Permalänk
Medlem

MW3 vs BF3

Hejsan! Såg en tråd förut med en MW3 vs BF3 röstning, men röstningen stängdes och det verkar inte bli något av det, är väldigt intresserad av vad dessa svenskar tycker, så svara ärligt nu! Försök kommentera något intressant så att vi får höra era åsikter!

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem

Föredrar MP som är mer som BF därför BF3 vinner detta. Gällande grafik vinner väl BF3 med, då Quake3 motorn (om än supermoddad) inte riktigt är med i spelet längre. Samt avsaknaden av fysikmotor i ett spel 2011 är skamligt. SP delen på båda spelen är ungefär lika (illa). Scriptat och trångt. I bf3 är banorna större, men går man utanför korridoren får man varningar. I MW3 är man bara instängd.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

var den enkel? aa den var rätt enkel.

Permalänk

För det är omöjligt att tycka om båda? Jag lär skaffa MW3 senare bara för SP's skull.

Annars är det BF3 all the way!

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosenquist:

För det är omöjligt att tycka om båda? Jag lär skaffa MW3 senare bara för SP's skull.

Annars är det BF3 all the way!

Såklart får du tycka om båda, men du har en röst

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem

Tycker att tempot i COD är för högt, har riktigt svårt att komma in och tycka om det, men jag har gillat singleplayer.

Gillar känslan och allt i Battlefield, känns helt enkelt bättre. Men allt är ju personligt

Kan sitta timtals och spela Battlefield 3, COD orkade jag inte spela mer än någon timme om äns det.

Visa signatur

5GHz 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 64GB C16@3.4GHz
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 2TB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 32TB TrueNAS

Permalänk
Medlem

Jag tycker såhär i mw3 vs bf3 frågan:

ska du spela med vänner rekomenderar jag utan tvekan bf3, ett spel där teamwork gör stor skillnad.

ska du bara spela utan nån taktik och utan teamwork osv alls då är mw3 som gäller

Permalänk

Ursäkta mitt språk.
Helvete vad jag är trött på alla dessa jämförelser! Det är som två olika genrer. Jag föredrar varken det ena eller det andra för något. Call of duty serien känns som ett mer intensivt spel med mer reflexer och lätt att få mycket kills men även lätt att dö en del. Battlefield är mer teamwork och strategi. Säg vad ni vill men det känns som att jämföra dessa spel är som att jämföra wow med elder scrolls. Det är inte samma sak. Det enda som denna tråden kommer sluta i är pajkastning och fanboy-snack. Det är min åsikt, säg vad ni vill.
Mvh,

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Ursäkta mitt språk.
Helvete vad jag är trött på alla dessa jämförelser! Det är som två olika genrer. Jag föredrar varken det ena eller det andra för något. Call of duty serien känns som ett mer intensivt spel med mer reflexer och lätt att få mycket kills men även lätt att dö en del. Battlefield är mer teamwork och strategi. Säg vad ni vill men det känns som att jämföra dessa spel är som att jämföra wow med elder scrolls. Det är inte samma sak. Det enda som denna tråden kommer sluta i är pajkastning och fanboy-snack. Det är min åsikt, säg vad ni vill.
Mvh,

mitt första +1 inlägg går till dig. Fan så bra sagt, håller med dig på allting du säger.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Ursäkta mitt språk.
Mvh,

"intresserad av vad dessa svenskar tycker", så skrev jag i mitt inlägg, eller hur?

Jag frågar inte vilket av dessa som är bäst, den frågan är btw omöjlig att svara på då det är en smaksak.

Jag vill veta vilket av dessa Sweclockers-folket lirar, nu verkar BF3 leda med stor marginal, det betyder inte att BF3 är bättre, bara att det är fler från Swec. som kör BF3 än MW3.

Det går att fråga, "vad spelar du? Elder scrolls eller Wow?" Men det är en annan sak om jag skriver, "Vilket är bäst? Wow eller Elder scrolls?"

Så ditt inlägg har ingen logik denna gång tyvärr, kanske har du lärt dig att läsa mer noggrant, och kanske har din kompis som svarade ditt inlägg med "+1" också lärt sig att förstå vad Topic faktiskt menar!

För att göra allting extra tydligt så avslutar jag med ett till exempel: "Vad spelar du? Uncharted 3 eller ARMA?"

Två helt olika spel, olika genrer, olika på i princip allt, men frågan gör fortfarande sense.

MVH

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

När det gäller singleplayer så gillar jag MW3 mer då den känns bättre o mer action fylld som jag misstänkte att den skulle göra..

Permalänk
Medlem

Har spelat båda SP och tycker absolut att MW3 krossar BF3 där. Allt klaffar så mycket bättre i MW3, allt känns tightare. Dessutom är AI:n inte buggad i MW3 som den är i BF3.

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Skrivet av Woxics49:

"intresserad av vad dessa svenskar tycker", så skrev jag i mitt inlägg, eller hur?

Jag frågar inte vilket av dessa som är bäst, den frågan är btw omöjlig att svara på då det är en smaksak.

Jag vill veta vilket av dessa Sweclockers-folket lirar, nu verkar BF3 leda med stor marginal, det betyder inte att BF3 är bättre, bara att det är fler från Swec. som kör BF3 än MW3.

Det går att fråga, "vad spelar du? Elder scrolls eller Wow?" Men det är en annan sak om jag skriver, "Vilket är bäst? Wow eller Elder scrolls?"

Så ditt inlägg har ingen logik denna gång tyvärr, kanske har du lärt dig att läsa mer noggrant, och kanske har din kompis som svarade ditt inlägg med "+1" också lärt sig att förstå vad Topic faktiskt menar!

För att göra allting extra tydligt så avslutar jag med ett till exempel: "Vad spelar du? Uncharted 3 eller ARMA?"

Två helt olika spel, olika genrer, olika på i princip allt, men frågan gör fortfarande sense.

MVH

Jag tackar för din åsikt.
Jag sa inte att du kommer pajkasta (vilket du nu gjorde, oh snapp.) Jag sa att det kommer sluta i en pajkastningstråd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Jag tackar för din åsikt.
Jag sa inte att du kommer pajkasta (vilket du nu gjorde, oh snapp.) Jag sa att det kommer sluta i en pajkastningstråd.

Du sa lite mer än så "Helvete vad jag är trött på alla dessa jämförelser"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

BF3 då jag gillar större kartor, och MW3 har blivigt väldigt "kladdigt" med all bråte som är överallt för att tydligen förhinds camping, men personligen tycker jag det har den motsatta inverkan då man kan lägga sig ner o campa nästan var som helst. CoD har varit infekterat av campers ett bra tag och tycker inte det blivit bättre i MW3. Sen är det kanske lika mycket camping i BF3 men där stör jag mig inte på samma sätt då det finns så gott om yta att röra sig på så man sällan faktist springer på någon av dessa ärkecampers.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Ja vad ska man säga, en dålig konsolport från 2009 vs ett spel med revolutionerande grafik som var förstahandsutvecklat till PC ... svårt

Permalänk
Medlem

För er som gillar MW3 så tänk på att det är så likt MW2 att när det krachsar så säger det att MW2 har stött på ett problem, samt att aimbot redan är ute.

http://youtu.be/0wfSg_-61FU

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarsoyH:

Ja vad ska man säga, en dålig konsolport från 2009 vs ett spel med revolutionerande grafik som var förstahandsutvecklat till PC ... svårt

Det blev ju inte riktigt förstahandsutvecklat till PC dock då EA "tvingade" Dice att byta focus mot konsol någon gång under utvecklingen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

CoD ; Bättre kill cam, mer ''RUN IN AND HOPE YOU GET SOMEONE''

BF ; Bättre allt, utom kill cam men ; ''You, sniper on that hill, you use the chopper from behind, you and you crawl from the left side, me and him will take an jet from the right side''

*Ja, jag har antagligen stavat fel, ni får gärna påpeka men då endast med citat, tack :D*

*Ja, Jag gjorde en summering utav vad jag tycker om BF serien och CoD serien, detta är även exakt vad jag tycker om MW3 och BF3*

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem

Mw3 så klart ,men tycker både spelen är skit kul !

Permalänk
Medlem

Båda är roliga på sitt sätt. Men att kalla MW3 taktiklöst är ganska fel, kutar man bara in utan att hålla koll eller ha någon som helst tanke så kommer det gå åt helvete. Samma gäller även i BF3. Båda må vara shooters, men det är två helt olika spel i andra aspekter i mitt tycke.

För min del blev det MW3 då jag spelade MW2 med folk jag sen tidigare känner genom WoW. Ett litet plus är att det är en roligare SP del i MW3 än BF3.

Edit: Synd bara att många inte verkar tycka att man ska få anse att MW-serien är rolig utan att kallas P12:a eller andra nedsättande ord. Jag som spelar MW tycker inte det är något fel på folk som spelar BF3, bara de folk som klagar på att man spelar det. Det samma gäller även MW spelare som säger det samma om BF3.

Permalänk

Nu har jag inte köpt MW3 eller ens testat det, även om jag gillade både MW, MW2 och blops men jag tror att BF3 är bättre, i alla fall att det passar mig bättre. Sen så tror jag också att MW3 är riktigt bra (re-hash eller ej). Synd att man inte har tid, ork och pengar att köpa både BF3, MW3 och Skyrim. MW3 uteblev ur ekvationen.

EDIT: fanboy-krig är urlöjligt. Det är svårt att jämföra spelen då dom inte har mycket gemensamt, annat än att båda innehåller vapen.

Permalänk
Avstängd

Personligen tycker jag att alla dessa trådar tar död på båda spelen, spela det ni gillar och håll tyst om det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woxics49:

Om du vill veta vad folk lirar så saknas det ett alternativ: båda. Men det framgår ju faktisk inte i trådens titel vad du faktiskt efterfrågar så jag har viss förståelse för PhenPhantom kritik.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Kan moderatorer börja låsa dessa?

Tack i förhand.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Mw3 är en säck potatis nuff said

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

För er som gillar MW3 så tänk på att det är så likt MW2 att när det krachsar så säger det att MW2 har stött på ett problem, samt att aimbot redan är ute.

http://youtu.be/0wfSg_-61FU

Stötte på nån med aimbot i bf3 igår. Det är för övrigt inte "spelets fel" att det sitter idioter och gör/använder aimbots.

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Kan moderatorer börja låsa dessa?

Tack i förhand.

Mw3-fanboy?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woxics49:

Mw3-fanboy?

Vilken fail utav dig då jag inte ens har MW3 och spelar BF3 och är isåfall en BF3 fanboy.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO