Permalänk
Medlem
Skrivet av High_fps:

Såg det var tvungen att ändra på det

Its on!
Nu är allt i sin ordning igen;)
Vad det min bil du använde?
Kör en gång utan trafik på nür GP vore kul att se hur vi ligger tidsmässigt där:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av harden:

Its on!
Nu är allt i sin ordning igen;)
Vad det min bil du använde?
Kör en gång utan trafik på nür GP vore kul att se hur vi ligger tidsmässigt där:)

Det var din bil, kunde inte få min Mosler att gå som jag ville Ska köra ett varv eller två utan bilar och se vart jag hamnar

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem

Nu körde jag min egen och tog tillbaka tiden

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem

Ok nu måste jag erkänna en sak här. Jag slår faktiskt på rewind när jag ska spela R1 race för hade jag inte det skulle kontrollen flyga åt helvete. Men testade mitt första R1 race idag och vafan det funkar ju inte. Varför ska man ha rewind på om det inte funkar?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Ok nu måste jag erkänna en sak här. Jag slår faktiskt på rewind när jag ska spela R1 race för hade jag inte det skulle kontrollen flyga åt helvete. Men testade mitt första R1 race idag och vafan det funkar ju inte. Varför ska man ha rewind på om det inte funkar?

Vad är det som inte funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av High_fps:

Nu körde jag min egen och tog tillbaka tiden

Hoppas jag hinner köra imorrn annars blir det på söndag som tiden kommer förbättras

Permalänk
Medlem
Skrivet av harden:

Hoppas jag hinner köra imorrn annars blir det på söndag som tiden kommer förbättras

Det hoppas jag Tycker att gruppen ska ha en tävling, standard (dvs. inga garage bilar) i R3 eller R2 klass 15-25 varv på nür GP någon som håller med?

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Ok nu måste jag erkänna en sak här. Jag slår faktiskt på rewind när jag ska spela R1 race för hade jag inte det skulle kontrollen flyga åt helvete. Men testade mitt första R1 race idag och vafan det funkar ju inte. Varför ska man ha rewind på om det inte funkar?

Man kan inte använda rewind direkt efter starten och en stund därefter. Så kraschar du i första kurvan så är det lika bra att starta om. Sen är jag osäker, men tror det är begränsat till hur många gånger man kan använda det. Färre ju högre klass du kör i. Har iallafall varit med om att det slutade fungera efter två rewinds för mig. Men kan även vara en bug.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av harden:

Vad är det som inte funkar?

Ja om jag trycker på Y knappen händer ingenting.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av High_fps:

Det hoppas jag Tycker att gruppen ska ha en tävling, standard (dvs. inga garage bilar) i R3 eller R2 klass 15-25 varv på nür GP någon som håller med?

Vore kul! Såg i morse att jag inte kunde köra rivalracet :s så du vann den matchen! provade också nordslingan men lyckades sladda av med 6 kurvor kvar:s

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Ja om jag trycker på Y knappen händer ingenting.

händer mig med , sällan.

bara att hammra rewindknappen i nån minut , till slut kommer det funka , och då kommer den backa tillbaks långt åt helvete.

hände i 3an också.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Ja om jag trycker på Y knappen händer ingenting.

Kan enbart göra rewind om du blivit rammad eller kört av banan.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av harden:

Vore kul! Såg i morse att jag inte kunde köra rivalracet :s så du vann den matchen! provade också nordslingan men lyckades sladda av med 6 kurvor kvar:s

Jo det är en extremt intensiv bana som kan göra narr av även den bästa spelaren och föraren

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem

Swec FM Club tävling

Hej, jag tänkte sponsra och delta i en tävling. Den som vet att han/hon är ledig får gärna delta, finns 11 platser lediga för tillfället.

Deltagare:
MetalJesus89
Hardan91
Crepsik (Reserverad plats tills kl 15:00 den 26:e)
RepLicA 34

Direkt länk: http://i.imgur.com/N6skl.png

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av High_fps:

Hej, jag tänkte sponsra och delta i en tävling. Den som vet att han/hon är ledig får gärna delta, finns 13 platser lediga för tillfället.

Direkt länk: http://i.imgur.com/N6skl.png

http://i.imgur.com/N6skl.png

Jag är på!
hardan91 kör med ABS just nu. har inte testat bilarna men blir säkerligen bara ABS

Permalänk
Medlem
Skrivet av High_fps:

Hej, jag tänkte sponsra och delta i en tävling. Den som vet att han/hon är ledig får gärna delta, finns 13 platser lediga för tillfället.

Direkt länk: http://i.imgur.com/N6skl.png

http://i.imgur.com/N6skl.png

Jag skulle vilja vara med men jag vet inte om jag är ledig. Kan nr .14 som är intresserad vara "joker" eller måste jag stå över? Mitt veckoschema planeras på fredagar för måndag till söndag..kort varsel

Edit: Angående reglerna..hjälpmedel tillåtna? TCS, stability control,abs, sim steering etc?

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Jag skulle vilja vara med men jag vet inte om jag är ledig. Kan nr .14 som är intresserad vara "joker" eller måste jag stå över? Mitt veckoschema planeras på fredagar för måndag till söndag..kort varsel

Det kan nog ordnas på något sätt ska du se

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av High_fps:

Det kan nog ordnas på något sätt ska du se

Finfint, min gamertag är Crepsik. Är lvl 108 så är lagomt halvkass

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Angående reglerna..hjälpmedel tillåtna? TCS, stability control,abs, sim steering etc?

Absolut, bara för att man kanske kör sämre med tcs av så ska man inte straffas, det är upp till var och en. En not också, jag kommer att spela in racen, inte under tiden vi kör utan jag sparar bara "replay". Varje bil kommer följas 1-2 minuter i cockpit resterande kommer vara "overview" på ledaren

11-14:e plats kommer inte få några poäng, också att notera. Poäng sätts efter din placering aldrig ditt namn. Skulle vi mot slutändan råka ut för att det blir jämnt mellan två spelare kommer vinnaren med mest höga poäng att komma före.

Poängsättning:
1:a 10 poäng
2:a 8 poäng
3:a 6 poäng
4:a 6 poäng
5:a 4 poäng
6:a 4 poäng
7:a 2 poäng
8:a 2 poäng
9:a 1 poäng
10:a 1 poäng

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem

Jag vill vara med! Kör utan hjälpmedel.

Gt: RepLicA 34

Hur menar du med "modifierad", alltså får man ändra inställningar men inte uppgradera delar eller inget av dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Jag vill vara med! Kör utan hjälpmedel.

Gt: RepLicA 34

Hur menar du med "modifierad", alltså får man ändra inställningar men inte uppgradera delar eller inget av dem?

Nja, hjälpmedel tycker jag ska vara på för de som vill delta men som kanske inte är vana vid att köra utan t.ex tcs. Och ang bilarna så får du inte använda dina egna, utan bara dom man kan välja i "lobbyn"

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem

Jag gick och blev vrålförkyld i torsdags och tröstköpte Forza4 för att ha nåt att göra över helgen. Är vansinnigt nöjd hittills, har inte spelat bilspel seriöst sen GT3 för 10 år sen. Har ett par saker jag undrar över dock.

1) Bilarna man får när man går upp i level. Är det alltid samma eller är valet av bilar man får beroende av något?

2) Spelar det egentligen någon roll vilket event man ställer upp i när man kör world tour? Ok att det står att ett ger +2000 cr och en annan +50% affinity bonus, men utöver det?

3) Lönar det sig att uppgradera röven av en lite sämre bil för att lyfta den till en ny klass? Blir inte helt nöjd med resultatet när jag testar, men jag är ju nybörjare så vad vet jag.

Måste säga att jag gillar skarpt att spelet belönar en om man kör som man gör när man rejsar "på riktigt", att man tjänar på att vara snäll med gas och broms, söka apex och såna saker man lär sig på bandagar.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Jag gick och blev vrålförkyld i torsdags och tröstköpte Forza4 för att ha nåt att göra över helgen. Är vansinnigt nöjd hittills, har inte spelat bilspel seriöst sen GT3 för 10 år sen. Har ett par saker jag undrar över dock.

1) Bilarna man får när man går upp i level. Är det alltid samma eller är valet av bilar man får beroende av något?

2) Spelar det egentligen någon roll vilket event man ställer upp i när man kör world tour? Ok att det står att ett ger +2000 cr och en annan +50% affinity bonus, men utöver det?

3) Lönar det sig att uppgradera röven av en lite sämre bil för att lyfta den till en ny klass? Blir inte helt nöjd med resultatet när jag testar, men jag är ju nybörjare så vad vet jag.

Måste säga att jag gillar skarpt att spelet belönar en om man kör som man gör när man rejsar "på riktigt", att man tjänar på att vara snäll med gas och broms, söka apex och såna saker man lär sig på bandagar.

1. Det är alltid samma man har att välja på.

2. Nej det spelar inte någon som helst roll.

3. Ibland ja och ibland nej, kan tyvärr inte ge något definitivt svar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

1. Det är alltid samma man har att välja på.

2. Nej det spelar inte någon som helst roll.

3. Ibland ja och ibland nej, kan tyvärr inte ge något definitivt svar.

Ok, tack! Jag återkommer om det dyker upp fler saker...

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Är det någon som har laddat hem The November Speed Pack? Lamborghini Aventador LP700-4an har dom fått till ljudet riktigt bra på. Fy satan va grym den är.
Kan rekommendera tillägget bara för Lamborghinin och Aston Martin Virage. Som Turn 10 har fått till bra också.. såklart

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk
Medlem

Hänger det sig för er med?
Alla Forza spelen, 1 t.o.m. 4 har hängt sig på samma ställe.
I garaget när man ska välja bil. Askonstigt.

Hur får man fram tiderna?
Varvtider osv när man spelar?
Jag hittar inte det. Jag har letat överallt i spelet. Men jag hittar det faen inte.
Har suttit och letat sen jag fick spelet.

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Skrivet av Gueno:

Hänger det sig för er med?
Alla Forza spelen, 1 t.o.m. 4 har hängt sig på samma ställe.
I garaget när man ska välja bil. Askonstigt.

Hur får man fram tiderna?
Varvtider osv när man spelar?
Jag hittar inte det. Jag har letat överallt i spelet. Men jag hittar det faen inte.
Har suttit och letat sen jag fick spelet.

För mg hänger det sig inte iaf..
och tiderna kan du se på leaderboard..

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av harden:

Vore kul! Såg i morse att jag inte kunde köra rivalracet :s så du vann den matchen! provade också nordslingan men lyckades sladda av med 6 kurvor kvar:s

Skrivet av High_fps:

Jo det är en extremt intensiv bana som kan göra narr av även den bästa spelaren och föraren

ÄNTLIGEN!!!!! hade säkert 5-6 supervarv som ja lyckades sabba med riktiga bebistabbar. Men tillslut gick de! vill aldrig mer göra om de:P va hemskt nervöst men sjukt kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sssHUNT3Rsss:

För mg hänger det sig inte iaf..
och tiderna kan du se på leaderboard..

Det var inte riktigt så jag menade men problemet är löst nu.
Bara för att jag frågade här. -.-

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk

Tjena!

Jag vill också anmäla mig till turneringen. Kommer med största sannolikhet med alla hjälpmedel av inkusive bromslinjer. Mitt gamertag är NightVizioN. Andra forzaspelare får gärna adda mig då man aldrig kan ha för många svenskar att köra med!