Permalänk
Medlem

Lacka över mattsvart?

Hej!

Jag har precis sprayat min andra omgång inuti mitt datorchassi med matt svart. Men ser att det är snyggare med blankt... Kan jag bara lacka över med blank svart när allt torkat?

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem

ja det går. dock kanske det inte blir lika bra yta.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Du kan även köpa klarlack och lacka på ett lager med det så bör det se lika dant ut

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

som sagt ovan så går det bra så länge du inte lagt på något lager klarlack eller i detta fall matt klarlack
men du kommer kanske få lägga på några lager extra för att få samma lyster i färgen som om du lackat med blank i från början

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

som sagt ovan så går det bra så länge du inte lagt på något lager klarlack eller i detta fall matt klarlack
men du kommer kanske få lägga på några lager extra för att få samma lyster i färgen som om du lackat med blank i från början

Skrivet av lollol7:

Du kan även köpa klarlack och lacka på ett lager med det så bör det se lika dant ut

Så ni föreslår att jag istället köper klarlack än blanksvart? http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164028641

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem

det beror på HUR blankt du vill ha det
kör du bara med klarlack kan du få lägga på några lager extra för att få det lika blankt
men då det är inne i chassit så spelar det kanske inte så stor roll hur blankt det är
men vill du ha det jätte blankt så skulle jag säga 2-3 lager blank svart först sedan klarlack

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Okeej, då räcker det nog med ett lager för vill inte ha det för blankt (Y)

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Proffsmobbare

Testlackera en yta innan med mattsvarta, låt den torka och testa din blanksvarta över. Det är väldigt ofta färgerna reagerar och börjar koka, det är roligare att se på en planka först än i hela chassit sen.

I regel brukar lacker från samma tillverkare inte koka, men det finns undantag där också. Jag hade väntat iallafall 2 dagar på att den mattsvarta har torkat ordentligt också, reaktion i lösningsmedel är inte roligt att skrapa bort sen.

Permalänk
Medlem

varken mattsvart elr blankt inne i datorn är fint..utan skulle köra på halvblankt isåfall santinsvart!

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...