Hjälp mig reparera mina Jpeg bilder!

Permalänk
Medlem

Hjälp mig reparera mina Jpeg bilder!

Min data har kommit tillbaka efter recovery hos en PC firma. Filerna kommer från två RAID0 diskar som jag tidigare inte kunde komma in på.
Allt jag ville ha var bilderna, men jag kan inte öppna dom!

"Cant read file header" står det. Jag har testat att recovera med PhotoRescue men utan vidare resultat. Några filer går men verkligen inte många.

Bilderna ser ju ut att innehålla värdefull information!? Taget ifrån en av filerna som inte öppnas:

Citat:

KYµÉ±ÅØy— ]  ”„ !D^Ò¾®
ÜC
:Å! Iwß_à‘Y{?äÎSWÓö½ãG— Äë_w@%Ãëh0ÙM\õ°ì$tâŽM¶_k7ñ#«Ù{ý¸ÕÉ1Ñ“¡Î2á#?ç|\-$o´u/=– ©©þÄôã}M‚U®vJh]H&X¬RÁ27#ú†<p6‘ōö
<Ì–K‚”ضJ•i-É‹úz¾I`•‹ãE…¤_+d‚&;öŠßTë ¼Ò&Œ[©9Ø¢µxá.ZÁ™òšO[4QWR×%«ïâ%%ÓUë¿2h˜Ù@ FÝlP¹©[›õŒÙÙ‡òðÎ¥Í[|8÷kB«\8{'ë¬oþéVÉÈ>H |hv+`ë£<ÈŽ]ÜN¨{Ÿs8w|Ìl
Mè£o^

Osv...

Vill ni hjälpa mig med detta vore jag evigt tacksam!

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk
Medlem

en jpg bild borde funka att öppna även om den är skadad kan vara så att platsen filen ligger på är en del av problemet testa att kopiera filerna över på en hårdisk och kolla på den den vägen annars har jag ingen aning. Men en annan sätt vore att öppna bilden i ett bild redigerare så som GIMP eller PS

Visa signatur

http://delad.netii.net/ "Ett nytt sätt att kommunicera"