MW3 = Årets största flopp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ocin:

Jag har både MW3 och BF3. Ångrar endast köpet av BF3.
Verkar som att alla hyllar BF3 bara för att det är svenskt.

Själv ångrar jag köpet av MW3.

Kartorna är extremt små och man dör extremt fort, känns som att man spelar hardcore.
En annan irriterande sak är när hosten har 0,5Mbit!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

Själv ångrar jag köpet av MW3.

Kartorna är extremt små och man dör extremt fort, känns som att man spelar hardcore.
En annan irriterande sak är när hosten har 0,5Mbit!

Kör på dedikerad server. Inga problem. Man har även tillgång till alla vapen.

Visa signatur

HAF X / MSI P67A G-55 / I7 2600k / Corsair H70 / Corsair Vengeance 8GB / Geforce GTX 580

Permalänk
Medlem

Håller med många om att banorna är för små. Tycker dock inte att man dör för fort. Oftast har jag roligt när jag spelar men kommer man in på en bana där hela motståndarlaget spelar sniper och bara nöter i sin bas. Tycker att snipers är för bra. Att det alltid är en one shot kill och att folk springer runt med snipers som om det vore automatvapen är löjligt!!! Kan verkligen förstöra en killstreak!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ocin:

Jag har både MW3 och BF3. Ångrar endast köpet av BF3.
Verkar som att alla hyllar BF3 bara för att det är svenskt.

Nope, hyllar det för att det är bra!

Permalänk
Medlem

Känner exakt som första kommentaren, vart grymt besviken. Diggade både MW2 och Black Ops men MW3 sög.....BF3-4-TheWin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag förstår er som är missnöjda med grafiken i MW3, där hade dom kunnat göra så mycket mer. Men resten? Vad är det egentligen ni vill att dom ska uppdatera? Spelet är redan grymt bra och varför ändra på något som redan så många gillar? Tycker ni inte det är värt dom 450/600kr det kostar så köp det inte och fortsätt spela MW2/Black Ops. Det är ingen som tvingar er att uppdatera. Jag själv som spelar ganska mycket tycker det är värt dessa kroner för att få nya spelupplevelser men fortfarande ha samma typ av FPS.

Ge mig några exempel på hur ni vill att COD-serien ska utvecklas, vad är det som saknas enligt er?

PS. Spelar både BF3 och MW3 för tillfället. Två helt olika spel som ger mig helt skillda spelupplevelser.

Permalänk
Skrivet av ThePreToriaN:

Såg att att inte fanns någon "såga ner-tråd" så. Men, köpte detta och kan säga att jag är besviken än så länge, grafiken är ju från 2007!.
Mycket sämre än BlackOps dessutom. Det är synd för BlackOps var en bra titel och de var på väg åt rätt håll där. Jag börjar tro att CoD tiden är över för gott nu till för mån för BF3.

Tyck vad du vill, alla har rätt till sin åsikt, men spelet fick lika bra betyg som BF3, och tom. bättre, på diverse spelsiter; IGN, Gametrailers, Game Reactor etc.

Grafiken tillhör i och för sig besvikelsen för många, men motorn är fortfarande rätt okej, och man håller sig över 60 FPS. Jag är inget fan boy av något spel, men att fixera sig vid saker som grafik och inte ta hänsyn till underhållningsvärde och spelkänsla är fånigt.

För övrigt var Black Ops inget hit på PC, såvitt jag minns, eller?

Permalänk
Skrivet av astrberg:

Hittade en p12a

Ser du din reflektion i skärmen?

Permalänk
Medlem

Köpte båda, Umad?

Mina åsikter:

BF3: Kul taktik spel.
MW3: Skönt att lira med vänner.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Jag tar tillbaka att BF3 är dåligt men jag tycker fotfarande mw3 också är bra Men det är två helt olika spel så men kan inte jämföra dem tycker jag

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Tvåhundra miljarder flugor kan inte ha fel.
Skit ÄR gott!

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Ja absolut, gillar man det inte behöver man inte spela. Bara lite besviken på att det var så FÅ förändringar. Önskar dom kunde utvecklat det lite mer. Självklart förstår jag att det upplägg det använder nu är mycket bra men man kunde testa något nytt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Fattar inte vad det är med folk, grafiken är långt ifrån allt, det är den s.k spelglädjen som räknas, finns spel som ser jävligt snygga ut grafiskt, men spelet i sig är skit, tycker ni då det är bra bara för att det ser bra ut?

Sant, Kolla hur många som t.ex spelar minecraft

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liraren:

Jag förstår er som är missnöjda med grafiken i MW3, där hade dom kunnat göra så mycket mer. Men resten? Vad är det egentligen ni vill att dom ska uppdatera? Spelet är redan grymt bra och varför ändra på något som redan så många gillar? Tycker ni inte det är värt dom 450/600kr det kostar så köp det inte och fortsätt spela MW2/Black Ops. Det är ingen som tvingar er att uppdatera. Jag själv som spelar ganska mycket tycker det är värt dessa kroner för att få nya spelupplevelser men fortfarande ha samma typ av FPS.

Ge mig några exempel på hur ni vill att COD-serien ska utvecklas, vad är det som saknas enligt er?

PS. Spelar både BF3 och MW3 för tillfället. Två helt olika spel som ger mig helt skillda spelupplevelser.

Problemet enligt mig är det finns flera bevis som tyder på att det faktiskt är samma spel som MW2 (Se tidigare i tråden), känns ju faktiskt lite dåligt att då ta fullpris för vad som i princip är ett DLC, har inget emot själva spelet i sig, tycker man om spelet så visst. Men tycker att activison är ena riktiga fula fiskar bara, och därmed även MW3. Jag kan ju ha fel dock, men hittar inget som tyder på det hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Tvåhundra miljarder flugor kan inte ha fel.
Skit ÄR gott!

David Hume var en fag.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Skrivet av Stylaren:

Efter att ha lirat i BF3 vackra miljöer (på Ultra) i snart 20 timmar så fick jag en chock när jag drog igång singel player på MW3. Fy fan va fullt det är och ljudet är hemskt! Jag skulle typ vilja jämföra detta med cs eller något. Det förvånar mig dock inte att detta säljer som fan, alla xbox och ps3 noobs som inte förstår bättre! Jag hoppas att folk förstår efter har lirat MW3 att detta är cod:s undergång om inte en revolution sker till nästa spel.

Sådan jävla dum och ointelligent kommentar.
Du säger att PS3/360 spelare är dumma för att dom vill ha en annorlunda upplevelse än dig?
Gå och göm dig för fan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Apple fanboy 4life

Sorry, men är ingen fanboy av något, men de fyller mina behov, varken mer eller mindre

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grusburk:

On Topic.

Tycker det är så kul att se allt flame mellan bf3 och mw3. Min personliga åsikt är att BF kräver mycket mer skill (får vi se hur alla dårar kommer hoppa över mig nu) då jag tycker MW3 är för lätt och gillar inte att ett sånt nytt spel ska ha skottanimation som inte stämmer då skotten i cod träffar så fort man trycker på knappen.

Off Topic.

Men du visar ganska direkt att du är en fanboy när du skriver något sådant, jämför alla mobiler i iphonens prisklass.
http://www.youtube.com/watch?v=elKxgsrJFhw

Sen Android är opensource du får göra vad du vill, en avancerad användare skulle jag rekommendera android till en normal, så skulle jag säga iphone då det är mycket mer lätt användarvänlig.

Precis samma fråga som mellan PC och Mac i dagsläget. Mac är mer användarvänligt tycker folk jag pratat med oftast, medan jag direkt kan säga att Mac inte uppfyller de krav jag har på min dator idag och då detsamma till Iphone när det gäller min mobil. In till det sista är det en smaksak att ha samt hur avancerat man vill gå med antingen mobilen eller datorn

Som jag sa ovan, jag är ingen fanboy av något, i slutändan är det upp till var och en vad de har för behov, men det lustiga är att de flesta tror sig ha mer behov än vad de egentligen har...och opensource betyder inte att något är bra, det har sina nackdelar

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk

Handlar väll om att fånga en känsla, Bf3 rörde sig mer mot mw än mw rörde sig mot Bf i år. Nästa år lär Bf fortfarande köra på frosbite 2 medans mw görs med en ny motor ??!! Ganska naturligt att de 2 största shooters ute utvecklas mot varandra sedan är mw fortfarande mkt större försäljningsmässigt. Ett inarbetat varumärke är en otrolig fördel, men the bigger they are the harder they fall

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DevilRape:

Slår inga rekord
Slår bara i plånboken
Ett rent ut sagt SKIT spel det där MW3
usch..
Samma gamla strunt som innan.. Inte ens singel player läget var bra..

Samma strunt som innan...ja, man springer omkring och skjuter, precis som i BF3, vad är skillnaden?

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Skrivet av FallenHero:

Samma strunt som innan...ja, man springer omkring och skjuter, precis som i BF3, vad är skillnaden?

Jo du förstår, i BF3 har dom uppdaterat motorn.
Vi har samma exakt samma spel som vi fick i början med 1942 fast med annat överdrag och värdelösa hitboxar.

Rush och Squad Team Deathmatch är väl allt som kommit till under åren till BF serien om man räknar bort bytet av motor mellan de olika spelen. Eller finns det något annat som är en enorm ändring?

Permalänk
Medlem

Jag själv har spelat SAMTLIGA CoD spel sen allra första och jag verkligen älskar hur MW1, MW2 och MW3 hänger ihop.

Hur många spel serier har en lika väl skriven story och lika bra samanknytning mellan de nya och gammla.

Som i MW3 så är man tillbaka i Pripryat och ser den andra sidan av händelsen där. Och även i början när man lastas ut ur helin på båren som man hamnade på i slutet av MW2.

Har under mina snart 27 år aldrig upplevt någon spel serie där storyn hänger i hop på detta viset eller ens är i närheten av lika välskriven.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Death On Wings:

Jo du förstår, i BF3 har dom uppdaterat motorn.
Vi har samma exakt samma spel som vi fick i början med 1942 fast med annat överdrag och värdelösa hitboxar.

Rush och Squad Team Deathmatch är väl allt som kommit till under åren till BF serien om man räknar bort bytet av motor mellan de olika spelen. Eller finns det något annat som är en enorm ändring?

...och det sa absolut ingenting när det gäller vad som diskuterades innan

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

cod spelen känns som bilden för mej, svårt att förklara men det ska va bling bling högt tempo å tillbehör till all förbannelse =/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

http://cdn05.dayviews.com/75/_u2/_u4/_u8/_u1/_u9/_u1/u2481917...

cod spelen känns som bilden för mej, svårt att förklara men det ska va bling bling högt tempo å tillbehör till all förbannelse =/

Mja så mycke bling bling är de väl inte inte?

http://www.themodernwarfare3.com/mw3/weapons-list/weapon-prof...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Göteborgaren:

http://cdn05.dayviews.com/75/_u2/_u4/_u8/_u1/_u9/_u1/u2481917...

cod spelen känns som bilden för mej, svårt att förklara men det ska va bling bling högt tempo å tillbehör till all förbannelse =/

Psykhjälpen är närmare än du tror, bara ett telefonsamtal iväg, våga ta steget och lyfta på luren

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Skrivet av JakeHimself:

Tyck vad du vill, alla har rätt till sin åsikt, men spelet fick lika bra betyg som BF3, och tom. bättre, på diverse spelsiter; IGN, Gametrailers, Game Reactor etc.

Grafiken tillhör i och för sig besvikelsen för många, men motorn är fortfarande rätt okej, och man håller sig över 60 FPS. Jag är inget fan boy av något spel, men att fixera sig vid saker som grafik och inte ta hänsyn till underhållningsvärde och spelkänsla är fånigt.

För övrigt var Black Ops inget hit på PC, såvitt jag minns, eller?

Nu när jag provat mer kan jag säga att mitt inlägg tidigare är en kraftig understatement.
Banorna är för små, hellt kassa. Ljudet är precis värdelöst och lågupplöst. Lika med 0-spelkänsla med. BlackOps är en rejäl uppgradering från MW3 med dedikerade rankade servers etc.

Permalänk
Skrivet av f4Xe:

haters gonna hate

Finns inget som kan sammanfatta denna tråden mer än just denna posten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThePreToriaN:

Nu när jag provat mer kan jag säga att mitt inlägg tidigare är en kraftig understatement.
Banorna är för små, hellt kassa. Ljudet är precis värdelöst och lågupplöst. Lika med 0-spelkänsla med. BlackOps är en rejäl uppgradering från MW3 med dedikerade rankade servers etc.

Funderar på hur BlackOps kan vara "en rejäl uppgradering från MW3"?! Hade inte det krävts att MW3 kom innan i så fall

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

Kanske redan nämnts i tråden men på image quality så ska tydligen inte "extra" vara det snyggaste utan "native".
Med det sagt så är det inte BF3 men det har sin charm.

Dock är jag på BF3 sidan när det kommer till lagspel och CoD när det kommer till en snabb runda ensam.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|