Permalänk
Medlem

Ja, lite oklart om inte huvudlagret och webbutiken är synkade. Hade hellre betalt några hundra lappar extra på min beställning och tagit Inet för 1-dagars lev tid om jag vetat att det skulle bli så här .....

Sitter just nu med ett par RAM-minnen å en skärm (besätllda från inet igår) å väntar på resten av delarna från CDON . Suck ...

Får se hur detta slutar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

Ja, lite oklart om inte huvudlagret och webbutiken är synkade. Hade hellre betalt några hundra lappar extra på min beställning och tagit Inet för 1-dagars lev tid om jag vetat att det skulle bli så här .....

Sitter just nu med ett par RAM-minnen å en skärm (besätllda från inet igår) å väntar på resten av delarna från CDON . Suck ...

Får se hur detta slutar

Samma här i princip.. Allt är beställt på inet förutom processor och moderkort (just för att moderkortet inte fanns på inet och processorn var billigare)

Permalänk
Medlem

Pengar drogs för ett spel jag inte fick. Pengarna skulle återbetalas snarast. Två veckor gick och jag kontaktade CDON och skrev ett inlägg på prisjakt. Fick inlägget raderat och ärendet stängdes. Om ni tror att ni kommer undan med stöld och kan tysta ner mig kan ni glömma det. När en kund inte betalar, så är det påminnelseavgift och senare inkassoavgift som gäller. Ska jag behöva polisanmälla ärendet vill jag ha minst lika mycket tillbaka i skadestånd som ni kräver av kunder som inte betalar.

Fairshopping nästa...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av gcbossen:

GLAD!

Någon på CDON:s chatt lämnade en kopia till chefen vilket fick grejer att hända; Jag blev precis uppringd och 2GB stämmer till det fasila priset av 1718;) Korten finns på lager även om det inte framgår på hemsidan. Jag ska få mail imorgon om varför samt när jag får grejerna;)

FAN, det trodde jag aldrig! Till alla som köpt dessa kort men räknade med att få "nothing"; GRATTIS TILL OSS!

LOL. Nu ligger det uppe igen med "viss" prishöjning;) 1718-->2390!

Visa signatur

Fraktal R3, Corsair HX 750, Asus P8Z68-PRO, i5 2500k @ 4.8GHz (24/7), H80, 6950 2GB CF @ 890/1536, Corsair SSD 120 GB, WDC 1,5 TB, Samsung 1TB, VENGEANCE 16GB, BenQ 24" LED. Logitech Z-5500, Xonar DS

Permalänk
Medlem
Skrivet av gcbossen:

LOL. Nu ligger det uppe igen med "viss" prishöjning;) 1718-->2390!

Ytterligare en LOL. Spec stämmer fortfarande ej, står omväxlande 1 och 2 GB.

NI som fått mejl från CDON, vad står det på statuset? "Skickat", "Varorna packas" eller "Ej levererat"?

Permalänk
Medlem

Har inga problem med att vänta på kort ett par veckor till
Men pga ovissheten kan ej beställa vattenblock

Permalänk
Medlem

Nu står det att de har kortet i lager med 1-3 dagars leveranstid

Permalänk
Medlem

CDONs personal verkar tvingas jobba på söndag också, hoppas de fixar bakloggen på lagret.

Permalänk

Angående er nystartade "gamingbutik" som enligt er ska ha upp till 50% rabatt på diverse prylar så står det väldigt lite(står på ngra stationära datorer och ngt headset) om vilka saker som är rabatterade och hur stor rabatten är? Priserna ser enligt mig väldigt alldagliga ut.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Hejsan CDON! Jag har en fråga om en fotoskrivare jag köpte hos er, nämligen Canon iP2700. När jag skriver foton blir dom betydligt suddigare och mörkare än dom är om jag kollar på datorn. Tom mammas hp skrivare model liten som hon fick med en kamera är bättre.
Har provat massa olika papper, även riktigt fina högblanka 310G papper som klarar över 7000dpi vilket är mer än skrivaren.
Vad kan felet vara? Mvh Ronnie 60

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

La en order på lite datordelar i söndags, alltså 11-11-06, stod att dem packades hela veckan då dem till slut skickades på fredagen, och jag får dem troligtvis på måndag, Deras 1-3 dagars leverans tid blev till 7dagar, otroligt tråkigt att få vänta så länge på en order för 7300kr.

Chattade med deras support ett antal gånger under veckans gång och dem var totalt vädelösa, en sa tom att leveransen redan skickats men inte blivit uppdaterad, tråkigt att dem ljuger för att få bort problemet för stunden, det jag blev erbjuden för att jag fått vänta var en rabattkod på 50kr, tycker det var som en loska i ansiktet.

nåja det dom hade kunnat göra var att skriva på sin förstasida i stil med "vi har ett överbelastatlager förtillfället och leveranserna kan dröja mer än normalt, vi ber om ursäkt för detta" men troligtvis hade dem förlorat massa kunder på detta, bättre att vara ärliga än att hålla på som dom gjort mot mig....

otroligt besviken...

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipsfingers:

Angående er nystartade "gamingbutik" som enligt er ska ha upp till 50% rabatt på diverse prylar så står det väldigt lite(står på ngra stationära datorer och ngt headset) om vilka saker som är rabatterade och hur stor rabatten är? Priserna ser enligt mig väldigt alldagliga ut.

Jo, är 50-250 Kr rabatt men sen är det ju CDON så dom 'ordinarie' priserna är höjda med 2k så det blir 50%..

t.ex. en SyncMaster S27A950D som jag köpte hos dustin för ett år sedan för 5,3k kostar 5290 hos CDON men ordinarie priset är höjt till 6,1k så dom har en fin rabatt..

Update: Dustin säljer den för samma pris som CDON men utan att skriva '13% rabatt' överallt..

tl;dr CDON höjer ordinarie priset på ALLT så dom kan ha rabatt på ALLT..
Ganska shameless..

Permalänk
Skrivet av convery:

Jo, är 50-250 Kr rabatt men sen är det ju CDON så dom 'ordinarie' priserna är höjda med 2k så det blir 50%..

t.ex. en SyncMaster S27A950D som jag köpte hos dustin för ett år sedan för 5,3k kostar 5290 hos CDON men ordinarie priset är höjt till 6,1k så dom har en fin rabatt..

Update: Dustin säljer den för samma pris som CDON men utan att skriva '13% rabatt' överallt..

tl;dr CDON höjer ordinarie priset på ALLT så dom kan ha rabatt på ALLT..
Ganska shameless..
http://gyazo.com/38b44ab9c32c9e1af647f003d180b0fd.png

Fyra kronor! Den tar vi!

Visa signatur

"He was a soldier of Rome. Honour him."

Chassi: NZXT H2 Svart Mobo: Gigabyte GA-Z68AP-D3 CPU: i5 2500K Heatsink: Xigmatek Gaia Fans: ZM-F3/Sickle Flow RAM: Corsair Vengeance 8 GB GPU: Gigabyte GTX 560Ti OC PSU: FSP 650W 80+ Gold SSD: Crucial M4 64 GB

Permalänk
Cdon.com

Hallå ALLES

Inte ens söndagar är heligt längre.
Priserna har tydligen varit lite koko på senare tid, det beror på en hel del saker som jag tyvärr inte kan gå in på här,
men som jag lovar kommer gynna er och det kommer att gynna er väldigt snart. Ni som har frågor som jag inte svarat
på av någon anledning kan PM:a mig eller skriva de i tråden igen så försöker jag svara så snabbt som möjligt.
Det är i slutet utav månaden snart och ni vet vad det innebär så håll ögonen öppna för snart så smäller det!

PS. Glöm inte att delta i tävlingen som vi anordnar med hjälp utav Sweclockers och glöm inte att utan er så är vi ingenting och att allt går att lösa!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Priserna har tydligen varit lite koko på senare tid, det beror på en hel del saker som jag tyvärr inte kan gå in på här,

Hmm..
"Höja priserna på allt i ett försök att ge CDON PR som butiken som alltid har rea"
vs.
"Totally legit plan that is nothing like the previously mentioned but can't be discussed"

Seems legit :3

Side note;
Ni glömde lägga till 'rabatten' på i7 2600k:n, kostar 2899 medan dom brukar kosta 2500.. i.e. 13.8% billigare.. lika mycket som 'rabatten' är på dom flesta varor som mystiskt nog har gått upp i pris..
Vilket sammanträffande..

Permalänk
Medlem

Hej CDON

Jag undrar om ni lagt in funktion där man ska kunna kombinera flera rabattkoder med varandra? Och om inte, när blir den funktionen klar? Det som har sagts är att det ska vara färdigt nån gång i höst.

Kan ni lägga in följande mus SteelSeries Diablo III Mouse så man kan beställa den hos er? Billigaste på prisjakt just nu är 649kr.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Ser gärna att ni har 15% på lite hörlurar t.ex. Sennheiser 558 eller Sennheiser 598, finns kanske andra som håller med mig.

Permalänk
Skrivet av krillin:

Ser gärna att ni har 15% på lite hörlurar t.ex. Sennheiser 558 eller Sennheiser 598, finns kanske andra som håller med mig.

Nej.

Visa signatur

"He was a soldier of Rome. Honour him."

Chassi: NZXT H2 Svart Mobo: Gigabyte GA-Z68AP-D3 CPU: i5 2500K Heatsink: Xigmatek Gaia Fans: ZM-F3/Sickle Flow RAM: Corsair Vengeance 8 GB GPU: Gigabyte GTX 560Ti OC PSU: FSP 650W 80+ Gold SSD: Crucial M4 64 GB

Permalänk
Medlem

Order 29898716

Hej EDIN / CDON

Skulle uppskatta din hjälp med min order 29898716 Ärendenummer: 91621BFA47 samt 2C8181242C.

MVH // Kundnummer: 5747634

Visa signatur

I7 12700KF / 64GB / 3080 / EK AIO / AX 1600i / R6 /LG 42C2@120

Permalänk

Hoppas ni kör erbjudandet igen på Logitechs G930 som ni hade för någon månad sen. Missade erbjudandet med 1 dag dock ville inte kundtjänst hjälpa till

Permalänk
Medlem
Skrivet av gcbossen:

GLAD!

Någon på CDON:s chatt lämnade en kopia till chefen vilket fick grejer att hända; Jag blev precis uppringd och 2GB stämmer till det fasila priset av 1718;) Korten finns på lager även om det inte framgår på hemsidan. Jag ska få mail imorgon om varför samt när jag får grejerna;)

FAN, det trodde jag aldrig! Till alla som köpt dessa kort men räknade med att få "nothing"; GRATTIS TILL OSS!

Har du eller någon annan fått sitt/sina kort levererade? på min order står det att det "plockas" nu och det har det gjort ett par dagar nu...

Permalänk
Medlem

Sååå... vad hände med order #29772053 egentligen? Ingen leverans efter snart två veckor, och ingen förklaring?

Permalänk
Medlem
Skrivet av toffex9:

Har du eller någon annan fått sitt/sina kort levererade? på min order står det att det "plockas" nu och det har det gjort ett par dagar nu...

Samma här. Var inte orolig dock, lär gå iväg någon gång denna vecka

Permalänk
Medlem

Har CDON problem med leveranstiderna? Hade tänk lägga en beställning på Steelseries Sensai och ett Microsoft X4, väntar dock inte länge än en tag på leverans. Allt annat är under alla kritik enligt mig.

Så är det som snabba eller ej?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Hej CDON
Jag undrar om ni lagt in funktion där man ska kunna kombinera flera rabattkoder med varandra? Och om inte, när blir den funktionen klar? Det som har sagts är att det ska vara färdigt nån gång i höst.
Kan ni lägga in följande mus SteelSeries Diablo III Mouse så man kan beställa den hos er? Billigaste på prisjakt just nu är 649kr.

Hej

Flera rabattkoder ligger på IT's lista, men det finns lite andra projekt som går före tyvärr.
Diablo musen förväntar dyka upp väldigt snart.

Mvh Edin

Skrivet av OnlyCasanova:

Hoppas ni kör erbjudandet igen på Logitechs G930 som ni hade för någon månad sen. Missade erbjudandet med 1 dag dock ville inte kundtjänst hjälpa till

Tja

Håll ögonen öppna!

Skrivet av toffex9:

PM:a mig ditt Ordernr.

Skrivet av aluminium:

Sååå... vad hände med order #29772053 egentligen? Ingen leverans efter snart två veckor, och ingen förklaring?

Hej

Vad jag kan se så har den skickats iväg, men låt mig kika på det.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej

Vad jag kan se så har den skickats iväg, men låt mig kika på det.

Mvh Edin

Kollinumret har aldrig fungerat

Permalänk
Medlem

Beställde en hel drös med prylar i söndags varav allt fanns i lager. undrar dock om saker brukar ta tid då min order packades hela dagen igår?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av toffex9:

Mina 6950 2GB ligger i malmö just nu enligt kolli (som jag själv fick be om). Har stått som "varorna packas" sedan i förrgår. Hoppas nu det inte är nåt strul med design eller minne. Modellen samt spec finns inte enligt XFX hemsida!?

Nåja, bara de är med 2GB... Är det sedan med dubbla fläktar eller ett XXX kort är det bara bonus;)

Visa signatur

Fraktal R3, Corsair HX 750, Asus P8Z68-PRO, i5 2500k @ 4.8GHz (24/7), H80, 6950 2GB CF @ 890/1536, Corsair SSD 120 GB, WDC 1,5 TB, Samsung 1TB, VENGEANCE 16GB, BenQ 24" LED. Logitech Z-5500, Xonar DS

Permalänk
Medlem

Ska vi utgå ifrån de knapphändiga uppgifterna samt det låga priset så är det HD-695X-CNFC och de finns på XFXs hemsida.
Om jag är inte helt ute och cyklar så är det HD6870s PCB med bantad fläktlösning.

EDIT: Mina ligger hos mitt postombud redan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Ska vi utgå ifrån de knapphändiga uppgifterna samt det låga priset så är det HD-695X-CNFC och de finns på XFXs hemsida.
Om jag är inte helt ute och cyklar så är det HD6870s PCB med bantad fläktlösning.

EDIT: Mina ligger hos mitt postombud redan!

Jo, den verkar det ju vara. Men de finns inte på XFX hemsida! Vet inte vad du menar med 6870? Det är ju 6950! Verkar vara många som menar att de är sämre än ref. Men priset är ju helt outstanding 1728!

EDIT: Ligger hos handlaren nu;)

Visa signatur