Grafiken flimrar på olika ställen Battlefield 3. Har ett nvidia gtx 560 ti kort.

Permalänk

Grafiken flimrar på olika ställen Battlefield 3. Har ett nvidia gtx 560 ti kort.

Hej!

Jag har ett skumt grafikproblem när jag spelar Battlefield 3. Det som händer är att när jag använder sniper-sikte och tittar runt på banorna (längre avstånd) så flimrar olika delar på banan. Det är t.ex. hustak, sidor på hus, stålbjälkar, kanter på stora berg och liknande. Det liksom blir "genomskinligt" samtidigt som de blinkar osammanhängande och de syns även snea sammanhängande streck på dessa ytor.

Jag försökte ta ett screenshot men de är tydligen omöjligt i bf3 eftersom de antingen tar screenshotet i menyn eller utan kikarsiktet eller hel svart skärm.

Jag har ett nvidia gtx 560 TI kort och det spelar ingen roll vilka grafikinställningar jag spelar på, det är så på varje inställning.
Jag har kollat tempen i cpuid program och de visar 78-80 grader, vilket är normalt.
Jag har både provat de senaste drivrutinerna till grafikkortet 285.62 som kom ut men även de nya beta drivrutinerna 285.79 som skulle "fixa olika buggar i bf3".

Samma resultat. Det är sjukt irriterande och jag hoppas nån kan hjälpa mig.

Mvh// Jocke

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Permalänk
Medlem

brukar bli så för mig med mest i början av spelet fast efter ett tag försvinner det.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530