

Vad jag hört så ska alla som förbokat få en karta. Vad som sker efteråt med alla andra vet jag inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Vad jag hört så ska alla som förbokat få en karta. Vad som sker efteråt med alla andra vet jag inte

Jag frågade cdon och man fick inte med nån karta på cdon dåligt som fan...

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gcbossen:

TRÖTT!

Även jag har beställt XFX6950 2GB SLI. Direkt efter att jag lade ordern kontaktade jag CDON både på Chatt samt mail. Detta var för tre dagar sedan. " tack för att du kontaktar oss. Vi har vidarbefordrat detta till vår elektronikavdelning" är det enda svar jag fått hittills. Jag kontaktade CDON då det i rubriken samt beskrivningen stod 2GB men i Specen som lagts till framgick till 1024MB. Uppenbarligen har dom gjort ett misstag. Jag har dock betalt för ett 2GB kort och vill ha just det!

CDON:s support är under all kritik!

Jag har haft två ärenden tidigare som jag helt enkelt gett upp för ingen orkar hålla på på detta viset. Det har dock gällt mindre saker jag kunnat svälja, dumsnål som man är...

Om CDON läser detta; Ärenden - nr 34F57DF0CD

Skärpning!

GLAD!

Någon på CDON:s chatt lämnade en kopia till chefen vilket fick grejer att hända; Jag blev precis uppringd och 2GB stämmer till det fasila priset av 1718;) Korten finns på lager även om det inte framgår på hemsidan. Jag ska få mail imorgon om varför samt när jag får grejerna;)

FAN, det trodde jag aldrig! Till alla som köpt dessa kort men räknade med att få "nothing"; GRATTIS TILL OSS!

Visa signatur

Fraktal R3, Corsair HX 750, Asus P8Z68-PRO, i5 2500k @ 4.8GHz (24/7), H80, 6950 2GB CF @ 890/1536, Corsair SSD 120 GB, WDC 1,5 TB, Samsung 1TB, VENGEANCE 16GB, BenQ 24" LED. Logitech Z-5500, Xonar DS

Permalänk
Medlem

Också glad idag.

Svar 2011-11-10 15:35 Hej,

Vi har fått en inlevereras idag och ert kort kommer inom kort att skickas iväg till er.

Ha en fortsatt trevlig dag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | GIGABYTE X570 AORUS MASTER | 32GB Corsair Vengeance RGB PRO | Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB AORUS MASTER

Permalänk
Medlem

Inga mejl till mig än.
Ni som kontaktades av CDON, har ni klagat eller skickat mejl till dem?

Permalänk
Medlem

Spelar nog ingen roll; Oavsett om dom prissatt fel eller inte kommer dom ju uppenbarligen sälja 2GB för 1718! Det kan dom som inte klagat tacka oss som klagat för;)

BF333333333333!!!

Visa signatur

Fraktal R3, Corsair HX 750, Asus P8Z68-PRO, i5 2500k @ 4.8GHz (24/7), H80, 6950 2GB CF @ 890/1536, Corsair SSD 120 GB, WDC 1,5 TB, Samsung 1TB, VENGEANCE 16GB, BenQ 24" LED. Logitech Z-5500, Xonar DS

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

Undrar vem tipsade om xfx kortet först

Skickades från m.sweclockers.com

Tack min vän!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Jag frågade cdon och man fick inte med nån karta på cdon dåligt som fan...

Riktigt dåligt, kanske bara är CE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Riktigt dåligt, kanske bara är CE.

CE ? vad är det xD dom har skickat mitt nu hoppas bara jag får det tills imorn annars köper jag det i butik och skickat tillbaks det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Riktigt dåligt, kanske bara är CE.

Alla som har förbokat spelet oavsett CE eller inte ska få kartan enligt Bethesda. Riktigt uselt av CDON om det stämmer att de inte skickar ut några.
http://www.bethblog.com/index.php/2011/06/23/get-a-premium-sk...

Skrivet av HiZeY:

CE ? vad är det xD dom har skickat mitt nu hoppas bara jag får det tills imorn annars köper jag det i butik och skickat tillbaks det.

CE = Collector's Edition

Permalänk
Medlem

Kolla på 2600k, wtf... de verkar inte ens försöka konkurrera.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Beställde en del komponenter med 1-3 dagars leveranstid Lördags.

I måndags ändrades status till "Varorna Packas"

I dag (torsdag kväll), fortfarande varorna packas

De verkar "ligga back"? på lagret :&

Svar 2011-11-10
"Hej Fredrik,

Vi har blivit meddelade från lagret att dom ligger back med sina leveranser.

Beklagar att detta drabbat dig.

Har du fler frågor är du välkommen att återkomma. "

Permalänk
Medlem

Kan man bara använda 5 % rabatten endast EN gång eller är det en gång varje månad? Kan lägga in koden men får ingen rabatt

Permalänk
Medlem

Har samma problem.. beställde i Måndags kväll, står fortfarande att de packas.. Frågan är om sakerna fortfarande packas eller om de helt enkelt inte uppdaterat ?
troligtvis packas det fortfarande vilket är dåligt, finns varorna i lager borde de kunna trycka ned det omgående, finns de inte i lager borde det stå på hemsidan. Så svårt kan det inte vara.

Skrivet av Frull3:

Beställde en del komponenter med 1-3 dagars leveranstid Lördags.

I måndags ändrades status till "Varorna Packas"

I dag (torsdag kväll), fortfarande varorna packas

De verkar "ligga back"? på lagret :&

Svar 2011-11-10
"Hej Fredrik,

Vi har blivit meddelade från lagret att dom ligger back med sina leveranser.

Beklagar att detta drabbat dig.

Har du fler frågor är du välkommen att återkomma. "