Permalänk
Medlem

Jag älskade också Ghost recon. Om du inte spelat GRAW 1 & 2 så tycker ja du ska göra de, SP är riktigt kul i dessa. Multiplayer är nästan dött, men det finns några som fortfarande kör

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

med battlefield 3 släppt så skulle jag säga att cod och bf har aldrig varit mer lika varandra. ända som skiljer är väl fordon men kör du infantry så är det väldigt likt cod måste jag säga.

rocket och noobtube spammande från alla spelare och andra likheter. så du blir nog nöjd vad du än köper

Permalänk
Skrivet av zachie:

Tjena alla gäjmers.

länge sen jag lirade nåt krigsspel men har efter att jag tröttnat på Crysis 2 (för låg spelkänsla då alla banor/uppdrag känns likadana och alla rör sig och skjuter likadant (på samma sätt) hela tiden) och i väntan på diablo3 bestämt mig för att testa nåt nytt kul spel.

Jag testade BF3 betan lite men jag är mer av en SP spelare.

Jag minns att jag verkligen Gillade Operation Flashpoint + 1a exp(glömt namn), Ghost Recon (1), H-L, H-L 2. finns nog något mer men dessa är de som jag minns just nu att jag gillade mest. Har inte spelat något BF eller CoD då dessa dykt upp under min spelfria period.

Crysis 2 (DX11) har ju gjort mig lite extra förtjust i bra grafik, men själva spelkänslan är viktigast. Har provat Arma 2 men det tyckte jag blev lite väl segt, Ooptimerat, grafiken/musen laggade osv. även kört CoD 4 MW demo vilket är rätt kul men inte tillräckligt för att köpa det.

Finns det något av MW3 eller BF3 som kan rekommenderas till mig? eller blir det till att leta efter t ex Op Flashpoint/Ghost Recon (senaste) eller liknande för att få den där härliga roliga spelkänslan igen. eller funkar något av de nämnda.

och snälla, inga inlägg som "MW3 FTW" eller BF3 är skitbra. Ge mig förslag men kom också med en förklaring vad som gör förslaget det bättre alternativet. Det underlättar ifall ni också provat de spel jag nämnt och gillat så ni kan jämföra just mina "gillaspel" mot MW3 och BF3

Jag kör givetvis endast PC

Tack på förhand.

/rolle

Tänkte lite på att om du vill spela att bra SP FPS så kan jag rekommendera Borderlands om du inte redan spelat det Kanske var offpoint..

Men vill du ha ett snabbt FPS så ta Mw3 och om du vill ha ett teamwork spel så är BF3 bra

Permalänk
Medlem

Hejsan zachie,

Skrivet av zachie:

Tjena alla gäjmers.

länge sen jag lirade nåt krigsspel men har efter att jag tröttnat på Crysis 2 (för låg spelkänsla då alla banor/uppdrag känns likadana och alla rör sig och skjuter likadant (på samma sätt) hela tiden) och i väntan på diablo3 bestämt mig för att testa nåt nytt kul spel.

Jag testade BF3 betan lite men jag är mer av en SP spelare.

Jag minns att jag verkligen Gillade Operation Flashpoint + 1a exp(glömt namn), Ghost Recon (1), H-L, H-L 2. finns nog något mer men dessa är de som jag minns just nu att jag gillade mest. Har inte spelat något BF eller CoD då dessa dykt upp under min spelfria period.

Crysis 2 (DX11) har ju gjort mig lite extra förtjust i bra grafik, men själva spelkänslan är viktigast. Har provat Arma 2 men det tyckte jag blev lite väl segt, Ooptimerat, grafiken/musen laggade osv. även kört CoD 4 MW demo vilket är rätt kul men inte tillräckligt för att köpa det.

Finns det något av MW3 eller BF3 som kan rekommenderas till mig? eller blir det till att leta efter t ex Op Flashpoint/Ghost Recon (senaste) eller liknande för att få den där härliga roliga spelkänslan igen. eller funkar något av de nämnda.

och snälla, inga inlägg som "MW3 FTW" eller BF3 är skitbra. Ge mig förslag men kom också med en förklaring vad som gör förslaget det bättre alternativet. Det underlättar ifall ni också provat de spel jag nämnt och gillat så ni kan jämföra just mina "gillaspel" mot MW3 och BF3

Jag kör givetvis endast PC

Tack på förhand.

/rolle

Både CoD MW- och BF-serierna är först och främst MP.
Personligen tycker jag att SP-delen i både MW1 och MW2 är otroligt scriptade: du måste göra vissa saker för att komma vidare, oavsett om det känns förnuftig.

Satsa istället på en FPS som först och främst är framtagen för SP. FEAR, Dead Space Bioshock etc. Jag har provat FEAR lite grand och det var eoner bättre i SP än MW. HL2 är inte det nyaste, men det är ett av de bästa SP FPS som tagits fram. Köp om du int ehar. Du får HL2 Orange Box får du för runt 100:-
Dessvärrre är ingen av dem någon "krigs"-FPS dock

Permalänk

Tycker det blir ganska tröttsamt med denna eviga diskussion

Spelen är helt olika och de flesta har en klar favorit, kan man inte bara komma fram till det?

For the record, BF tar MW tusen gånger om

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk

Gillar man strider på stora öppna fält, då är BF3 den för dig.
Gillar man strider på små tajta områden, då är MW3 den för dig, eller Operation Metro på BF3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Cod krossar tyvärr bf i SP, självklart val där.

F.E.A.R första spelet tycker jag var grymt. Inte brutal grafik, men en härlig stämning.
Annars så är Dead space nice om man vågar, även metro 2033.

och bf krossar cod i multiplayer, så det jämnar ut sig

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpt BF3 för att det är billigare, sen när jag fått råd köpt MW3

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

MW3 för Singleplayer/Multiplayer
BF3 endast för Multiplayer! SP spelar man klart på några timmar...

Jag har inte spelat mw3 än men mw och mw2 körde jag på runt 5 timmar var och bf3 var väl likvärdig där med. kommer mw3 vara så mycke längre än dem andra mw spelen?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Personligen kommer jag nog alltid köra bf istället för mw. dock blir det lite mw på boxen. och bf3 på datorn. men om dom inte fixar till en del birster i bf3 så kommer nog mw3 få en extra boost. den 11

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk

Förstår inte hur ni kan tycka bättre om SP i cod, gillade cod4 sp men då var det liksom nytt för mig. mw2 var inget att hurra för. Har precis börjat med BF3s sp och tycker den var helt grym, början på op swordbreaker kändes ju riktigt realistisk!

Kanske inte ska uttala mig än eftersom jag spelat så lite av bf3s sp dock.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Cod krossar tyvärr bf i SP, självklart val där.

F.E.A.R första spelet tycker jag var grymt. Inte brutal grafik, men en härlig stämning.
Annars så är Dead space nice om man vågar, även metro 2033.

Det är ju en smaksak, t ex. jag gillade inte cod4 & mw2 sp, var för tråkigt och var dåligt scriptat (stog man längst bak kom det oändligt med fiender, sprang man fram 10m slutade dom komma...) så jag kunde inte lira färdigt dom. BC2 däremot var roligt och man kände inte av scriptet och då kunde jag t.om spela till slutet. BF3 känns dock likadant som cod serien, ingen humor och scriptat så jag slutade lira det.

OT: Om det inte måste vara krigsspel så skaffa mafia 2 för storyn och portal 2/1 för humorn

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

Hej och tack för alla bärliga bra svar Eftersom jag inte vill spela multiplayer så lutar det nog åt MW3, Men det har ju dykt upp en del titlar som jag ska kolla upp närmare
Anledning till att inte införskaffa båda spelen heter snålhet. jag vill inte lägga ut mer än runt 3-500 kr för att stilla min lilla spelhunger i väntan på Diablo 3.
Det är krigsspel jag vill lira. sen om jag skjuter ryssar, talibaner eller andra spelar mindre roll, bara jag får jaga och skjuta människor. (det ser jävligt kul ut i text iallafall, undrar om storebror lyssnar och tror att jag gör en breivik och övar mig. haha )

såg för övrigt nåt klipp om ett spel som hette nåt i stil med sniper bla bla nånting. det verkade lite kul men är det verkligen bra i längden? nån som spelat det och kan nämna något om det?

Tack för alla bra och roliga svar, skall försöka få bättre tid och kolla igenom några andra titlar och skriver här igen. fortsätt gärna med förslag om andra liknande spel som jag missat.

Visa signatur

F-D Define R3-Svart Intel Core i5 2500K 3,3GHz MSI P67A-C45 REV B3 Corsair 8GB (4x2048MB) 1333MHz@1600 1,5V MSI Radeon HD6950 2GB Hårddisk: OS-Disk, 120GB SSD Intel 510 XtraHDD 500GB Samsung Spinpoint F3 Optiarc AD-7260S DVD±RW Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk Acer TFT 22" P226HQ LED Corsair TX 650W V2 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Med MW3 vet man i alla fall vad man får. BF3 är en soppa av falsk marknadsföring och tomma löften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Med MW3 vet man i alla fall vad man får. BF3 är en soppa av falsk marknadsföring och tomma löften.

Skaparen av tråden skrev: "och snälla, inga inlägg som "MW3 FTW" eller BF3 är skitbra. Ge mig förslag men kom också med en förklaring vad som gör förslaget det bättre alternativet."

Skön kille den där Razman

OnT: BF3 rekommenderas starkt oavsett "skill" då det erbjuder en oerhörd variation att spela på. MW3 har jag inte hunnit pröva än men jag har lirat alla cod spel sedan cod2 och kan inte direkt se MW3 som värt pengarna. Jag lirar cod endast för klanliret vilket innebär att jag dock köper spelet endå

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilgam:

Skaparen av tråden skrev: "och snälla, inga inlägg som "MW3 FTW" eller BF3 är skitbra. Ge mig förslag men kom också med en förklaring vad som gör förslaget det bättre alternativet."

OnT: BF3 rekommenderas starkt oavsett "skill" då det erbjuder en oerhörd variation att spela på. MW3 har jag inte hunnit pröva än men jag har lirat alla cod spel sedan cod2 och kan inte direkt se MW3 som värt pengarna. Jag lirar cod endast för klanliret vilket innebär att jag dock köper spelet endå

Nu var det mer en kommentar till ts "..så lutar det nog åt MW3." men jag borde läst hela startinlägget innan jag postade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilgam:

Tyckte han både kom med förslag och förklaring varför det ena förslaget är bättre än det andra..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Varför kör samma person enduro, båt, bil och sporthoj på sommaren? Varför äger samma person både snowboard och twintips? Varför kan man inte spela två spel?

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Jag vet fortfarande inte vad jag ska välja, men nu efter lite demospelande (nej jag laddar inte hem spel olagligt för att testa dem, bara lagliga demos (kanske dumt? ) känns det inte som om jag får någon riktigt rolig spelkänsla i varken BF eller CoD. Jag har kanske blivit för gammal för att njuta av spel som man gjorde förr eller så kommer känslan när man väl sitter där. jag tror det blir MW3 trots alla klagomål på grafiken

Skrivet av RaZman:

Inte för att vara sån, men det verkar inte riktigt stämma för nu lite efter releasen så verkar det som många är besvikna på spelet. Har läst att de kallar det expansion, eller bara map-pack typ.

Skrivet av sCaz:

Varför kör samma person enduro, båt, bil och sporthoj på sommaren? Varför äger samma person både snowboard och twintips? Varför kan man inte spela två spel?

Jag kör eller äger varken enduro, båt eller sporthoj, bara en bil.
Jag äger varken snowboard eller twintips och kommer aldrig göra det heller.
Jag skrev i tidigare inlägg att jag är för snål för att köpa bägge spelen.

Visa signatur

F-D Define R3-Svart Intel Core i5 2500K 3,3GHz MSI P67A-C45 REV B3 Corsair 8GB (4x2048MB) 1333MHz@1600 1,5V MSI Radeon HD6950 2GB Hårddisk: OS-Disk, 120GB SSD Intel 510 XtraHDD 500GB Samsung Spinpoint F3 Optiarc AD-7260S DVD±RW Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk Acer TFT 22" P226HQ LED Corsair TX 650W V2 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av zachie:

Inte för att vara sån, men det verkar inte riktigt stämma för nu lite efter releasen så verkar det som många är besvikna på spelet. Har läst att de kallar det expansion, eller bara map-pack typ. .

Precis vad jag syftade på. Ingen kan väl ha väntat sig annat än MW2/Black Ops med nya banor och ett och annat nytt vapen? Gillade man föregångarna så gillar man uppföljaren - oavsett om den är prisvärd eller ej. De som köper BF3 för att de älskade BF2 lär bli enormt besvikna.

Permalänk
Medlem

Om du mer är ute efter SP så skulle jag inte rekomendera något av spelen då både BF och CoD är focuserade på MP delen och har väldigt korta SP lägen. Sen kan jag tyvärr inte rekomendera någon SP shooter då jag inte är så mycket för just FPS single player spel utan är mer en hårdbiten MP spelare där. Men som sagt för singleplayer läget skulle jag inte rekomendera något av dom i dagsläget, kanske när priset hamnat runt 200:-

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //