Dreamhack Winter 2011

Permalänk

Vill verkligen åka till Dreamhack men kommer inte att bli av nu då kompisarna inte är så taggade för tillfället. Har bara varit där två gånger förut (Sommarn 2009 och vinter 2007). Utav de två så var vintern 2007 oslagbart.

Jag kommer helt enkelt sitta hemma och drömma om Dreamhack medans jag kommer att tvinga över några polare för att titta på diverse turneringsstreams fredag-söndag.

Men till alla er som ska åka, SE TILL ATT HA KUL! (Sitt inte bara vid datorn det finns så mycket mer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Och vem fan väljer pepsi framför cola?

Alla jag känner

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Undrar om här finns någon som har lyckats aktivera sin swtor nyckel som man fått via Dreamhack?
Eller om nån vet var man kan vända sig vid problem?

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Skrivet av bOfInK3n:

Undrar om här finns någon som har lyckats aktivera sin swtor nyckel som man fått via Dreamhack?
Eller om nån vet var man kan vända sig vid problem?

Jag har aktiverat min, en vän till mig hade dock problem med ogiltig nyckel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shiver111:

Okej och din vän har inte lyckats lösa det?

Har väl fått oturen att få en "dålig" nyckel...

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Inaktiv

Jag fick igång min då ^^

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag fick igång min. Den accepterades men kan inte se det någonstans nui?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av shiver111:

Jag hade samma problem igår med DH nyckeln. Dock funkade min Curse.com nyckel men den gick ut 18:e

Permalänk
Medlem
Skrivet av sputnickrull:

Vill verkligen åka till Dreamhack men kommer inte att bli av nu då kompisarna inte är så taggade för tillfället. Har bara varit där två gånger förut (Sommarn 2009 och vinter 2007). Utav de två så var vintern 2007 oslagbart.

Jag kommer helt enkelt sitta hemma och drömma om Dreamhack medans jag kommer att tvinga över några polare för att titta på diverse turneringsstreams fredag-söndag.

Men till alla er som ska åka, SE TILL ATT HA KUL! (Sitt inte bara vid datorn det finns så mycket mer)

Vinter 2007 Är den bästa dh som varit dom efter har inte varit lika bra än.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Vinter 2007 Är den bästa dh som varit dom efter har inte varit lika bra än.

vad va de som var så bra me den. minnet sviker mej:P var de de året som första lazer shoven??

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Inaktiv

4 dagar kvar! Själv har jag redan packat klart och går igenom packlista gång på gång. Idag blir det rörisolering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

4 dagar kvar! Själv har jag redan packat klart och går igenom packlista gång på gång. Idag blir det rörisolering.

Packar onsdag kvälls så jag kan spela iaf ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Hos mig är allt färdig packat och köpt, köpte rörisolering för några dagar sen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

håller på bygga om en källar lagerhylla i trä nu så jag får upp datan på o de finns en hylla i som skärmen skall stå på:P kommer se lite getto ur för fan va jag e disträ i min planering. motorsågen kunde jag häller ej låta bli:P rör isoleringen e fixad med på bauhaus för vadå 8 kr st hehe

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Sweclockers Dreamhack Trade.

Vi har ju pratat lite i tråden om att ha lite köp & sälj här på forumet emellan då dreamhacks egna trade har fått lite nya regler nu.
Därför har jag och Sonaks startat upp en egen IRC kanal för oss här på forumet där vi kan köpa & sälja i lugn och ro under tiden på DH.

För att göra det så trevligt, enkelt och fritt från allt spammande som möjligt ska det självklart finnas lite regler som ska gälla i kanalen:

1. Det får endast efterfrågas och säljas saker som befinner sig på just Dreamhack. Inga länkar till annonser eller liknande. Det är meningen att vi ska kunna köpa och sälja på plats. Vill ni chatta med varandra så ta det i PM eller i Sweclockers egna kanal #Sweclockers.com

2. Spamma inte ner kanalen. Det kan ta tid innan alla personer har sett det du eftersöker/säljer. Alla har inte uppe IRC hela tiden. Så ha tålamod. Posta igen om ett tag. Var du senaste postaren behöver du inte posta igen om inte någon ny person kommit in i kanalen sedan du skrev sist t.ex.

3. Du har en chans till kanalen. Är det så att du missköter dig på något vis så åker du ut. Vi vill göra affärer på ett trevligt sätt med varandra och ha en så trevlig stämning som möjligt.

4. Vi ansvarar inte för att ni köper grisen i säcken. Detta är något ni får ta med personen ni handla utav. Se till att testa prylen på plats innan köp om det är en teknikpryl t.ex. Granska produkten noga!

Vi har redan byggt upp kanalen så Q finns tillgänglig. Kom gärna in innan om ni önskar. Kanalen är öppen för fritt prat fram till starten av DH. Undrar ni något så är det bara hoppa in och fråga.

Jag hoppas ni inte försöker blåsa några av era kollegor här på forumet.
Vi syns på DH!

#Swec.dhtrade @ Quakenet.

Sweclockers officiella irc: #Sweclockers.com @ Quakenet.

Ladda ner mIRC gratis här!
Klicka här för Quakenet Webchat (Inget behöver installeras).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Inaktiv

Eptk: Mycket bra initiativ. Detta är precis det som jag önskade att sweclockers.com kunde ha lagt upp, men IRC är ju realtidskommunikation vilket är bra det också.

Permalänk
Medlem

nice epkt.

snart e min getto hylla klar. frågan e om man skall göra ett galler i på sä här gör man inte ett bygge om de skall bli snyggt:P

Visa signatur

Permalänk

Har en fråga...

Hur lång internetkabel behöver man om man sitter typ i mitten på B27, var sitter switchen? Behöver man förlängningssladdar till strömmen också eller?

Permalänk
Inaktiv

10meter som max. Beror ju lite var du sitter iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Eptk: Mycket bra initiativ. Detta är precis det som jag önskade att sweclockers.com kunde ha lagt upp, men IRC är ju realtidskommunikation vilket är bra det också.

Skrivet av zorki:

nice epkt.

snart e min getto hylla klar. frågan e om man skall göra ett galler i på sä här gör man inte ett bygge om de skall bli snyggt:P

Tack tack. Tänkte att det i alla fall kan vara trevligt och lite mer den "säkra" sidan att ändå sälja oss medlemmar emellan.
Så lasta nu med er väskorna fulla med prylar ni vill sälja. Allt har sin köpare!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

tänkte kanske bara meddela för de nyfikna om min lilla hylla e klar:P
http://www.sweclockers.com/galleri/8328-getto-fix-infor-dhw

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vart och vad brukar ni äta under dagarna?
Vad brukar det kosta?

Kan vara bra att veta då det är första gången jag och polarna drar till DH

Permalänk
Skrivet av Blabbet:

Vad brukar det kosta?

Brukar äta billys, tror de kostar 20kr styck, eller 25 kanske till och med, dyrt är det iaf brukar inte bli så mycket mer...

Blir nog datorn på golvet i år, för en gångs skull. tar med en extra skärm istället.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Brukar äta billys, tror de kostar 20kr styck, eller 25 kanske till och med, dyrt är det iaf brukar inte bli så mycket mer...

Blir nog datorn på golvet i år, för en gångs skull. tar med en extra skärm istället.

Finns det ingen restaurang eller matställe i närheten av Elmia? Brukar nämligen bli ganska dålig i magen och illamående av allt fett som Billys slemost innehåller + att Billys är grymt vidrigt efter två stycken.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Finns det ingen restaurang eller matställe i närheten av Elmia? Brukar nämligen bli ganska dålig i magen och illamående av allt fett som Billys slemost innehåller + att Billys är grymt vidrigt efter två stycken.

e en massa olika resturanger på stället. sen brukar de bli hemkörning på pizza med

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte köra eventpass och laptop, har hört att det finns ett öppet trådlöst nätverk, stämmer det?

Visa signatur

Core i7 920 ~4.1ghz | 6gb Corsair XMS3 1600mhz | ASUS P6T SE | Corsair 650W | Powercolor Radeon 5870 1024mb | HDD1: 250 32mb WD Blue Edition, HDD2: 640gb WD 16mb | Antec Twelvehundred | Logitech Illuminated | Logitech G5 |

Permalänk
Medlem

Finns det dushar på dreamhack och är dom någorlunda fräscha? Står nämligen på packlistan att man ska ta med sig shampoo och tvål. Iof klara man sig utan dusch i några dar, är ju ändå lan

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Det finns duschar på dreamhack sedan är det inte långt till badhuset heller så många går och badar istället.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Finns det dushar på dreamhack och är dom någorlunda fräscha? Står nämligen på packlistan att man ska ta med sig shampoo och tvål. Iof klara man sig utan dusch i några dar, är ju ändå lan

hoppas jag ej sitter sidan om dej:P

brukar bli badhuset en eller två ggr. bubbelpolen o hopp tornet får kroppen att slappna av lite så orkar man med mer sen vid datan

Visa signatur

Permalänk

Gå bort och handla.. En färdigskuren limpa, nån tub med ost och så en eller ett par korvar med risgröt. Det räcker långt på DH, tillsammans med maten som säljs där.

Skrivet av Blabbet:

Vad brukar det kosta?