Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

bara dra ner den fast du kan inte dra upp den sen igen

nu såg jaf de små taggarna. de kan fortfarande dra loss den. bara snurra bandet sen så fäster dom ej

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kommer in gratis på DreamArena för att kolla på e-sport om man har en datorplats? Vill liksom inte betala 200 kr som det verkar kosta när jag redan pröjsat 900 kr för platsen.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Inaktiv

Nope, du kommer inte in gratis gujukal. Det kostar en krona. ^^

Permalänk
Medlem

1kr biljetterna är slut nu endå så

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

100kr för ett 20pack cola på plats. Hoppas att det räcker bara

140 för ett 24pack?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inaktiv

Jag tänkte att vi kunde stärka communityn Sweclockers genom att vi temporärt får en extra forumdel där man kan ställa frågor och få hjälp på plats om så skulle behövas. Alternativt att man kan lägga upp köp/sälj/byt-annonser utan kostad. Allt för att stärka gemenskapen. Dreamhack är ju ett naturligt ställe för oss datornördar att mötas ^^.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Jag tänkte att vi kunde stärka communityn Sweclockers genom att vi temporärt får en extra forumdel där man kan ställa frågor och få hjälp på plats om så skulle behövas. Alternativt att man kan lägga upp köp/sälj/byt-annonser utan kostad. Allt för att stärka gemenskapen. Dreamhack är ju ett naturligt ställe för oss datornördar att mötas ^^.

IRC?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Mjo. Det skulle fungera, men tänk på att IRC så är det realtid liksom. Med forumet ligger det kvar lite längre och du slipper en jädra massa folk som spammar med erbjudanden och problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

1kr biljetterna är slut nu endå så

Men vafan. Så man kommer altså inte kunna se nån match alls utan biljett?

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

140 för ett 24pack?

Dyrt. Typ 60 spänn för 15 burkar Coca Cola på ÖoB

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Men vafan. Så man kommer altså inte kunna se nån match alls utan biljett?

tyvärr om du inte köper 200kr biljetten och får sitta där man kan välja specifik plats, men alla matcher kommer ju inte gå i kinnarps vetty.

http://www.dreamhack.se/dhw11/about/schedule/ där har du hela schemat som är klart så du kan se vart allt händer

Jocke

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

CS finalen vill man ju se. Tror ändå att det kommer finnas lediga platser, har svårt o tänka mig att det kommer va 4000 personer där samtidigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Dyrt. Typ 60 spänn för 15 burkar Coca Cola på ÖoB

65 för 24pepsi på netto

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Hedersmedlem

Till er som inte orkar köpa med sig dricka, men ändå inte vill handla för ockerpriser på plats: Gå till Willys! Ligger cirka 10 min att gå från Elmia, och är mycket billigare samt större utbud. Hur man hittar dit? Följ strömmen.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

jag har köpt två biljetter till dreamarena. köpte en extra till min kompis som ska med. vet dock inte riktigt hur sugen han är på att följa med och kolla. jag ska väll se starcraft 2 och quakelive. vi får väll se hur dem plockar in åskådarna, om de finns möjlighet utan att bli lynchad av någon så kan du ju kanske låna min extra biljett, syftar förstås på gujukula. för övrigt några som ska vara med och lira i sc2 byoc ??

Permalänk

är dreamaren biljetterna personliga?

Permalänk
Medlem

på det där i kinnarps arena får man ett band för det eller en liten papperlapp (biljett)?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena! Fick nyss reda på att jag har vunnit en Telia VIP- biljett till DH om en vecka. Någon som vet vad det är som är speciellt med Telias rad? Tror jag ska åka dit även om jag får sitta utan någon polare bredvid mig, lär vara rätt fett ändå? Eller?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xHenke:

Tjena! Fick nyss reda på att jag har vunnit en Telia VIP- biljett till DH om en vecka. Någon som vet vad det är som är speciellt med Telias rad? Tror jag ska åka dit även om jag får sitta utan någon polare bredvid mig, lär vara rätt fett ändå? Eller?

Förra året var Telias platser större, samt snabbare lina.

En kompis till mig vann också en VIP-biljett och ska åka dit ensam. Ovärt om du frågar mig, jag skulle krängt av min i det fallet. Att umgås med folk där är ju halva grejen, minst.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Förra året var Telias platser större, samt snabbare lina.

En kompis till mig vann också en VIP-biljett och ska åka dit ensam. Ovärt om du frågar mig, jag skulle krängt av min i det fallet. Att umgås med folk där är ju halva grejen, minst.

Okej, låter bra med större platser Är dem avgränsade också eller är det samma spring runt Telias rad som i resten av hallen? Äsch, jag tror jag drar dit ändå, har en polare som sitter en bit bort i D- hallen så jag kan ta och hälsa på honom om det blir för ensamt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xHenke:

Okej, låter bra med större platser Är dem avgränsade också eller är det samma spring runt Telias rad som i resten av hallen? Äsch, jag tror jag drar dit ändå, har en polare som sitter en bit bort i D- hallen så jag kan ta och hälsa på honom om det blir för ensamt

Vet dock inte om det är så i år, Telia går väl ut med info snart.

Sist var det inte avgränsat, och det är det inte i år heller. Kolla bara på Platskartan. Det rosa är Telia-platserna. Verkar inte heller vara dubbelplatser i år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Vet dock inte om det är så i år, Telia går väl ut med info snart.

Sist var det inte avgränsat, och det är det inte i år heller. Kolla bara på Platskartan. Det rosa är Telia-platserna. Verkar inte heller vara dubbelplatser i år.

Ah, okej :/ Tänkte att man kanske kunde slippa alla som bara springer runt och stjäl osv. Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

65 för 24pepsi på netto

De va som fan. Ska nog köra dit o handla ett eller två flak isf

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Nån som vet om man kommer in gratis på DreamArena för att kolla på e-sport om man har en datorplats? Vill liksom inte betala 200 kr som det verkar kosta när jag redan pröjsat 900 kr för platsen.

Du får en plats för 1kr om du har köpt bordsplats. Du får inte välja exakt vilken plats men du får välja sektion.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

140 för ett 24pack?

Hundranånting Det är ändå värt. Annars måste man ju ta med den i bilen där den tar plats och blir varm.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

65 för 24pepsi på netto

Och vem fan väljer pepsi framför cola?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Och vem fan väljer pepsi framför cola?

Jag gör ibland. Skönt och växla.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Master of Overkill

Någon som har en Benq Xl2410t 3d 120hz eller en LG 23633D 120hz ATT sälja på DH pm mig

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Någon mer en jag som inte fått sitt dreamhack band? dagens post kom precis och bandet var ej med! och ja jag har express biljett

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Hade vart smidigt helt klart. Annars kan man ju alltid lägga till [DHW11 Trade] i rubriken i vanliga marknaden för att iaf underlätta lite för folk som är på Dh.

Irc är som du påpekar väldigt mycket spam så kan vara svårt och bli sedd av rätt person. Annars går det ju skapa en Swec Dh Trade irc kanal så filtrerar man bort en del iaf.

Mindre än en vecka kvar nu. Får snart börja fixa fram Cola och dylikt :b