Permalänk
Medlem

Problem med HD

Har lite problem med min IBM 120gb.

Flyttade runt lite kataloger för ett tag sen och nu kan jag inte komma åt fem utav dom

**

D:\DANIEL\ENGINE är inte tillgänglig.

Åtkomst nekad.

**

Har kört checkdisk och scandisk men inget hjälper. Kan inte heller radera katalogerna.

Vad gör jag? En del viktigt innehåll jag behöver komma åt, men i värsta fall bara bli av med "skiten" .

Visa signatur

"A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever"- Shigeru Miyamoto

Permalänk
Medlem

har du testat att gå via DOS?
Om det bara är små filer/dokument som du har så kan du lätt föra över dom till en vanlig diskett

Visa signatur

Press Any Key to Continue

Permalänk
Medlem

Tjenare. Jag har samma problem med min IBM-disk fast min är på 100gb. Kör du WinXP och NTFS? Efter vad jag hörde så var det nått registervärde som kunde tas bort och på så sätt lösa problemet - att det alltså är filsystemet som strular. Tyvärr fick jag inte reda på vilken som skulle tas bort.. :/

Visa signatur

Problem med FPS:en i cs? Stackars liten.

Permalänk
Medlem

Jag har hittat en tillfällig lösning nu. Det var (mot alla mina misstankar) så att filrättigheterna ställdes om helt utan anledning. Stäng av "Använda förenklad fildelning" (Verktyg-menyn > Mappalternativ > Visning) och lägg sedan till så att alla användare har fulla rättigheter.

Varför det är så att rättigheterna ändras vet jag inte men jag ska luska lite..

[edit] Om du fixar till rättigheterna för hela hårddisken så tror jag att det löser problemet permanent.[/edit]

Visa signatur

Problem med FPS:en i cs? Stackars liten.

Permalänk
Medlem

Om du har tillgång till Norton Windoctor (Symantec Norton Utilities), så kan det råda bot på problemen. Det fixade exakt samma problem för mig.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]