Gigabyte visar "3D BIOS" – UEFI för X79

Permalänk
Medlem

Var ju bra, så får Intel användare äntligen ta del av vad AMD användare haft på en rad moderkort i en bra lång tid nu.

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Tittat på videon?
Det är uefi med en 3dmodell av moderkortet du har i burken där du kan clicka på tex cpu och få fram alla parametrar du kan ändra för oc.
Tips. titta på videon ^^

Jag ser knappast någon 3D. Snarare "fakead" 3D. De använder sig av statiska bilder på moderkortet, alltså 2D där man kan växla mellan bilder ur olika perspektiv. Hade det varit en riktig 3D-modell hade det kanske varit måttligt "häftigt".

Permalänk
Avstängd

Fan vilket jävla skräp!
Grymt onödigt, det addar ju bara bloat och komplexitet.

Dom borde följa "Less is more" och satsa på något simpelt istället.

Permalänk
Hedersmedlem

OJ! Så det är vad pengarna går till.
Vad kan den vyn kosta konsumenterna i kr när man kan köpa moderkortet.

Snart har de väll funktionen. "välj din egen färg på uefi" inkluderat logga på kartong + klistermärke!

uefi ska helt enkelt göra sin sak. inte vara ett substitut till OS.

....när kommer tetris till uefi?

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

jag tycker det iallafall inte hade varit fel med mus funktion som denna har känns väldigt oldschool med bara tangenter men annars bryr jag mig inte så mycket im det grafiska. bara sliten funkar

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

vafasen! är det bara jag som tänker att "stu" behöver sluta göra konstiga tix-ryck med ansiktet och att gigabyte överlag har visat att det är som mognast p12 man siktar på med sina prylar?!

en vanlig bios med gui, som har nån halvdassig "on-mouse-over" funktion och animerad gif av moderkortet ger då inga stil-poäng

Permalänk
Medlem

Synd att GB skall gå över till UEFI och dessutom inkluderar detta gränssnitt. Gillar BIOS och ser egentligen ingen större anledning till att använda UEFI öht, jag har iofs inte ägt något moderkort med UEFI så det kanske skulle ändra saken något men det tror jag inte.

Håller med andra som tror att detta är ett steg emot ett bloatat och designat bör för att vara designat UEFI/BIOS, tråkigt tycker jag.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrAcKman:

OJ! Så det är vad pengarna går till.
Vad kan den vyn kosta konsumenterna i kr när man kan köpa moderkortet.

Snart har de väll funktionen. "välj din egen färg på uefi" inkluderat logga på kartong + klistermärke!

uefi ska helt enkelt göra sin sak. inte vara ett substitut till OS.

....när kommer tetris till uefi?

Ge mig! Då kan man ju spela innan men ens har Windows, vem behöver Windows? Vi har ju Tetris i UEFI!

Nej men skämt åsido, va fan är detta?

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Skrivet av Rba:

Synd att GB skall gå över till UEFI och dessutom inkluderar detta gränssnitt. Gillar BIOS och ser egentligen ingen större anledning till att använda UEFI öht, jag har iofs inte ägt något moderkort med UEFI så det kanske skulle ändra saken något men det tror jag inte.

Håller med andra som tror att detta är ett steg emot ett bloatat och designat bör för att vara designat UEFI/BIOS, tråkigt tycker jag.

Köpte just en laptop med både uefi och vanliga bios (Asus k53E) och kan säga att du sparar några sekunder i boot med uefi igång. Bios startar väl hårdvaran seriellt, UEFI parallellt. Annars är jag inte heller en fan av bloat.

Permalänk
Musikälskare

Menlöst då de räcker med text inputs

Men kan se att de är användbart för nybörjare

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushikocken:

Köpte just en laptop med både uefi och vanliga bios (Asus k53E) och kan säga att du sparar några sekunder i boot med uefi igång. Bios startar väl hårdvaran seriellt, UEFI parallellt. Annars är jag inte heller en fan av bloat.

Kan förstå och inse nyttan/nöjet av snabbare boot på en laptop. På en stationär är det dock något som jag personligen inte skulle bry mig det blekaste om.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10