Permalänk
Medlem

chassi rekomendation

Är ute efter ett bra chassi som man kan dra kablar snyggt i på baksidan o dyl. mitt som jag har nu är de inga hål alls bakom så har ett stort nystan kablar i chassit.

tack sam för svar

Permalänk
Medlem

ace ecco 220 350kr på teknikmagasinet, du kan dra kablarna snyggt fram i chassit och dom döljs sedan utav hårddiskarna, helt sjukt chassi för priset, men om du har mer pengar så kan du köpa ett dyrare, men rekomenderar detta!
lite bilder
http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/9...

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem

Vad har du för krav, budget? Ska du ha för typ av chassi? ska det vara synligt eller relativt bortgömt. Har du kraftfull dator = behöver mycket kylning.
Vill du ha ett tyst chassi. Bryr du dig om USB3 etc

Permalänk
Medlem

själv köper jag bara hightowers, och aldrig utan dammfilter, oftast så brukar reglen "du får vad du betalar för" gälla.
själv gillar jag stilrena chassin

http://www.inet.se/artikel/6903506/lian-li-pc-a77f-svart

Permalänk
Skrivet av Malawie:

ace ecco 220 350kr på teknikmagasinet, du kan dra kablarna snyggt fram i chassit och dom döljs sedan utav hårddiskarna, helt sjukt chassi för priset, men om du har mer pengar så kan du köpa ett dyrare, men rekomenderar detta!
lite bilder

Köpte det till en dator. Riktigt bra!

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

lite bilder

Skrivet av Swedish Berserk:

Köpte det till en dator. Riktigt bra!

för 350kr kan jag inte tänka mig att man får något att hurra för, klart har man inga krav så

Permalänk
Skrivet av golom:

för 350kr kan jag inte tänka mig att man får något att hurra för, klart har man inga krav så

Ursäkta? Varför så lack? Det är ett riktigt bra chassi dessutom prisvärt. Så bara för att det är billigt är det automatiskt skräp? Tur att man inte köper dyra grejer i tron om att det då måste vara bra för då blir man nog ofta besviken. Så du menar att jag inte har några krav när jag köper mina grejer?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har ett fractal design Define Mini och det gåt väldigt bra att dra kablar bakom moderkorts plåten!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Mitt Fractal Design Arc har gått om plats för kabeldragning.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Mitt Fractal Design Arc har gått om plats för kabeldragning.

Arc är underbar. Byggde åt polaren i ett sånt i veckan. Rekomenderas starkt!

Visa signatur

Gamestation: ASUS P8Z68-v Pro gen3 <> i5 2500k@4.7gHz + Silver Arrow <> Vengeance LP 16GB <> Radeon HD7970@1125/1575 <> Crucial m4 128GB <> P280 + GT 1450 x2 <> Corsair AX750 <> Dell u2412m

Workstation: MacBook Pro 15" 2010 edition

Permalänk
Medlem

Fractal Design Arc är ett ypperligt bra chassi för sin pris klass.
Vill man ha ett lite mer exklusivt chassi skulle jag nog före slå Corsair Obsidian 650D.

Permalänk
Medlem

chassit i sign är riktigt nice och väldigt svalt samt de var riktigt billigt

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Fractal design arc lätt som en plätt att dra kalblarna snyggt

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Det är ett riktigt bra chassi dessutom prisvärt. Så bara för att det är billigt är det automatiskt skräp? Tur att man inte köper dyra grejer i tron om att det då måste vara bra för då blir man nog ofta besviken. Så du menar att jag inte har några krav när jag köper mina grejer?

Billiga chassin behöver inte vara dåliga, se bara på Yeong yang. Däremot så har ace ecco 220 väldigt tunna plåtar och det hade jag aktat mig för. avråder alla från att köpa dem med bundlade nätdelar!

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Billiga chassin behöver inte vara dåliga, se bara på Yeong yang. Däremot så har ace ecco 220 väldigt tunna plåtar och det hade jag aktat mig för. avråder alla från att köpa dem med bundlade nätdelar!

visst fan är det tunn plåt, men eftersom det är så litet så behövs det knappast, och OM man nu inte gilla tunna plåtar kan man staga det?

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem

rekomenderar fractal designs arc då jag har ett själv och är riktigt nöjd:D

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Märklig tråd där det ges råd hejvilt utan något att förhålla sig till.

Vad för prisklass hade TS tänkt sig?

Omöjligt att ge råd i detta utan att veta hur mycket du är beredd att betala!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

Ja precis. Ja det kanske den har. Den är ändå otroligt tyst och bra kylning. Sen är den inte bundlad med någon nätdel så vet inte vad du vill ha sagt med det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

visst fan är det tunn plåt, men eftersom det är så litet så behövs det knappast, och OM man nu inte gilla tunna plåtar kan man staga det?

Varför ska ett litet chassi vara känsligt för stötar, böjas lätt och vara väldigt känsligt för vibrationer? Man kan sätta dit bitumen men jag hade hellre lagt pengarna på en yeong yang låda eller en begagnad Chieftec låda där plåten är 1 mm. Tunn plåt har ingen positiv inverkan alls förutom på priset för tillverkaren, vill man ha det lätt köper man aluminium.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Ja precis. Ja det kanske den har. Den är ändå otroligt tyst och bra kylning. Sen är den inte bundlad med någon nätdel så vet inte vad du vill ha sagt med det?

Otroligt tyst är den knappast med så rasslande tunna plåtar och ACE är inte heller kända för att marknadsföra tysta fläktar då dessa sågats under recensioner för såväl ljudnivå som luftflöde. När det finns billiga lådor för samma pris och någon hundralapp till som är mycket bättre så förstår jag inte varför man nöjer sig med en mindre bra låda och ännu mindre stödjer ett företag med falsk marknadsföring.

Hade konsumenter inte bojkottat dessa företag så hade det varit nästan omöjligt att få tag i en bra nätdel och 80 % hade varit ACE, Ratsurbo, Q-tec och Colors IT som resulterat i att folks datorer faktiskt gick sönder och pga av avsaknad av säkerhetsåtgärder kanske tom i slutänden orsakade att någon dog pga elfel.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

Otroligt tyst är den knappast med så rasslande tunna plåtar och ACE är inte heller kända för att marknadsföra tysta fläktar då dessa sågats under recensioner för såväl ljudnivå som luftflöde. När det finns billiga lådor för samma pris och någon hundralapp till som är mycket bättre så förstår jag inte varför man nöjer sig med en mindre bra låda och ännu mindre stödjer ett företag med falsk marknadsföring.

Hade konsumenter inte bojkottat dessa företag så hade det varit nästan omöjligt att få tag i en bra nätdel och 80 % hade varit ACE, Ratsurbo, Q-tec och Colors IT som resulterat i att folks datorer faktiskt gick sönder och pga av avsaknad av säkerhetsåtgärder kanske tom i slutänden orsakade att någon dog pga elfel.

Jo men nu äger jag faktiskt det chassit själv och anser att det är just otroligt tyst. Sen har kanske du andra krav på ljudnivå än mig men det är inte företagets fel. Och ja fläkten som följer med är lika tyst som min Nexus fläkt..... Falsk marknadsföring? De gjorde ett misstag och nu ska man bojkotta ALLA deras produkter? Jag har ett ACE nätagg som funkar fortfarande två år efter att jag köpt det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo men nu äger jag faktiskt det chassit själv och anser att det är just otroligt tyst. Sen har kanske du andra krav på ljudnivå än mig men det är inte företagets fel. Och ja fläkten som följer med är lika tyst som min Nexus fläkt..... Falsk marknadsföring? De gjorde ett misstag och nu ska man bojkotta ALLA deras produkter? Jag har ett ACE nätagg som funkar fortfarande två år efter att jag köpt det.

du lär inte höra en nexus fläkt om du har en ace fläkt bredvid varandra. om du anser att ace fläkten är lika tyst som nexus fläkten är det din åsikt och din hörsel. men den är inte korrekt!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av upl8447:

du lär inte höra en nexus fläkt om du har en ace fläkt bredvid varandra. om du anser att ace fläkten är lika tyst som ace fläkten är det din åsikt din hörsel. men den är inte korrekt!

Jag anser att ACE fläkten är lika tyst som ACE fläkten ja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska vänta tills Antec P280 finns i handeln ( Vilket är väldigt snart ) och kollar video recensionen som kommer upp här på Sweclockers inom en väldigt snar framtid.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Jag anser att ACE fläkten är lika tyst som ACE fläkten ja.

oj förlåt. fixade inlägget nu:p

Visa signatur

Permalänk

Känns som det vore bäst att se vad TS har för budget innan man går vidare. Det är en stor skillnad på ett "bra" chassi för 350 kr och ett "bra" chassi för 800 kr. Säg vad man vill, men till en viss grad får du vad du betalar för, ett företag vill gå med vinnst på sina grejer, och det finns så pass många som pressar priset att du inte kan få ett så pass billigt chassi utan att det sparas in på saker. Som om han är villig att lägga mer så finns det garanterat mycket bättre produkter att få tag i.

Edit: Jag har hört mycket gott om Fractal Design arc så jag skulle lägga min röst på det

Permalänk

Cooler master Haf x har ett själv bästa chassit jag haft stort ivändigt och går att dra massor med kablar

Visa signatur

Citera För Svar !
NZXT Switch 810 | Intel Core i7 2600k @ 5ghz | Asrock Fatal1ty P67 Pro | G.Skill Ripjaws 8gb 1600 mhz | Msi GTX 680 | Corsair Tx 750 W | Xspc Rasa 750 Rs360 |

Permalänk
Skrivet av upl8447:

oj förlåt. fixade inlägget nu:p

Hehe du behöver inte be om ursäkt. Antar att jag inte kan höra skillnaden då mellan fläktarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

OBJEKTIVT
Att du anser att det är tyst betyder inte att det är tyst för du stödjer dig på subjektiva åsikter precis som jag när jag säger att det inte är tyst. Det har dock alla nackdelar ett dåligt högljuddt chassi har så du kan inte ifrågasätta skepticism.
Jag vill gärna se det objektivt för ingen fläkt har någonsin kunnat ge upphov till så låg ljudnivå som Nexus Basic gör vid ett visst varvtal vilket SPCRs data fortfarande visar.

SUBJEKTIVT
Inte ett misstag utan de speccade alla sina nätagg fel med flit. Det försiggick under år dessutom så man kan lugnt anta att de struntade i allt tills att de fick försäljningsförbud. Ja jag tycker man ska bojkotta dem för all framtid för deras girighet och snålhet har inte med datorkomponenter att göra.
ACE of Sweden är hårdvaruvärldens motsvarighet till brottslingar och likt straffade pedofiler inte får jobba med barn bör inte ACE få marknadsföra några datorprodukter.

Jag hade också ett dåligt nätagg som fungerade bra i ett år men sen small det och tog med sig mitt socket-A moderkort och processorn, mitt enda misstag var att anta att det orkade driva ett 9800 Pro mer än några månader då den utlovande effekten faktiskt var 500W.

Visa signatur