Permalänk
Medlem

MW3 eller BF3

Tjena alla gäjmers.

länge sen jag lirade nåt krigsspel men har efter att jag tröttnat på Crysis 2 (för låg spelkänsla då alla banor/uppdrag känns likadana och alla rör sig och skjuter likadant (på samma sätt) hela tiden) och i väntan på diablo3 bestämt mig för att testa nåt nytt kul spel.

Jag testade BF3 betan lite men jag är mer av en SP spelare.

Jag minns att jag verkligen Gillade Operation Flashpoint + 1a exp(glömt namn), Ghost Recon (1), H-L, H-L 2. finns nog något mer men dessa är de som jag minns just nu att jag gillade mest. Har inte spelat något BF eller CoD då dessa dykt upp under min spelfria period.

Crysis 2 (DX11) har ju gjort mig lite extra förtjust i bra grafik, men själva spelkänslan är viktigast. Har provat Arma 2 men det tyckte jag blev lite väl segt, Ooptimerat, grafiken/musen laggade osv. även kört CoD 4 MW demo vilket är rätt kul men inte tillräckligt för att köpa det.

Finns det något av MW3 eller BF3 som kan rekommenderas till mig? eller blir det till att leta efter t ex Op Flashpoint/Ghost Recon (senaste) eller liknande för att få den där härliga roliga spelkänslan igen. eller funkar något av de nämnda.

och snälla, inga inlägg som "MW3 FTW" eller BF3 är skitbra. Ge mig förslag men kom också med en förklaring vad som gör förslaget det bättre alternativet. Det underlättar ifall ni också provat de spel jag nämnt och gillat så ni kan jämföra just mina "gillaspel" mot MW3 och BF3

Jag kör givetvis endast PC

Tack på förhand.

/rolle

Visa signatur

F-D Define R3-Svart Intel Core i5 2500K 3,3GHz MSI P67A-C45 REV B3 Corsair 8GB (4x2048MB) 1333MHz@1600 1,5V MSI Radeon HD6950 2GB Hårddisk: OS-Disk, 120GB SSD Intel 510 XtraHDD 500GB Samsung Spinpoint F3 Optiarc AD-7260S DVD±RW Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk Acer TFT 22" P226HQ LED Corsair TX 650W V2 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

MW3 för Singleplayer/Multiplayer
BF3 endast för Multiplayer! SP spelar man klart på några timmar...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Jag blev väldigt bra på mw2 och efter ett tag så kände man att man saknade något. Efter det provade jag BFBC2 och är helt fast. Men båda är bra.

Ska du spela med kompisar, välj BF3!

Permalänk
Medlem

Tack för 2 bra svar blir nog till att invänta fler svar, men det verkar som det lutar åt MW3, kanske blir till att kolla in typ Op flashpoint och ghost recon igen. fast de nyare spelen då. finns det fler spel med samma spelglädje som jag helt har missat?

Visa signatur

F-D Define R3-Svart Intel Core i5 2500K 3,3GHz MSI P67A-C45 REV B3 Corsair 8GB (4x2048MB) 1333MHz@1600 1,5V MSI Radeon HD6950 2GB Hårddisk: OS-Disk, 120GB SSD Intel 510 XtraHDD 500GB Samsung Spinpoint F3 Optiarc AD-7260S DVD±RW Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk Acer TFT 22" P226HQ LED Corsair TX 650W V2 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

För singleplayer tycker jag du ska dra till med något bättre spel. Hard Reset kan jag rekommendera!

Permalänk
Medlem

Singularity tyckte jag var skoj.

Permalänk

Om du inte har spelat storyn i de tidigare MW spelen så går du miste om något :3

Permalänk
Medlem

Cod krossar tyvärr bf i SP, självklart val där.

F.E.A.R första spelet tycker jag var grymt. Inte brutal grafik, men en härlig stämning.
Annars så är Dead space nice om man vågar, även metro 2033.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Om du väljer mellan BF3 och MW3 och vill veta vilken som har bäst singelplayer, skulle jag nog tippa på MW3, och då är jag ändå ett BF3-fan. BF3 har fetare multiplayer på PC, men singelplayer tror jag nog ändå du blir mer nöjd med MW3.
Finns ju andra mycket bra singelplayer-shooters där ute. Testat Bioshock?
Gillar du ghost reacon kanske några av rainbow six spelen, eller något gamalt Splinter Cell passa också?
Om du bara är ute efter bra singelplayer-upplevelser, men inte måste ha shooters finns det ju en hel drös med bra rollspel där ute. Kan mycket starkt rekommendera Mass Effect om du inte kört det. Ettan är mer ett renodlat rollspel, men tvåan kan klassas väldigt mycket som en tredjepersonsskjutare, med en fantastisk och gripande story och värld.
En mycket bra online-shooter som ändå är ganska casual (BF3 och MW3 kan vara ganska hårt ibland...) är Team Fortress 2, otroligt underhållande, och för den delen också gratis på Steam! Absolut värt ett försök, det har en stor och trogen spelarbas och det uppdateras hela tiden!
Annars finns ju också gamla klassiker som Far Cry (föregångaren till Crysis) och lite äldre Hitman-spel (finns också nyare).
Borderlands är en väldigt roligt och mysigt fps-rollspel, och det går också att köra coop

Så, här har du en hel drös med bra spel, bara att välja och vraka

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

varför köper du inte bara båda och testar vad du gillar mest ? Svårare än så är det väl inte.

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk

Tycker du kan skrota iden med MW3 och BF3 när det kommer till SP och om du bara måste ha nått av dom så är MW3 väldigt close combat,snabb action,små skalligt och BF3 också close combat men också long range,snabb action men även lite seg ibland,det mest stor skalliga MP spelet förutom arma 2.

Det mesta handlar om smak

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnt, spela igenom åtminstone MW2 innan så att du kommer in i storyn så att säga (om du ska köra på MW3).
BF3 har mycket bättre MP imo, medan Modern Warfare har roligare campaign.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

kan väll fortfarande vara bättre och roligare, även om det är lite kortare eller hur ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Skrivet av zachie:

Tjena alla gäjmers.

länge sen jag lirade nåt krigsspel men har efter att jag tröttnat på Crysis 2 (för låg spelkänsla då alla banor/uppdrag känns likadana och alla rör sig och skjuter likadant (på samma sätt) hela tiden) och i väntan på diablo3 bestämt mig för att testa nåt nytt kul spel.

Jag minns att jag verkligen Gillade Operation Flashpoint + 1a exp(glömt namn), Ghost Recon (1), H-L, H-L 2. finns nog något mer men dessa är de som jag minns just nu att jag gillade mest. Har inte spelat något BF eller CoD då dessa dykt upp under min spelfria period.

Crysis 2 (DX11) har ju gjort mig lite extra förtjust i bra grafik, men själva spelkänslan är viktigast. Har provat Arma 2 men det tyckte jag blev lite väl segt, Ooptimerat, grafiken/musen laggade osv. även kört CoD 4 MW demo vilket är rätt kul men inte tillräckligt för att köpa det.

Finns det något av MW3 eller BF3 som kan rekommenderas till mig? eller blir det till att leta efter t ex Op Flashpoint/Ghost Recon (senaste) eller liknande för att få den där härliga roliga spelkänslan igen. eller funkar något av de nämnda.

och snälla, inga inlägg som "MW3 FTW" eller BF3 är skitbra. Ge mig förslag men kom också med en förklaring vad som gör förslaget det bättre alternativet. Det underlättar ifall ni också provat de spel jag nämnt och gillat så ni kan jämföra just mina "gillaspel" mot MW3 och BF3

Tack på förhand.

/rolle

Eftersom du ska spela diablo3 antar jag att du gillar RPG-spel. Kör oblivion eller något likt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Eftersom du ska spela diablo3 antar jag att du gillar RPG-spel. Kör oblivion eller något likt.

Och efter det skyrim;-)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

kan väll fortfarande vara bättre och roligare, även om det är lite kortare eller hur ?

Är en COD spelare i grunden och testade BF3 SP.. länge sedan jag blev så besviken!

Grafikmässigt var det oövervinnligt.. men spelmässigt suger det.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Som flera nämnt tidigare så är MW serien bättre på SP än BF3. BF3 är lite mer likt Operation Flashpoint, mest it MP dock. BF3 styrka är multiplayer, grafik samt ljudet anser jag. Sen bör man komma ihåg att det är lite olika typ av spel där BF3 handlar mer om storskalighet, lite som OFP, medan MW3 är mer kompakt och snabbare action.

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Är en COD spelare i grunden och testade BF3 SP.. länge sedan jag blev så besviken!

Jag saknade episka recon-missions på bf3 SP.

Sen ska ju tilläggas att cod SP blir så bra för att de inte behöver göra det verkligt. BF är ju mer begränsat.(De vill hålla det realistiskt)

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Jag saknade episka recon-missions på bf3 SP.

Sen ska ju tilläggas att cod SP blir så bra för att de inte behöver göra det verkligt. BF är ju mer begränsat.(De vill hålla det realistiskt)

50/50 gameplay/film kändes det som.. Hade hellre sett en action B-rulle, än lirat SP på BF3.

Dessutom ledsagad hela tiden som om man gick på dagis eller nå´t..

Visa signatur

Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

För MW3 SP lär inte ta slut på typ 4 timmar? Den tiden tog BF3 SP för mig, och MW2 tog ju inte speciellt lång tid.

Nädu, ska man ha SP får man leta efter nått RPG. Fallout 3/Vegas kanske?

Skrivet av DaBone:

Prövat MP? Och vad tyckte du sög?

Ska jag vara helt ärlig så känns MW3 mer som ett jävligt dyrt map-pack till MW2. Producenterna kan omöjligen vara stolta över vad de skapat.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Det förvånar mig att ingen har nämnt Deus Ex Human Revolution.
Visst det kanske inte är som Crysis 2, MW3 eller BF3 men det verkar ju som att TS gillar rollspel och vill ha ett shooter med rätt så bra grafik och story. Det är bara Single Player men det är ett riktigt bra spel som jag kan rekommendera till alla som vill ha ett mer RPG inriktat FPS.

Annars som flera har sagt så kommer nog MW3 ha mycket bättre Singleplayer än vad BF3 har.

Permalänk
Medlem

Cod om man kan aima och vill vinna. BF om man kör med flera polare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Prövat MP? Och vad tyckte du sög?

Har inte gett mig in på MP ännu.. men av det jag sett, så ser det väldigt bra ut och det säger ju också "alla" som har spelat det.
Men nu var det inte MP-läget vi diskuterade utan SP..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Cod har alltid haft väldigt bra storys och SP läge. Visst, sitter man och pressar kan man klara ut det på 5timmar, men det orkar inte alla. BF är häftigt i Multiplayer, inte SP. Köp Cod.

Permalänk
Medlem

Har du inte möjlighet till att införskaffa båda spelen? Personligen älskar jag båda två, BF3 multiplayer är fantastiskt! Har du några vänner som kör BF3 så är det helt klart ett plus.

Skulle du dock kört på konsol skulle jag enkelt rekommendera MW3. BF3 (gäller också BFBC2) är ingen höjdare på konsoler enligt mig, mest för att jag inte klarar av att köra en FPS på 30 FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Och efter det skyrim;-)

Där har vi förmodligen godis för den enspelarfrälste. På fredag kommer det!

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag gör en helgardering och köper båda. Bara runt 800 kronor ändå.

Visa signatur

Fractal Design R3 Black | i5-2500K | Corsair TX750M | EVGA GTX 580 (single) | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 |Corsair Vengeance 8GB CL8 | Western Digital Black 1TB | Crucial SSD C300 256GB | BenQ G2412HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av zachie:

Tjena alla gäjmers.

Tack på förhand.

/rolle

Om du vill spela ett jävla bra SP så ska du börja med COD4:MW

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd

Köp båda två, mw3 och bf3 har olika känslor. BF3 är roligt när det är många som spelar, mycket som händer i kriget. MW3 är samma känsla som de äldre (mw2,mw). Det är svårt att beskriva känslan men vad jag tycker är att det är inte fel att köpa båda, de är riktigt bra spel men en förbättring av de äldre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Cod om man kan aima och vill vinna. BF om man kör med flera polare.

Haha, dagens.

Jag kan hålla med till viss del.
CoD om man vill vara på små mapps, springa och bara döda, lite cs i det hela.

Att böra BF med polare via skype/mumble etc, alltså tillsammans i en squad, går inte ens att jämföra med CoD.
BF är oövervinnerligt när det kommer till lagarbete, taktik och verkligen kämpa sig uppåt.

CoD är som sagt bara ruscha och döda.

Smaken är som baken dock såklart ..