HJÄLP! konstig ljud från nätagget

Permalänk
Inaktiv

HJÄLP! konstig ljud från nätagget

well började för 3-4 dagar sedan. nätaggen börjat låta väldigt konstig, har aldrig varit med om nåt sådant innan. den är tyst i 10-12 sekunder, sedan kommer ett metalliskt ljud l 2-3 sekunder som låter otroligt störande. samma ljud återkommer när typ CAD eller ett spel är på.
det är en corsair HX850W köpt i januari på inet. frågan är, skall jag skicka in den eller är det normalt för denna serie? har googlat runt men inte hittat nåt.
av erfarenhet vet jag att nätagg låter mer efter vis användning, men det oljud som denna gör har jag aldrig upplevt senaste 10 åren jag byggt egna datorer.

jag körde lite stresstester och den ger spikar som jag aldrig sett. grafen längst ner visar VCOR, och sådana spikar kommer upp överallt plötsligt.

Permalänk
Medlem

coilwhine?

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk

Det kallas coilwhine... ofarligt... reklamera ifall du stör dig på det...

http://www.youtube.com/watch?v=1FdCKZ8qaUU

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Inaktiv

ja just det oljud, men om vi bortser från ljudet för nu, vad beror spikarna på? dem kommer med 10-20 sec intervall. jag vill inte reklamera i onödan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

ja just det oljud, men om vi bortser från ljudet för nu, vad beror spikarna på? dem kommer med 10-20 sec intervall. jag vill inte reklamera i onödan.

Vet inte vad för cup du har. Men har du någon energispar funktion igång?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Vet inte vad för cup du har. Men har du någon energispar funktion igång?

en 2600k , EPU & TPU är av sedan köp avstängda på MB. ingen annan energi spar funktion finns påslagen, verken via hårdvara eller mjukvara.
för knappa 3 veckor sedan så körde jag en 2 timmars test, och såg aldrig nåt liknande, ifa inte drop till 0,01V.