Permalänk
Medlem

nätagg moddning, tx950 white edition :D

hej

jag har en corsair tx950w som är ett sjukbra och stabil nätagg som jag har haft länge, men det enda problemet med det är att det är inte modulär så det är rätt många långa kablar och så har jag ett litet chassi, så jag har alltid velat bli av med några kablar, som jag inte har något nytta av, som molex-kablarna så jag bestämde för att ta bort dem och ledmodda fläkten och lacka nätagget vit och eftersom många ville se den sleevad så beställde jag vit sleeve, men hann dock bara på fabric. RIP Djungelapa

så här kommer lite bilder på nätagget och på allt jag har gjort.

Enjoy

nätagg moddning, tx950 white edition

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

hehe, najs

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

förresten får ni oxå krashade bilder?

Alla bilder fungerar för mig

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

Alla bilder fungerar för mig

Det är bra bilderna syntes inte innan i min dator, men nu gör de det:D hoppas att du gillade galleriet:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

Det är bra bilderna syntes inte innan i min dator, men nu gör de det:D hoppas att du gillade galleriet:D

Ja det var bra Fick en 4a

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Om man lägger på lite löd-tenn på spetsen av lödkolven så smälter det lättare

Visa signatur

Kort efter chocken knycker Alfons sågen ur "pappas" verktygslåda och det hela tar en ände med förskräckelse när han ett par timmar senare leker doktor med Milla.

Permalänk
Medlem

Är det vita eller blåa leds du använder? Om det är vita, vart köpte du dom? Letar själv efter sådanna

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av modigh93:

Om man lägger på lite löd-tenn på spetsen av lödkolven så smälter det lättare

Det har också testat, har oxå testat med en annan lödpenna 30w, min är 15 fast ingen skillnad :/ men testade på ett annat nätagg så gick det:D corsair har sitt kvalitet:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av eatorb:

Är det vita eller blåa leds du använder? Om det är vita, vart köpte du dom? Letar själv efter sådanna

Det är vita 5mm leds, lyser sjuktbra tyvker jag, jag plockade ut de från ett billig cykellyse:D 8st leds för 10kr har fem sånacykellyse kvar ;D kolla ebay, tradera eller kjelochcompany, jag rekomenderar ebay, min pappa köpte en billampa för 15, tror att den hade 24leds ;D köp dej såna och plocka ut leds 72leds 12 v

Permalänk
Medlem

Dedär blev riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

bra modd, gillar slut resultatet! (y)

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk

Skit vad snyggt det blev

Permalänk

Riktigt snyggt! Skulle gärna göra det själv men vet inte hur samt har inte verktygen att göra detta.

Grymt snygg iallfall

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Snyggt

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

originellt!

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem
Permalänk

Du borde ps:a klistermärket till typ vit o svart och sen sleeva!! Skit snyggt annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meshuggan:

Du borde ps:a klistermärket till typ vit o svart och sen sleeva!! Skit snyggt annars

tackar!! sleeving får vänta!!har aldrig sleevat för ut och jag och en vän ska typ försöka modda ett icke modulär nätagg så att den blir modulär(på hans nätagg så klart) och om det går så sleevar jag mitt, när det är modulär:D , men det lösningen jag kom på "att spänna sleevet" är väl inget dåligt lösning

funderar också på det där med klistermärket, kanske "TX 950 WHITE EDITION"

Permalänk

Gjorde samma sak till ett tidigare bygge, alltid kul med lite mer ingående mods utan att det blir ett helt bygge en klar 4a

Permalänk

Mycket snyggt men den gula lappen förstör verkligen helhetsintrycket, den måste verkligen bytas ut mot en vit. Sen hade det ju inte varit fel att se det sleevat senare men det ser bra ut som det gör nu också. Hade dock varit tufft att se med sleeve moddning samt modulärmoddning.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Avstängd

Ta bort klister lappen!!! ser gräsligt ut. 5p om du tar bort den.

Permalänk
Medlem

Inget sleevande när du är i farten? :/

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt! Blir sugen på att göra så med mitt också
Hade vart en 5'a om du sleevat också

Permalänk
Medlem

Riktigt bra blev det! Är det vit lack färg, eller vanlig vit mattfärg? Funderade på dra till med att göra likadant som dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Riktigt bra blev det! Är det vit lack färg, eller vanlig vit mattfärg? Funderade på dra till med att göra likadant som dig

tack det är vit blank, köpte burken från maxi för 65kr för 500ml, sjukt billigt, men om det finns en clasohlson nära dej så fråga dem om crc pro paint, tror att det kostar 40kr hos de, och glöm inte att ladda upp lite bilder för att det är alltid roligt med nya gallerier

och förresten du kan få en matt look med blank färgspray, genom att färga långt ifrån och med många lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Inget sleevande när du är i farten? :/

nej tyvärr, har aldrig gjort det förut och nätagget är inte modulär så det kommer att vara jobbigare och jag vill inte har sleevet utanför nätagget :/ men det kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Mycket snyggt men den gula lappen förstör verkligen helhetsintrycket, den måste verkligen bytas ut mot en vit. Sen hade det ju inte varit fel att se det sleevat senare men det ser bra ut som det gör nu också. Hade dock varit tufft att se med sleeve moddning samt modulärmoddning.

Skrivet av drulle:

Ta bort klister lappen!!! ser gräsligt ut. 5p om du tar bort den.

tack jag har laddat ner klistermärket och försöker få den vit och ändrar designen lite också med photoshop men är ingen bra PS användare så jag får se @ zetaxtremel jag har inte börjat med modulärmoddningen för att jag har inte fått de kablarna jag har beställt, 8 pin förlängare det dröjer ett tag till, eftersom det är frifrakt

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

tack jag har laddat ner klistermärket och försöker få den vit och ändrar designen lite också med photoshop men är ingen bra PS användare så jag får se @ zetaxtremel jag har inte börjat med modulärmoddningen för att jag har inte fått de kablarna jag har beställt, 8 pin förlängare det dröjer ett tag till, eftersom det är frifrakt

Hojta om du behöver hjälp med PS. Har jobbat på Webb/Reklambyrå och jobbar en del frilans med reklam så jag är van vid att jobba i PS.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]