MW3. Någon som kan ge lite feedback. (PC)

Permalänk
Medlem

MW3. Någon som kan ge lite feedback. (PC)

Sitter och funderar på om jag ska pallra mig ner och köpa loss MW3. Spelar tidigare spelen. Men vart itne direkt imponerad av Mw3 trailers. Nu när Bf3 är här, känns det lite som BF3 är mer värt en MW3, light.

Någon som hunnit testa det lite i mp och kan ge råd om hur det står sig mot BF3?

Jag hatar att spela 2 st fps samtidigt då man alldrig riktigt får in den där dead on aimet. Men vet inte om jag missar något.

Bf3 only fanboys, och Mw3 hatare behöver inte svara. Jag gillar mw spel. Men vete fan om jag kommer spela det så mycket, då jag tycker BF3 är asgrymt.

Är det måste ha eller är det, meh.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Har du spelat MW2? gillade du det?

Gillar du det och tycker det är kul är MW3 kul.

Inget fanboyande utan det är bara nya maps och vapen etc, ingen ändring i gameplay osv.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte MW2 var askul, men var besviken på spelkänslan i black ops (kändes inte lika exakt i styrningen osv)...

Är detta bättre?

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Jag gillare mw2 ja. Men det är inte värt mer än BF3 imo. Kika runt lite i forumet och det verkar som fler delar samma åsikt. Blir elder scrolls och diablo för de slantarna då.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svj0hn:

Jag tyckte MW2 var askul, men var besviken på spelkänslan i black ops (kändes inte lika exakt i styrningen osv)...

Är detta bättre?

Ja Cod4 red dot sight är tillbaka

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Alla jag känner som har spelat fet säger att känslan i det ät lik mw2 då gilla du det så gillar du detta med antagligen

Permalänk

Det ända som känns spännande är för min del dom nya spellägena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svj0hn:

Jag tyckte MW2 var askul, men var besviken på spelkänslan i black ops (kändes inte lika exakt i styrningen osv)...

Är detta bättre?

Askul att du skrev det, jag kände precis lika dant. Dock fick jag ett rejält uppsving i black ops, för att jag närjade lira med tomahawk. Så mitt aim blev faktiskt bättre i slutenden.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kommer nog jämna ut sig efter ett tag... Lär ju mest vara de som ragear som direkt loggar in och betygsätter

Btw, nån som vet om de lagt till fler Hardcore-spellägen (var ju IMO det enda som gick att spela i tidigare spel)

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svj0hn:

Kommer nog jämna ut sig efter ett tag... Lär ju mest vara de som ragear som direkt loggar in och betygsätter

Btw, nån som vet om de lagt till fler Hardcore-spellägen (var ju IMO det enda som gick att spela i tidigare spel)

håller med fullständigt, finns det inte hardcore är det inte värt att spela imo då jag är grymt trött på att folk tar emot ett HS och springer vidare..

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

Ja de finns Hardcore

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Gillar alla COD, spelat alla och spelar ofta. MW3 är som ett map pack till mw2 på gott och ont. Samma feeling, grafik, en consol port. Jag gillar det och kommer lägga x antal timmar på det, black ops kändes dock " nyare" när det kom. Tror också att nästa COD måste vara nått nytt, annars går det nog utför.....

Permalänk
Medlem

Var tvungen att skjutsa syrran till hennes dansträning på moppe. Den varar i ca 1 timma så tänkte att jag kunde dra en sväng förbi Expert o kolla vad som finns där. Ser SKYRIM till xbox och tänker HOLY POO hoppas de har de till PC. Men icke de men nu när köpsuget är på max får man ju syn på MW3. Tänker ''vafan det har ju fått 9 av IGN, sen gillar ju jag MW2 o Black ops. Köper det och sen när jag kommer hem tankar jag ner det. Sets direkt in i action på singeplayer, men det första som slår mig är, ''hmmm jag måste ha på lowest settings då spelt ser ju rent skit ut''. Kollar på inställningar, ALLT PÅ MAX. Vid den punkten blev jag väldigt besviken. Sen efter jag tröttnat på singleplayer efter en sisådär 30 min av att man dör hela jäkla tiden körde jag en multiplayer match. Jag dog lite när jag såg vad de gjort mot spelet, nu med ännu sämre ögon godis.
Jag tror jag håller mig till BF3! KÖP INTE SPELET DET ÄR DEN SÄMSTA J***A SK*T SOM NÅGONSIN HAR SÅLTS!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Skrivet av Yeah_Right:

Sitter och funderar på om jag ska pallra mig ner och köpa loss MW3. Spelar tidigare spelen. Men vart itne direkt imponerad av Mw3 trailers. Nu när Bf3 är här, känns det lite som BF3 är mer värt en MW3, light.

Någon som hunnit testa det lite i mp och kan ge råd om hur det står sig mot BF3?

Jag hatar att spela 2 st fps samtidigt då man alldrig riktigt får in den där dead on aimet. Men vet inte om jag missar något.

Bf3 only fanboys, och Mw3 hatare behöver inte svara. Jag gillar mw spel. Men vete fan om jag kommer spela det så mycket, då jag tycker BF3 är asgrymt.

Är det måste ha eller är det, meh.

Jag köpte båda spelen, enligt mig är mw3 bättre och jag är ingen "fanboy" då jag alltid tyckt om battlefield spelen men bf3 är inget vidare, grafiken men de är allt.

CoD

Grafiken är bra skulle få 7/10
Spelkänslan 10/10
Campaign 8/10 (Story'n är så värdelös men de är sjukt kul ändå)

Sen finns de nya mode's som är helt undebart

Om ni inte håller med, så är de här fortfarande enligt mig.

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Medlem

MW3 är likt MW2/1. Men det är mycket bättre banor, och balanserat spel, tycker jag. Roligare än MW2 om du frågar mig, men det är väldigt likt. Man kan inte säga att grafiken är väldigt super, men jag skulle faktiskt lägga ut 399kr (Köpte det för det på elgiganten) för det.

Permalänk

CoD Mw3 är årets flopp

Detta kommer från en som var en av Sveriges bästa CoD spelare för ett år sen.

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem

Får fråga dig själv om du kan lägga 4-600kr på ett spel som är i princip MW2 fast med lite tweaks med grafikmotorn ^^

EDIT1: Vet att folk inte gillar hatande men man får va hård mot ett spel som när de inte tillför något nytt förutom en enstaka game mode också kallar dem det för ett nytt spel. Finns expansions till spel med mer kontent ^^

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Var tvungen att skjutsa syrran till hennes dansträning på moppe. Den varar i ca 1 timma så tänkte att jag kunde dra en sväng förbi Expert o kolla vad som finns där. Ser SKYRIM till xbox och tänker HOLY POO hoppas de har de till PC. Men icke de men nu när köpsuget är på max får man ju syn på MW3. Tänker ''vafan det har ju fått 9 av IGN, sen gillar ju jag MW2 o Black ops. Köper det och sen när jag kommer hem tankar jag ner det. Sets direkt in i action på singeplayer, men det första som slår mig är, ''hmmm jag måste ha på lowest settings då spelt ser ju rent skit ut''. Kollar på inställningar, ALLT PÅ MAX. Vid den punkten blev jag väldigt besviken. Sen efter jag tröttnat på singleplayer efter en sisådär 30 min av att man dör hela jäkla tiden körde jag en multiplayer match. Jag dog lite när jag såg vad de gjort mot spelet, nu med ännu sämre ögon godis.
Jag tror jag håller mig till BF3! KÖP INTE SPELET DET ÄR DEN SÄMSTA J***A SK*T SOM NÅGONSIN HAR SÅLTS!

Skrivet av FisheRswe:

CoD Mw3 är årets flopp Detta kommer från en som var en av Sveriges bästa CoD spelare för ett år sen.

Perfekt, då behöver jag inte slösa 450kr i onödan och kör vidare med underbara BF3 (samt Skyrim lite senare).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

köpte bf3 på expert 299kr
köpte mw3 på expert 299kr

tycker att båda spelen är bra. Lite beroende på vad man är ute efter för action för kvällen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Perfekt, då behöver jag inte slösa 450kr i onödan och kör vidare med underbara BF3 (samt Skyrim lite senare).

Du är en vis man/kvinna Men sen kommer ju Skyrim, det tycker jag du definitivt ska köpa om du vill ha någon!
/Alex

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alexander7938:

Sets direkt in i action på singeplayer, men det första som slår mig är, ''hmmm jag måste ha på lowest settings då spelt ser ju rent skit ut''. Kollar på inställningar, ALLT PÅ MAX. Vid den punkten blev jag väldigt besviken. Sen efter jag tröttnat på singleplayer efter en sisådär 30 min av att man dör hela jäkla tiden körde jag en multiplayer match. Jag dog lite när jag såg vad de gjort mot spelet, nu med ännu sämre ögon godis.
Jag tror jag håller mig till BF3! KÖP INTE SPELET DET ÄR DEN SÄMSTA J***A SK*T SOM NÅGONSIN HAR SÅLTS!

glöm inte fysiken
den måste vara superbra i MW3

Skrivet av FisheRswe:

CoD Mw3 är årets flopp

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/311353_1...

Detta kommer från en som var en av Sveriges bästa CoD spelare för ett år sen.

mw säljer som spel, folk köper det, därav lär inte spelserien uppdateras speciellt mycket då de kan mjölka alla dessa ungdomar i flera år.
varför göra nytt när folk köper?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Pale:

köpte bf3 på expert 299kr
köpte mw3 på expert 299kr

tycker att båda spelen är bra. Lite beroende på vad man är ute efter för action för kvällen

299kr för MW3 säger du, är ett lokalt pris på ditt Expert, eller tror du andra Expert har detta pris? Klart billigare än många andra butiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Du är en vis man/kvinna Men sen kommer ju Skyrim, det tycker jag du definitivt ska köpa om du vill ha någon!
/Alex

Skall dock inte köpa det på releasedagen utan kolla på forum och se hur det går på ett system som kör CrossFireX först Vill inte köpa grisen i säcken som med Witcher 2 som nästan var ospelbart i typ två veckor. Men när AMD väl fick sitt shit together så flöt Witcher 2 på som det skulle.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tycker nästan allt är bra i MW3 de enda som är dåligt är att machine pistol är op om man har akimbo. annars är de härligt ljud och spel kännsla

Visa signatur

\AMD Phenom II X6 1055T\ASUS Crosshair IV Formula\ATI Radeon HD 6950 unlocked till 6970\Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz\500GB WD Blå + 1Tb WD Green\Chieftec Nitro Series 650W\Fractal design define XL\

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

glöm inte fysiken
den måste vara superbra i MW3

mw säljer som spel, folk köper det, därav lär inte spelserien uppdateras speciellt mycket då de kan mjölka alla dessa ungdomar i flera år.
varför göra nytt när folk köper?

Tror mer det handlar om att det inte går att göra det så himmla mycket bätrre för consol. Tror dom skiter helt i PC marknaden igentligen då den står för en väldigt liten andel av spelarna. Om man är PC spelare så tycker jag BF3 är det klara köpet. Lirar man på konsol tror jag nog att MW3 blir roligare då BF3 på konsol känns väldigt begränsat när det är så lite spelare på servrarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Mw3 är bättre balanserat.

Permalänk
Medlem

Inte spelat igenom hela singelplayer delen men personligen så tycker jag att SP i MW3 är något av det sämsta jag lirat på riktigt länge, såhär långt iaf, spec ops har jag inte testat än och när det kommer till MP (vilket jag mest köpte spelet för) så gillade du MW2 MP så är det ganska säkert du gillar detta Det är snabbt, det är intensivt och allt hänger på reflexerna typ.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Det är något allvarligt fel i mw3 då det inte är spelbart och det är sämre än expansionen till mw2, super damage med vrickat tempo i banor som är pytte små och dem känns slumpvis genererade, drömmen för campare, allt hänger på timing, hopp o slänga ner sig teknik och camping på något sätt är det helt omöjligt att få triple kill och man respawnar respawnar respawnar. Ger mw2 8.5/10 ger mw3 -1/10 Jag vill slå utvecklarna hårt, det borde vara ett barn spel för något blod är det inte heller.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zax89:

Det är något allvarligt fel i mw3 då det inte är spelbart och det är sämre än expansionen till mw2, super damage med vrickat tempo i banor som är pytte små och dem känns slumpvis genererade, drömmen för campare, allt hänger på timing, hopp o slänga ner sig teknik och camping på något sätt är det helt omöjligt att få triple kill och man respawnar respawnar respawnar. Ger mw2 8.5/10 ger mw3 -1/10 Jag vill slå utvecklarna hårt, det borde vara ett barn spel för något blod är det inte heller.

Spela RtCW från 2001 då...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club