Funkar allt ihop? Beställning NU!

Permalänk
Medlem

Funkar allt ihop? Beställning NU!

Helloj, Har lite frågor innan jag ska beställa som jag hoppades kunna få svar på här!

1. Hur funkar AMD grafik kort med intel processorer? Många säger det inte funkar bra och vissa säger det funkar utmärkt?

2. Som chassi hade jag tänkt mig ett http://www.inet.se/artikel/6900465/fractal-design-arc-mini-sv... , Behöver ett moderkort som funkar med resterande komponenter i mitt paket samt att det ska Passa i chassit, Någon vänlig själ som kan hitta ett på inet till mig då jag inte är särskilt kunnig inom detta.
(På detta chassit står det att det passar med: mATX / MiniITX så är lite förvirrad)

3. Sista frågan, Hur ser paketet ut? Är det stabilt och funkar allting tillsammans? Hur tror ni det funkar i BF3 och andra krävande spel?

Här är mitt paket: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1130597/2011-11-17

Funkar moderkortet i chassitet samt med resterande komponenter?

Hoppas på hjäp och tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ingen som vet? :/

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/6909625/fsp-fsp650-80egn-650w-80-g... ta detta agget, och chassit funkar, du har valt ett m-atx-moderkort, och chassit stöder m-atx

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

Tack för svar! aa, trodde det också var som du sa, att moderkortet skulle funka med chassitet men i och med det stod att det stödjer både mATX & MiniITX så blev jag lite förvirrad, angående agget.. Vad finns det för anledning att byta?

Permalänk
Medlem

mATX & MiniITX är storlek på moder kortet som passar i data lådan

dom vanliga är ATX mATX & MiniITX sen finn det avvikelse från det men då bruka det stå de.
EX lådan du valde klara inte varligt ATX kort i sig men mATX & MiniITX tar den
har inte koll på rikt måtten för dom där standaren

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Okej, tackar! Har du någon åsikt / synpunkt på paketet? Ser det hyfsat ut?

Permalänk
Medlem

Någon annan som har någon åsikt om paketet? kommer det prestera bra?

Permalänk
Medlem

Jag funderar på ett liknande paket men har ett annat moderkort. Jag är därför också väldigt nyfiken på hur det kommer prestera. Mitt paket: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1132736/2011-11-17

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noddler:

Någon annan som har någon åsikt om paketet? kommer det prestera bra?

Ingen hårddisk alls? Eller har du redan en?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Sitter ju en ssd i hans om du syftar på min konfiguration så får jag låna en hdd tills priserna gått ner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenbin:

Sitter ju en ssd i hans om du syftar på min konfiguration så får jag låna en hdd tills priserna gått ner

Jo, men hur långt klarar man sig på 120 GB?
Inte alls, för min del!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Han har säkert sen tidigare vad tror du om min setup då?

Permalänk
Medlem

Köper det utanför inet då det blir väldigt mycket billigare, MinecraftZ - har du någon synpunkt angående mitt paket? Vore nice och höra något ur någon annans perspektiv

Permalänk
Medlem

Noddler det ser ganska balanserat ut förbered på en gång för nästa disk kablar och sånt
120GB räcker läge om man inte ska ha massa saker på den

eventuell om du kan släng in en begagnad hårdisk som tank

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Tackar för respons Jygge! Ja, själv tycker jag det ser rätt ok ut, resonerar som dig angående ssd:en, 120gb räcker länge om man inte fyller upp den med massa skräp, kommer införskaffa mig en hdd på eventuellt teknikmagasinet där de är relativt billiga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noddler:

Köper det utanför inet då det blir väldigt mycket billigare, MinecraftZ - har du någon synpunkt angående mitt paket? Vore nice och höra något ur någon annans perspektiv

Jag skulle ta det här RAMpaketet. Det är billigare och tar mindre plats om du vill skaffa en stor eftermarknadskylare sen.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Hmm, Ja det kan alltid tänka över.

Men ingen har besvarat min fråga angående hur AMD grafik kort funkar med intels processor haha!

Vore tacksam över svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noddler:

Hmm, Ja det kan alltid tänka över.

Men ingen har besvarat min fråga angående hur AMD grafik kort funkar med intels processor haha!

Vore tacksam över svar!

Inga problem alls!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Säkert? Några vänner irl har amd kort tillsammans med intel processorer och de säger också att det funkar bra, så hoppas på det

Permalänk
Medlem

Gällande grafikkort så funkar dom flesta med varandra utan problem.
Men vist kan det krångla så man ska kolla upp det ofta lätt att göra en nät google
är det problemen dyker dom snabbt upp )

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Skönt och höra! Tack för svar